Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke lett å bestille fra Tesla sin side i dag... #infosec

Startet av OnlyOne, søndag 26. april 2015, klokken 01:25

« forrige - neste »

TorAtle

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 01:05
Skulle ønske flere kunne se sannheten i hvitøyet vi kjører ikke TMS fordi det er verdens beste bil, men fordi Stortinget syns det er en god ide..   :)

Mange TMS-eiere ville helt klart ha kjørt S-klasse, 5/7-serie, A6/A8 eller Panamera med stor motor dersom det var like stor rabatt på de. De hadde også vært meget fornøyd med disse bilene.
2014 BMW i3

lurium

Nei mangen TMS eiere kjøper pga 2kr på milen og lite eller ingen service på motor etc.

Samt man slipper å bli nektet innpass i byene pga diesel hysteriet etc.

Selve innkjøpspris på bilen er ikke hovedgrunn til valg av tesla.

Selv hadde jeg nok valgt 85 rwd da og ikke p85d. Men fortsatt Tesla elektrisk.

Rikerud

Sitat fra: TorAtle på torsdag 02. april 2015, klokken 01:52
Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 01:05
Skulle ønske flere kunne se sannheten i hvitøyet vi kjører ikke TMS fordi det er verdens beste bil, men fordi Stortinget syns det er en god ide..   :)

Mange TMS-eiere ville helt klart ha kjørt S-klasse, 5/7-serie, A6/A8 eller Panamera med stor motor dersom det var like stor rabatt på de. De hadde også vært meget fornøyd med disse bilene.

Helt klart. TMS er en flott bil med mange unike kvaliteter, men med like vilkår ville det ikke blitt solgt mange av dem her. En til Gunnhild (god bedring) og en til Krompen, kanskje
.

pwb

Sitat fra: Rikerud på torsdag 02. april 2015, klokken 07:17
Sitat fra: TorAtle på torsdag 02. april 2015, klokken 01:52
Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 01:05
Skulle ønske flere kunne se sannheten i hvitøyet vi kjører ikke TMS fordi det er verdens beste bil, men fordi Stortinget syns det er en god ide..   :)

Mange TMS-eiere ville helt klart ha kjørt S-klasse, 5/7-serie, A6/A8 eller Panamera med stor motor dersom det var like stor rabatt på de. De hadde også vært meget fornøyd med disse bilene.

Helt klart. TMS er en flott bil med mange unike kvaliteter, men med like vilkår ville det ikke blitt solgt mange av dem her. En til Gunnhild (god bedring) og en til Krompen, kanskje
.
Hvilken unike kvaliteter?

Knut Erling Øen

Sitat fra: pwb på torsdag 02. april 2015, klokken 07:51
Sitat fra: Rikerud på torsdag 02. april 2015, klokken 07:17
Sitat fra: TorAtle på torsdag 02. april 2015, klokken 01:52
Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 01:05
Skulle ønske flere kunne se sannheten i hvitøyet vi kjører ikke TMS fordi det er verdens beste bil, men fordi Stortinget syns det er en god ide..   :)

Mange TMS-eiere ville helt klart ha kjørt S-klasse, 5/7-serie, A6/A8 eller Panamera med stor motor dersom det var like stor rabatt på de. De hadde også vært meget fornøyd med disse bilene.

Helt klart. TMS er en flott bil med mange unike kvaliteter, men med like vilkår ville det ikke blitt solgt mange av dem her. En til Gunnhild (god bedring) og en til Krompen, kanskje
.
Hvilken unike kvaliteter?

Tror ikke det er nødvendig å gjenta alle de unike kvalitetene - de er omtalt både på forumet her og i media de siste årene - og det er ikke tvil om at Teslaen vinner ut av lyskryssene... :)

http://www.carscoops.com/2015/01/tesla-p85d-challenges-merc-e63-amg-s-to.html
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

pwb

Sa akselerasjon er en unik kvalitet ovenfor mange andre, men det finnes jo biler som akselererer raskere, da er de mer unik enn Tesla , hva er neste påstand?

dosmont

Sitat fra: pwb på torsdag 02. april 2015, klokken 08:03
Sa akselerasjon er en unik kvalitet ovenfor mange andre, men det finnes jo biler som akselererer raskere, da er de mer unik enn Tesla , hva er neste påstand?

Kverulant du :)
skjønner ikke at folk biter på  ;D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cirys1

Sitat fra: Thomas M på torsdag 02. april 2015, klokken 02:13
Nei mangen TMS eiere kjøper pga 2kr på milen og lite eller ingen service på motor etc.

Samt man slipper å bli nektet innpass i byene pga diesel hysteriet etc.

Selve innkjøpspris på bilen er ikke hovedgrunn til valg av tesla.

Selv hadde jeg nok valgt 85 rwd da og ikke p85d. Men fortsatt Tesla elektrisk.

Tror du virkelig på dette?? Når man kjøper en bil til 700 k så er det for og "spare" på drivstoffutgiftene..  :o
En TMS trenger også service filter, bremseveske,hjullager, bremser etc. og elmotoren er IKKE vedlikeholds fri, de må en eller annen form for olje i lager, kraftoverføringen.
Både Audi og Volvo har prøvd seg på vedlikeholdsfrie komponenter før, blant annet automat på 90 tallet. "Evighetsolje", de bilene havarerte over en lav sko noen år senere..   

Alt som roterer eller beveger seg på en eller annen måte må ha jevnlig vedlikehold, hva Tesla definerer som jevnlig blir opp til de, jeg bare håper de ikke tror at noe er vedlikeholdsfritt, kan bli dyrt i lengden..

pwb

Sitat fra: dosmont på torsdag 02. april 2015, klokken 08:10
Sitat fra: pwb på torsdag 02. april 2015, klokken 08:03
Sa akselerasjon er en unik kvalitet ovenfor mange andre, men det finnes jo biler som akselererer raskere, da er de mer unik enn Tesla , hva er neste påstand?

Kverulant du :)
skjønner ikke at folk biter på  ;D

Prøver bare å finne ut hva som er unikt med Tesla, det er jo ingen ting unikt med Tesla egentlig, annet enn pris pr hk. Mange biler har bedre lys enn Tesla, mange biler har bedre seter enn Tesla, mange biler har bedre kjøreegenskaper enn Tesla, mange biler har bedre bremser enn Tesla. Bare det jeg nevner der har jo utrolig mye å si for sikkerhet på veien. Mange drar jo frem skjermen som en unik ting på Tesla, ja det er nesten unikt, men hva er bra med den? Har selv en ny 308SW som ikke har brytere og ratt, der styres også alt fra en skjerm, men hva er bra med det? Savner de forksjellite rattene og bryterne til alt mulit, det er mye raskere og enklere å bruke ratt og brytere enn å bruke en skjerm, sikkert mye mer traffiksikkert også. Så hva er egentlig unikt? Drivlinjen er vel ikke unik, en skikkelig 4x4 drivlinje er jo mye mer teknologisk overlegen enn bare to pinner ut fra en klump med jern surra inn i ledninger? Hva er egentlig unikt? En skikkelig motor med variabel ditt og variabel datt er jo tekonologisk fullstendig overlegen en klump med jern med ledininger? Det er en mye større prestasjon å lage en skikkelig motor. Hva er unikt og hva er Tesla teknologisk overlegen på? Hvorfor ikke bare innrømme at det er prisen og at den går på strøm som gjør at man kjøper den, det er jo mange andre biler man ville hatt istedenfor Tesla hvis prisene hadde vært lave på de også. En Suburban er jo en mye mer praktisk bil enn Tesla og ikke så veldig mye større. Hadde man fjernet avgifter på en slik bil så hadde nok mange valgt det istedenfor og den ville jo da blitt billigere enn Tesla slik at man kunne kjørt i ganske mange år med en mye heftigere bil og fylt bensin med ett stort smil.

pwb

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 08:21
Sitat fra: Thomas M på torsdag 02. april 2015, klokken 02:13
Nei mangen TMS eiere kjøper pga 2kr på milen og lite eller ingen service på motor etc.

Samt man slipper å bli nektet innpass i byene pga diesel hysteriet etc.

Selve innkjøpspris på bilen er ikke hovedgrunn til valg av tesla.

Selv hadde jeg nok valgt 85 rwd da og ikke p85d. Men fortsatt Tesla elektrisk.

Tror du virkelig på dette?? Når man kjøper en bil til 700 k så er det for og "spare" på drivstoffutgiftene..  :o
En TMS trenger også service filter, bremseveske,hjullager, bremser etc. og elmotoren er IKKE vedlikeholds fri, de må en eller annen form for olje i lager, kraftoverføringen.
Både Audi og Volvo har prøvd seg på vedlikeholdsfrie komponenter før, blant annet automat på 90 tallet. "Evighetsolje", de bilene havarerte over en lav sko noen år senere..   

Alt som roterer eller beveger seg på en eller annen måte må ha jevnlig vedlikehold, hva Tesla definerer som jevnlig blir opp til de, jeg bare håper de ikke tror at noe er vedlikeholdsfritt, kan bli dyrt i lengden..

Mange lever nok i den tro at de har kjøpt en bil som gjør at de vil spare masse penger, men på ett år så er ikke drivstoffutgifter på en ny bil i dag store, skal mye til for at det ville oversteget 20.000,- Så hvis Tesla bruker 6000,- i strøm på samme tid så er det 14.000,- man sparer på drivstoff (ved 30k om året), men mange kjører mindre enn det så da blir jo besparelsen enda mindre. Så setter man seg ned å regner så skal det mye til for at det er økonomisk smart å kjøpe en Tesla til 700.000,- hvis man hadde en ok bil fra før eller at man heller hadde kjøpr seg en Skoda til 500.000,-

Trallalala

308SW uten ratt?  :o
Gratulerer! Du vant. Bilen din er mer unik.

HåkonE

Tenkte egentlig å dele mine erfaringer med alt fra norges dyreste BMW (ny listepris) til div. andre kostbare biler, og hvilke kvaliteter TMS har. Som egentlig er akkurat de samme som alle andre som bytter fra biler som BMW M5 har oppdaget under prøvekjøring.

Men når jeg set argumentasjonen til Peugeot 308-eieren her, så tenker jeg at jeg sparer kaloriene....med høydepunkt som dette vet man at dette er en debatt det ikke er mulig å "vinne".  ;)

"Drivlinjen er vel ikke unik, en skikkelig 4x4 drivlinje er jo mye mer teknologisk overlegen enn bare to pinner ut fra en klump med jern surra inn i ledninger?"

snurrehue

Sitat fra: Thomas M på onsdag 01. april 2015, klokken 22:56
Måten teknologien samspiller i en tesla og software snakker er milevis overlegen MB og andre merker. Dette pga de er altfor konservativ.

Kan du gi en utdypning på denne påstanden?

mj

Uansett hvilken MB så er det for meg som å sitte i en bil i fra steinalderen. Ja, det er komfortabelt og ikke noen tvil om god kvalitet. Men utseende interiørmessig da.... Det er jo håpløst. Masse uoversiktlige små knapper og brytere helt ulogisk lagt opp. Og bortsett fra noen små justeringer så er de nye omtrent lik til  min onkels gamle E-klasse i fra 1976. Men dette er jo min mening da.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Øyvind.h

Sitat fra: mj på torsdag 02. april 2015, klokken 09:41
Uansett hvilken MB så er det for meg som å sitte i en bil i fra steinalderen. Ja, det er komfortabelt og ikke noen tvil om god kvalitet. Men utseende interiørmessig da.... Det er jo håpløst. Masse uoversiktlige små knapper og brytere helt ulogisk lagt opp.
Jepp.
Mercedes kan dytte så mange knapper og funksjoner de bare vil inn i E-klassen sin. Det hjelper ikke når de har bygget den rundt gammeldags teknologi som for meg ble steindød etter en stund i Tesla.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA