Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger tips om "timing" av ny børsteholder

Startet av elektrolux, onsdag 09. september 2009, klokken 22:45

« forrige - neste »

Ken

#30
Siden SAFT anbefalt alle de parametrene i hvordan Think lader og håndtere de blokkene var det ikke så vanskelig for Aurskog. Hvordan de kom fram til vannfyllingsintervall er noe annet.
Vi forstår ikke fortsatt hvorfor noen pakker drikker mye vann og andre lite med samme km på klokke.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Hei Robort,
hva tar du for meteret, og hvordan monteres det?
Jeg tok med Thinken på hytta i ferien, og den gikk bra de 85 kilometrene. Temperaturen ute var over 25 grader, og dagen etter stoppet bilen da kona skulle i butikken.
Kjølevesken var borte, og det var ingen tegn til lekkasje. Etterfylte et par liter med vann i reservoaret, og dagen etter var det borte. rekkevidden var da nede i 10 kilometer, og vannet forsvant fra tanken. Tredje dagen, etter ny etterfylling,  kom forklaringen. Det dryppet frostveskevann fra utløpet på bakre rekke.
med fulladet batteri var nå hvilespenningen drøye 80 volt, så det ser ut til at en liten lekkasje har forplantet seg til hele rekken.
7 blokker blir dyrt med dagens priser, så jeg holder på med en variant med luftkjølte blokker. Disse har stått ubrukt i kassen 10 år, men etter en forsiktig 150Ah opplading med 5 A  var det fortsatt 100 Ah i blokkene, og de var overraskende jevne.
Det ser ut til å være mulig å sette alle 20 blokkene inn i kassen ved å ta ut BMS og vende releboksen.  Det står igjen å finne en effektiv ventilasjon, men de får vi se på når originalpakken er ute.
Kan egentlig ikke klage, bortsett fra en bærekule, et sett sommerdekk  og et sett bremseklosser er dette  mitt første utlegg på 94 000 kilometer.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

#32
Hallo Hens

Startet ny tråd siden vi beveger oss inn på et nytt tema. Se her: http://parat24.com/forum/index.php?topic=2087.msg16493#msg16493
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA