Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke lett å bestille fra Tesla sin side i dag... #infosec

Startet av OnlyOne, søndag 26. april 2015, klokken 01:25

« forrige - neste »

OnlyOne

I neste norske utgave av auto motor og sport, som kommer 30. april, testes de to bilene (får tro det er snakk om P85D) mot hverandre.

Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til Mercedes, men det blir spennende å se hvordan de vurderes mot hverandre..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

cirys1

Sitat fra: OnlyOne på onsdag 01. april 2015, klokken 21:19
I neste norske utgave av auto motor og sport, som kommer 30. april, testes de to bilene (får tro det er snakk om P85D) mot hverandre.

Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til Mercedes, men det blir spennende å se hvordan de vurderes mot hverandre..
Det kommer an på hva de legger i de forskjellige kvalitetene, TMS er et teknologisk høyskip mens MB har andre kvaliteter som f.eks. støy i over 50 km/t..  :)

kjølholdt

Ganske sikker på at jeg kan si hvordan den artikkelen blir. Tesla vinner på motor og pris. Mercedes på opplevd kvalitet og hadde Mercedes blitt solgt uten avgifter i Norge ville redaksjonen selvsagt valgt denne, vanskelig å omvende fossil mafiaen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OnlyOne

#3
..fossilmafiaen :) - jeg mener nå at mediene, inkludert fagmediene, har vært svært så positive til Tesla så langt.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

thilo

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 21:37
Sitat fra: OnlyOne på onsdag 01. april 2015, klokken 21:19
I neste norske utgave av auto motor og sport, som kommer 30. april, testes de to bilene (får tro det er snakk om P85D) mot hverandre.

Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til Mercedes, men det blir spennende å se hvordan de vurderes mot hverandre..
Det kommer an på hva de legger i de forskjellige kvalitetene, TMS er et teknologisk høyskip mens MB har andre kvaliteter som f.eks. støy i over 50 km/t..  :)

Den var i siste utgaven av tyske auto motor og sport og var selv der veldig positiv skrevet (mtp. på Tesla). Ikke noe vinner på poeng, på tysk kan den kjøpes på iPad.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

pwb

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 21:37
Sitat fra: OnlyOne på onsdag 01. april 2015, klokken 21:19
I neste norske utgave av auto motor og sport, som kommer 30. april, testes de to bilene (får tro det er snakk om P85D) mot hverandre.

Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til Mercedes, men det blir spennende å se hvordan de vurderes mot hverandre..
Det kommer an på hva de legger i de forskjellige kvalitetene, TMS er et teknologisk høyskip mens MB har andre kvaliteter som f.eks. støy i over 50 km/t..  :)
Hva legger du i teknologi? Skjerm og data er i Teslas favør, men alt annet er jo i MB si  favør. Bedre motor, bedre kjøreegenskaper, bedre seter osv. Osv. Elmotor er jo rimelig gammeldags egentlig. Er vel faktisk kun batteriene som er teknologisk overlegent når jeg tenker meg om.

lurium

Pwb har du røykt sokkene dine?

Når ble børsteløse elmotorer gammeldags. Greit nok at mercedes har bedre støyisolering og mye annet. Men drivlinjen til Tesla er absolutt det som endrer ting.

thilo

Sitat fra: pwb på onsdag 01. april 2015, klokken 22:15
Hva legger du i teknologi? Skjerm og data er i Teslas favør, men alt annet er jo i MB si  favør. Bedre motor, bedre kjøreegenskaper, bedre seter osv. Osv. Elmotor er jo rimelig gammeldags egentlig. Er vel faktisk kun batteriene som er teknologisk overlegent når jeg tenker meg om.

AMS er ikke helt enig med deg:

Sitat fra: tysk amsMen det rekker ikke ... ro av drift er overveldende. Uansett hva AMGen gjør på den våte veien, Teslaen er kulere og kjappere.

Selvfølgelig finner dem også noe positivt på Mercedesen og det finnes ikke noe vinner eller taper men den er veldig positivt skrevet mtp. Tesla, også mtp. på at motorpresse / ams sitter i Stuttgart og Mercedes annonsere i bladet, noe som Tesla ikke gjør.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

pwb

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:35
Pwb har du røykt sokkene dine?

Når ble børsteløse elmotorer gammeldags. Greit nok at mercedes har bedre støyisolering og mye annet. Men drivlinjen til Tesla er absolutt det som endrer ting.
Hadde den vært holdbar.

cirys1

Sitat fra: pwb på onsdag 01. april 2015, klokken 22:15
Hva legger du i teknologi? Skjerm og data er i Teslas favør, men alt annet er jo i MB si  favør. Bedre motor, bedre kjøreegenskaper, bedre seter osv. Osv. Elmotor er jo rimelig gammeldags egentlig. Er vel faktisk kun batteriene som er teknologisk overlegent når jeg tenker meg om.
Det som taler for TMS er en helt overlegen drivlinje. MB klarer ikke og levere kraft på samme måte på ingen turtall.. Det MB kan levere som ingen andre klarer og lvere er stillhet(og opplevd kvalitet) og det klarer de på en utmerket måte, med det kommer komfort som de er kjent for..  :)

lurium

Forøvrig så er Mercedes kjent siste årene for å ikke levere kvalitet. Derfor er de langt nede på listene sammenlignet med BMW og Audi hva angår driftssikkerhet.

Så der er nok MB mer lik Tesla enn noen her ønsker å erkjenne :)

cirys1

Sitat fra: pwb på onsdag 01. april 2015, klokken 22:37
Hadde den vært holdbar.

En ELmotor har mye bedre holdbarhet enn en fosil motor, derimot drivlinen må TMS jobbe mer med...  :)

pwb

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 22:43
Sitat fra: pwb på onsdag 01. april 2015, klokken 22:37
Hadde den vært holdbar.

En ELmotor har mye bedre holdbarhet enn en fosil motor, derimot drivlinen må TMS jobbe mer med...  :)
Hvordan kan da noen si at drivlinjen er teknologisk overlegen?

lurium

#13
Mindre som kan ryke. Men gjør det så tar det 2-3 timer på verksted å bytte motor (drive unit).

Ring Møller å sjekk hvor lang tid og hva kostnad det er å bytte en motor på en S-klasse.

Ønsker deg lykke til :)

Naboen fikk havari på en audi a4 automatkasse på bare 100 tusen. Det skulle møller ha den nette sum av 110 tusen for. Mangen dagers arbeid osv.

Er så masse automat havarier for tiden at DU ting blekner i forhold.

cirys1

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:41
Forøvrig så er Mercedes kjent siste årene for å ikke levere kvalitet. Derfor er de langt nede på listene sammenlignet med BMW og Audi hva angår driftssikkerhet.

Så der er nok MB mer lik Tesla enn noen her ønsker å erkjenne :)

Vell, dette er ganske bra bullshit, siste S klasse som har blitt sammenlignet med TMS er teknologisk overlegen, den har mye mer teknologi enn en TMS. Husk at avstandbasert radar hadde MB for over 15 år siden.. De Mb``ene S klasse som bli solgt idag har mye mer enn en TMS, sorry men men slik er det..
Vi har ikke valgt TMS det har stortinget valgt for oss.. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA