Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke lett å bestille fra Tesla sin side i dag... #infosec

Startet av OnlyOne, søndag 26. april 2015, klokken 01:25

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Rikerud på torsdag 02. april 2015, klokken 13:45
Sitat fra: petersv på torsdag 02. april 2015, klokken 13:41
Gjeeeeesp... Disse diskusjonene får mac vs pc- og xbox vs playstation-diskusjonene til å blekne.

For all del fortsett, men skjønner ikke at dere gidder...

Bra du giddet lese det da :-p

Som jeg skrev, for alld el fortsett, er underholdende på et slags "Tina og Bettina"-vis. Men skjønner fortsatt virkelig at dere noen gidder ;)

pwb

Artig å se at man kan si at andre hadde det for 15 år siden men Tesla som er helt ny produsent har det med en gang. Tenkte jeg skulle begynne å sette sammen PCer og selge det, men finner ingen som selger 8086 CPUer og hovedkort lenger, for jeg må vel begynne helt på bunn?

sigurdi

Du kan kjøpe av meg, har både 8086, 286,386, zx spektrum...
Men finner det også i endel MB er kjørende rundt. (Gode og driftsikre, treige og gammeldagse.
Har og lcd skjermer som gikk ut av produksjon for 5-10 år siden. Finnes foresten i de fleste biler av nyere dato utrolig nok. PS ikke i Tesla.

PS MB har desverre fått gubbe status i våre kretser, ungdommen kjøpet Audi, VW, Tesla, BMW. Pensjonister og andre gubber kjøper MB.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Rikerud

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 14:48
PS MB har desverre fått gubbe status i våre kretser, ungdommen kjøpet Audi, VW, Tesla, BMW. Pensjonister og andre gubber kjøper MB.

Litt av noen ungdommer i dine kretser må jeg si som som prefererer Folkeboks...  8)

sigurdi

Undommer mitt i livet så er det de bilene som er mest i bruk ja.
Audi står høyt oppe men når 2-3 barnesetet trengst er det VW sine folkebusser som passer best, ser det ut til etter telling,
Ulike plasser i livet gir ulike behov for kjøretøy.
Vi er over banesete stadie og Model S passer heller ikke våre  ønsker i et fremkostmiddel så venter tolmodig på X. :-)

Så når de går inn i pensjonist tilværelsen er det godt mulig det kommer MB er hos flere.
Horten

cirys1

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 14:56
Så når de går inn i pensjonist tilværelsen er det godt mulig det kommer MB er hos flere.

E63 AMG S en pensjonist bil..??  :o :o ::)

sigurdi

Er bare å se på prislistene og statestikk på kjøpergruppen. :-)
Er menn på 55++, med noen få ned mot 50. :-)
Tesla er faktisk den nybilen med lavest alder på kjøpegruppen.
Generelt sett et de fleste nybilkjøpere 50+
Horten

cirys1

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 15:28
Er bare å se på prislistene og statestikk på kjøpergruppen. :-)
Er menn på 55++, med noen få ned mot 50. :-)
Vis meg gjerne den statistikken som viser at 50+ kjører E63 AMG S, derimot en E 200 så kanskje..

En M5 er heller ikke noen ungdomsbil, fordi er den altfor dyr, så da blir det gjerne de oppi årene med ryddig økonomi som kjører den..

Det samme kommer til og skje med TMS nå, P/S 85/D har blitt alt for dyre for vanlige folk, toppmodellen koster over en mill nå..  :)

sigurdi

Er ikke så veldig mange i Norge som kjører E63 AMG siden prisen starter på 1.8 millioner. ;-)
Brukt 2010 modell da uten garanti får en for samme pris som en ny P85D med alt av utstyr. (1million)
Og som du sier selv godt etablerte menn er kjøpergruppen på denne typen biler. Stillinger godt betalt og er ofte opp i 50 årene før en tar seg råd, eks Røkke har vel minst en.

Er over et år siden jeg leste gjennom detaljert stetstikker for hele europa på biltyper, kjøpegrupper osv.
Denne var detaljert på modeller og reagerte blant annet på kjøpergruppen på nye Porshe, Audi RS osv og det som gikk igjen var menn på 50+ som kjøper dem nye.
Brukt så jeg ikke gjennom den gangen.
Horten

cirys1

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 15:50
Er ikke så veldig mange i Norge som kjører E63 AMG siden prisen starter på 1.8 millioner. ;-)

I alle andre land så koster P85D og E63 nesten det samme, ikke rart TMS salget i Norge er høyt..  :)

sigurdi

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 16:01
I alle andre land så koster P85D og E63 nesten det samme, ikke rart TMS salget i Norge er høyt..  :)

Eneste forskjellen på barn og voksne er at voksne trenger større gullerot for å endre atferd slik staten ønsker.
Straff fungerer dårlig både på dyr og mennesker. :-)
Horten

Davidsv

Sitat fra: pwb på torsdag 02. april 2015, klokken 08:29
Drivlinjen er vel ikke unik, en skikkelig 4x4 drivlinje er jo mye mer teknologisk overlegen enn bare to pinner ut fra en klump med jern surra inn i ledninger? Hva er egentlig unikt? En skikkelig motor med variabel ditt og variabel datt er jo tekonologisk fullstendig overlegen en klump med jern med ledininger? Det er en mye større prestasjon å lage en skikkelig motor. Hva er unikt og hva er Tesla teknologisk overlegen på?

At noe er mer innviklet betyr ikke at det er overlegent.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

boppus

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:41
Forøvrig så er Mercedes kjent siste årene for å ikke levere kvalitet. Derfor er de langt nede på listene sammenlignet med BMW og Audi hva angår driftssikkerhet.

Feil
http://m.dinside.no/933207/denne-bilen-har-minst-feil
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Muffinman

Å gjøre det samme - bedre - uten fantastisk ingeniørkunst er genialiteten.

SitatSom jeg skrev, for alld el fortsett, er underholdende på et slags "Tina og Bettina"-vis. Men skjønner fortsatt virkelig at dere noen gidder ;)
Støttes. Jeg trenger all underholdningen jeg kan få med påsketur som gikk åt skogen pga influensa og 40 i feber.

boppus

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:56
Måten teknologien samspiller i en tesla og software snakker er milevis overlegen MB og andre merker. Dette pga de er altfor konservativ.

Du mener hvor lett det er å resette store og lille skjermen på Tesla med rattknappene? Enig.

Du kan fundere på hvorfor eiere av Mercedes ikke vet hvordan dette gjøres i sine biler.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA