Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Mcstropp, fredag 24. april 2015, klokken 21:49

« forrige - neste »

Mcstropp

Jeg stod i garasjen og bilen holdt på å laste ned en oppdatering. Jeg begynte å kjøre mens den holdt på. Etter ca. 5 km stoppet jeg for å spise. Etter 15 min når jeg var ferdig å spise så gikk jeg ut til bilden for å kjøre hjem. Men når jeg åpner døren er det ikke lys å noen av skjermene. Trenger gode råd nå. Har prøvd å resette skjerm med å holde nede hjulene på rattet. Håper noen har erfaring med dette. Takk på forhånd. Hilsen Harald

gss

Kanskje den er i oppdateringsprosessen? Bilen skal normalt ikke kunne brukes da.

petersv

#2
Sitat fra: Mcstropp på tirsdag 31. mars 2015, klokken 23:15
Jeg stod i garasjen og bilen holdt på å laste ned en oppdatering. Jeg begynte å kjøre mens den holdt på. Etter ca. 5 km stoppet jeg for å spise. Etter 15 min når jeg var ferdig å spise så gikk jeg ut til bilden for å kjøre hjem. Men når jeg åpner døren er det ikke lys å noen av skjermene. Trenger gode råd nå. Har prøvd å resette skjerm med å holde nede hjulene på rattet. Håper noen har erfaring med dette. Takk på forhånd. Hilsen Harald

Laste ned eller installere? Hvis siste er tilfellet ville jeg kjøpt en til burger og ventet en time... Og så ev. ringt Tesla for hjelp om det ikke funker enda.

krister461

Nedlasting av oppdateringer skjer uten at du merker det, så jeg går ut i fra, som de andre, at du faktisk har satt i gang oppdateringen. Så da er det bare å vente en time eller to. ;-)

sigurdi

Blir en sen kveld, men påskeferie.  ;)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Mcstropp

#5
Har snakket med tesla, de sa at de kunne se at bilen holdt på å installere. Han fra tesla sa at det tar ca. 1 time før den e ferdig. Men takk for alle råd og tips. God påskeferie

Sjøhyene

Man får ikke beskjed om at den laster ned. Det skjer helt i det skjulte.
Det å installere derimot må man bekrefte så det er nok det du har gjort her Mcstropp :) Og da er bilen ikke brukanes i ca 1-2 timer, så det høres normalt ut.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

Og det står vel strengt talt i boksen som popper opp på skjermen at bilen ikke kan benyttes når man oppdaterer :)
Bra oppdateringen ikke feilet pga reset av skjermer midt i prosessen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA