Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke lett å bestille fra Tesla sin side i dag... #infosec

Startet av OnlyOne, søndag 26. april 2015, klokken 01:25

« forrige - neste »

Kvark

Topphastighet og 100-200-prestada er ekstremt uinteressant når jeg kjører rundt i Norge.
S85D

cirys1

Sitat fra: Kvark på torsdag 02. april 2015, klokken 20:06
Topphastighet og 100-200-prestada er ekstremt uinteressant når jeg kjører rundt i Norge.
De produserer ikke bilen kun for NORGE..  ::)

cirys1

Sitat fra: Heavenfall på torsdag 02. april 2015, klokken 20:05
Dette har Tesla klart på et par år. Mercedes har ikke klart dette på gudene vet hvor mange år de har holdt på (overlegen elektrisk bil)

Mest sannsynlig har du aldri eid en MB i den klassen noensinne..  :P
Sett deg i en S-klasse til 2 millioner noe en Tesla hadde kostet uten fritakene, og fortell meg at du er missfornøyd med bilen...  ::)

Ikke tro at du kjører Tesla p.g.a. noe annet enn en kobinasjon av plass/pris der pris har den største plassen..  :P

HåkonE

cirus1: Høres ikke ut som du har kjørt nye S-klasse selv. Etter min mening fantastiske seter og plass bak (+opplevelse av kvalitet), men en kjedelig kjøreopplevelse som kler designet godt.

Høy vekt i kombinasjon med en kjedelig drivlinje, dårlig tyngdepunkt og dempere satt opp for comfort garanterer for det.

S-klasse er en bil for rike kunder med sjåfør. Hadde faktisk heller tatt en Model S om de hadde kostet det samme. Det er enn mer drivers car.

Rikerud

Sitat fra: Heavenfall på torsdag 02. april 2015, klokken 20:05

(...)

Dette har Tesla klart på et par år. Mercedes har ikke klart dette på gudene vet hvor mange år de har holdt på (overlegen elektrisk bil)

Det er kanskje en kuriositet, men mercedes produksjonsatte i 2013 en elbil med 750 HK.

HåkonE

Sitat fra: Rikerud på torsdag 02. april 2015, klokken 20:23
Sitat fra: Heavenfall på torsdag 02. april 2015, klokken 20:05

(...)

Dette har Tesla klart på et par år. Mercedes har ikke klart dette på gudene vet hvor mange år de har holdt på (overlegen elektrisk bil)

Det er kanskje en kuriositet, men mercedes produksjonsatte i 2013 en elbil med 750 HK.

Som var teknisk latterlig dårlig sammenlignet med Model S som kom samme året.

cirys1

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 20:23
cirus1: Høres ikke ut som du har kjørt nye S-klasse selv. Etter min mening fantastiske seter og plass bak (+opplevelse av kvalitet), men en kjedelig kjøreopplevelse som kler designet godt.

Høy vekt i kombinasjon med en kjedelig drivlinje, dårlig tyngdepunkt og dempere satt opp for comfort garanterer for det.

S-klasse er en bil for rike kunder med sjåfør. Hadde faktisk heller tatt en Model S om de hadde kostet det samme. Det er enn mer drivers car.
Jeg har ikke kjørt den, men jeg har sittet i den, den veier ikke noe mer enn TMS. Helt fantastiske seter, ganske langt ifra den trebenken de har satt bak i TMS, ventilasjon og massasje i alle seter, ja takk..  :)

Hva tenker du om M5 da er det en"drivers car"?? Jeg er ganske sikker på den spinner sirkler rundt en TMS men er den utenfor min økonomi JA. Ingen M5 de siste 20 årene har fått trekk på kjøreopplevelse, styring og motor..
Tror nok økonomi styrer deg i TMS retningen selv om du sliter med og innrømme det..  :)

sigurdi


Sitat fra: Rikerud på torsdag 02. april 2015, klokken 20:23
Det er kanskje en kuriositet, men mercedes produksjonsatte i 2013 en elbil med 750 HK.
Hvor mange ble produsert og solgt?
Hvor langt kan du kjøre og hvor mange Superladere har MB bygget til denne?
Hadde de fulgt opp kunne det jo blitt en salgsukse - NOT

Grunnen er enkel, skal en selge mer en noen få biler i denne prisklassen må det være en bil som også kan brukes i det daglige ikke bare til søndags kjøring.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

cirys1

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 20:26
Som var teknisk latterlig dårlig sammenlignet med Model S som kom samme året.

Har du lest noen tester av den?? Jeg så bare tilfeldig at Stordalen hadde kjøpt seg en, ikke så praktisk med to seter men det er vell det jeg vet om bilen. Har du kanskje noen sammelinginstester, eller der den er satt opp mot en TMS ..??

Kvark

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 20:11
Sitat fra: Kvark på torsdag 02. april 2015, klokken 20:06
Topphastighet og 100-200-prestada er ekstremt uinteressant når jeg kjører rundt i Norge.
De produserer ikke bilen kun for NORGE..  ::)

Og så? Det ville vært uinteressant i Tyskland også for min del.
S85D

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 20:33
Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 20:23
cirus1: Høres ikke ut som du har kjørt nye S-klasse selv. Etter min mening fantastiske seter og plass bak (+opplevelse av kvalitet), men en kjedelig kjøreopplevelse som kler designet godt.

Høy vekt i kombinasjon med en kjedelig drivlinje, dårlig tyngdepunkt og dempere satt opp for comfort garanterer for det.

S-klasse er en bil for rike kunder med sjåfør. Hadde faktisk heller tatt en Model S om de hadde kostet det samme. Det er enn mer drivers car.
Jeg har ikke kjørt den, men jeg har sittet i den, den veier ikke noe mer enn TMS. Helt fantastiske seter, ganske langt ifra den trebenken de har satt bak i TMS, ventilasjon og massasje i alle seter, ja takk..  :)

Hva tenker du om M5 da er det en"drivers car"?? Jeg er ganske sikker på den spinner sirkler rundt en TMS men er den utenfor min økonomi JA. Ingen M5 de siste 20 årene har fått trekk på kjøreopplevelse, styring og motor..
Tror nok økonomi styrer deg i TMS retningen selv om du sliter med og innrømme det..  :)

Den veier ikke mer enn Model S, men den klarer ikke kamuflere det pga overnevnte egenskaper.

M5 har dårligere tyngdepunkt enn Model S og dårligere akselerasjon. Samme trege drivlinje som S-klasse og en navi som best kan sammenlignes med en gammel mobil uten touch.

M5 er ikke en så dyr bil, og er egentlig ganske lik 5-serie ellers. Det er avgiftene som gjør den til "luksus" her til lands. Hadde de kostet det samme hadde jeg gjort som amerikanerne allerede gjør; valgt Model S.

Model S er ikke helt uten skavanker, men den har fordelene på de rette stedene.

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 20:46
Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 20:26
Som var teknisk latterlig dårlig sammenlignet med Model S som kom samme året.

Har du lest noen tester av den?? Jeg så bare tilfeldig at Stordalen hadde kjøpt seg en, ikke så praktisk med to seter men det er vell det jeg vet om bilen. Har du kanskje noen sammelinginstester, eller der den er satt opp mot en TMS ..??

Begynn med spesifikasjonene du, så kan vi se etter reviews senere.  ;)

Kvark

Jeg begynner å bli nysgjerrig på IPen til cirys1, Rikerud og BensinV8.
S85D

GOS

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 19:14
Sitat fra: finn_roen på torsdag 02. april 2015, klokken 18:56
Mange Tesla eiere har tidliger har kjørt dyre fosilbiler og dermed ett godt sammenligningsgrunnlag, og de fleste er meget positiv til overgangen til Tesla.

Hvem er disse?? Jeg har sett et par her inne som har eid M5 tidligere og går over til P85D, men de aller fleste som går over til Tesla er "Passat gjengen" bare se på tråden "hva kvitter vi oss med av fossiler", det er helt vanlig folk som har gravd litt ekstra (og samtidig vært heldige med pris) som har anskaffet seg Tesla.

Nå må man ut med 750.000 for en fornuftig utstyrt S85D, det blir ikke mange som velger Tesla da, "Passat gjengen" er gjerne villig til og strekke seg til 600-650..  ???

Nå foreslår jeg at de som lar seg irritere over diverse innlegg i det siste fra både den ene og andre som har/har hatt/eller drømmer om at de hadde V8/V10/V12etc lar vær å kommenter deres innspill. Da får dere og oss andre etterhvert lest det vi ønsker å lese og disse kve... vil få mindre oppmerksomhet. Ha en fortsatt god påske
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

BMW850

Sitat fra: BensinV8 på torsdag 02. april 2015, klokken 18:18
Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 22:39
Det som taler for TMS er en helt overlegen drivlinje. MB klarer ikke og levere kraft på samme måte på ingen turtall.. Det MB kan levere som ingen andre klarer og lvere er stillhet(og opplevd kvalitet) og det klarer de på en utmerket måte, med det kommer komfort som de er kjent for..  :)

Her var det mye å ta tak i.


Elmotor er ikke genialt. Motorlyden høres ut som en tunet heis. I en Tesla er aksellerasjonen nå blitt meget bra. 0-100 på 3 sekunder er mye raskere enn man egentlig føler man kan håndtere selv i en Porsche 911 turbo. Men halve opplevelsen mangler jo: MOTORLYD!

Mye av poenget med stor motor er å ha grom motorlyd, spesielt under pådrag, men gjerne også en summende V8 eller V12. Det blir liksom ikke det samme om en bil går 0-100 med en dieselfirer eller elmotor.


Jeg kommer aldri til å kjøpe elbil, men jeg synes de er morsomme å kjøre i seg selv. F eks E-golf er brilliant som bybil. Men som eneste bil, eller som entusiastbil fungerer ikke el-bil.



Her er det tydeligvis en som trur han vet hva han snakker om men som sikkert ikke har kjørt Tesla engang, kanskje en prøvekjøring. Jeg har hatt mange gromme biler og har beholdt min BMW V12. Nydelig lyd og jeg har alltid likt god motorlyd enten det er bil eller MC. Men saken er at lyd egentlig er sekundært. For meg er krefter og kjøreegenskaper desidert viktigst. Tesla får det meste annet til å virke fullstendig utdatert. Krefter i overflod, lavt tyngdepunkt, presis styring, gode bremser og bortimot gratis å kjøre +++. Det er en nytelse å ha slike krefter og helt greit å slippe støy, vibrasjoner, motorlyd og lukta av eksos. For ikke å snakke om motoren som ligger høyt opp i front av bilen og egentlig bidrar til å ødelegge kjøreegenskapene.

Bare for å presisere, jeg er fortsatt en gutt som får ståpels på armer og rygg av god motorlyd som f.eks. Audi R8 men det er bare å innse at slike biler som det snakkes om her, MB E63 AMG og lignende er  fullstendig ute av rekkevidde for de fleste.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA