Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS vs Mercedes E63 AMG S

Startet av OnlyOne, onsdag 01. april 2015, klokken 21:19

« forrige - neste »

Celter

Nå må dere slutte å bli provosert av "pwb". Han er eier av en eller annen Buddylignende bil og drømmer om en Tesla. Misunnelsen kommer frem i hvert eneste av hans innlegg her på Teslaforum. Ignorer ham!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

lurium

Måten teknologien samspiller i en tesla og software snakker er milevis overlegen MB og andre merker. Dette pga de er altfor konservativ.

Hva teknologi er de overlegen på? At de kom først med noe gjør ikke det bedre i dag. For bosch sensorer etc står i alle biler nå.

Volvo kom først med autobrems radar etc... so what. Alle har det nå.

pwb

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:56
Måten teknologien samspiller i en tesla og software snakker er milevis overlegen MB og andre merker. Dette pga de er altfor konservativ.

Hva teknologi er de overlegen på? At de kom først med noe gjør ikke det bedre i dag. For bosch sensorer etc står i alle biler nå.

Tullball.

lurium

Bra svar pwb. Der kom du inn på top 10 forum klovnelisten :)

Isbjørn

Problemet er utrolig dårlig kvalitet hos Tesla og utrolig dårlig service hos Tesla i Norge. Derfor er Mercedes en klar vinner, selv om teknologien i Tesla er mye bedre.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

cirys1

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:56

Tror du skal jekke deg litt ned om forhåpningene til TMS, MB er stort sett overlegne på alt.. Når det kommer til seter (med f.eks med ventilasjon så har MB hatt det i over 10 år)TACC har de hatt hatt i over 15 år, head up har de vell hatt i 7-8 år nå, Ir like lenge, Nød brems har de også hatt i mange år.
Bortsett ifra batteridrivlinje er det ingen teknologi som TMS ha presentert som overgår S-klasse, de har ALT..  :)

lurium

Kommer selv fra BMW med alt slikt utstyr. Den overlegne servicen som beskrives av forhandlere kan jeg ikke huske.

Husker godt da jæger skulle ha 15 lapper for skifte bakrutebryter. Husker da jeg skulle skifte batteri etter 3 år og måtte betale 5 tusen for nytt pga det måtte programmeres i bilen osv.

Navi software kostet skjorta og halve armen.

Panoramatak kvalitet..... ehm... ja la oss ikke gå inn på det :)

Tesla er ikke perfekt.. langt ifra. Men det er jammen meg ikke BMW eller MB heller... har eid begge deler i under mill klassen.

cirys1

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 23:17
Tesla er ikke perfekt.. langt ifra. Men det er jammen meg ikke BMW eller MB heller... har eid begge deler i under mill klassen.

Jeg er enig på med deg der, men når du stiller "spørsmål" på hva MB er overleggne på så er svaret mitt "på det aller meste"..  Både seter og støy er ganske langt foran en TMS...  :)

lurium

Nextgen setene til Tesla er ikke dårligere enn BMW 5 serie sport seter. Har begge deler utenfor huset. Mye det samme.

cirys1

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 23:55
Nextgen setene til Tesla er ikke dårligere enn BMW 5 serie sport seter. Har begge deler utenfor huset. Mye det samme.

Det er langt ifra det samme, BMW har alle mulige innstillinger på sine seter, "lår forlenger" har de hatt siden 1990 og ventilasjon i setene har de hatt siden 2003 eller derom kring og påstå at det er det samme lyser uvitenhet lang vei..  :)

lurium

Ikke alle svetter så mye at de trenger ac i setet eller synes støtte i lår er for dårlig.

Lyser hersketeknikk lang vei.

hma

[Moderator kommentar]
Før diskusjonen sporer helt av, diskuter sak og ikke person.
Styr unna karakteriserende kommentarer.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

cirys1

Sitat fra: Thomas M på torsdag 02. april 2015, klokken 00:17
Ikke alle svetter så mye at de trenger ac i setet eller synes støtte i lår er for dårlig.

Lyser hersketeknikk lang vei.
Hersketeknikk fordi du tror din TMS er overlegen alt annet, bra jobbet Thomas..

Er man det minste bilinteressert så ser man sterke og svake sider med mange bilmerker, MB har mange sterke sider, selv om jeg kjører TMS..  :)

lurium

TMS er ikke overlegent alt annet. Det har jeg ikke sagt.

Synes fks understellet burde vært adaptivt. Nå er det kun sport.

cirys1

Sitat fra: Thomas M på torsdag 02. april 2015, klokken 00:45
TMS er ikke overlegent alt annet. Det har jeg ikke sagt.

Synes fks understellet burde vært adaptivt. Nå er det kun sport.
Så hvordan driver jeg hersketeknikk??

Mb og BMW er ganske mye lenger framme på en rekke områder, det er ikke noe og stikke under en stol, når du mener at BMW sine sportstoler som har "ørtten" forskjellige innstinger kan sidestilleses med "next gen" som er svært begrenset. Når du antyder at TMS er langt fremme på dette området så tyder det på uvitenhet, at TMS er langt framme på noen områder så stemmer også dette, men at de er best på noe (bortsett ifra drivlinjen) blir en sannhet med modifikasjoner.
Skulle ønske flere kunne se sannheten i hvitøyet vi kjører ikke TMS fordi det er verdens beste bil, men fordi Stortinget syns det er en god ide..   :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA