Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av terjehille3@gmail.com, fredag 24. april 2015, klokken 18:06

« forrige - neste »

terjehille3@gmail.com

Hei, noen som har formening om forskjell på us /tysk impotert tekna.
Har en 13 tekna us mod ,kan muligens bytte den i tysk 14 mod ,med mellomlegg.er dette noe og tenke på ?????.

emil

Noen fordeler europamodell:

Bedre garantier, Carwings, fungerende kart og fullstendig FM-radio.

Hvis US-modellen din er solgt av seriøs norsk forhandler og du ikke bryr deg om carwings, navigasjon eller fm-radio ser jeg ikke helt vitsen i oppgraderingen hvis det ikke er noen konkrete ting med den andre bilen du vil ha.

signal

Kan du svare på det med FM radio.
Er det slik at denne US modell radio ikke virker i Norge?
Jeg hadde en radio en gang som kunne skifte om fra 0,1 frekvens til 0,05 frekvens som skulle visst nok virke i USA?? Men radioen den gang virket med begge innstillingene i Norge. Jeg lurer på dette da jeg tror radio er ok for normalt bruk....    Frem til 2017 da alt stopper....
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

emil

Standarden for FM-radio i USA sier kun oddetall på desimaltallplass så alle radiokanaler som ligger på frekvenser som ender på X.0 , X.2 , X.4 osv vil du ikke få inn på USA-Leaf.

Kanskje like greit å gå for et DAB-adapter med en gang hvis du er avhengig av radio.

Jeg klarer meg med musikk via CD, USB eller blåtann, noe nettradio via mobil og 3G.

signal

Veldig klargjørende. Jeg forstår det slik
Eks:
91.0 Virker ikke
91,10 OK
91,20 Virker ikke
91,30 OK
91,40 Virker ikke

Ja jeg er radio avhengig og vil kjøpe et DAB adapter.
Ser mest på et som aksepterer at knappene på rattet skifter mellom dab kanalene. Foreløpig sikter jeg på et NISSANDAB+U  Denison tilpasset til Nissan.
I min gamle bil har jeg brukt et av de første adaptere med både fm transmitter og AUX inngang. Dette virket veldig bra men mye stæsj med braketter og ledninger.
Gleder meg til bilen ankommer Norge.

2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

emil

Sitat fra: signal på søndag 03. mai 2015, klokken 18:12
Veldig klargjørende. Jeg forstår det slik
Eks:
91.0 Virker ikke
91,10 OK
91,20 Virker ikke
91,30 OK
91,40 Virker ikke

Jepp

Trekkoppbil

FM-radio er ikke noe stort poeng. For det om du ikke får tuna inn så nøyaktig, så vil du få inn de fleste stasjoner alikevel.

I USA er kaldt vær-pakke med rattvarme, setevarmere og batterivarmer standard i alle stater fra og med 2012-modellen. I Europa er det standard utstyr kun i ett land.

I USA kan enkelte av de aller biligste modellene, være utstyrt uten hurtigladeport, men jeg trur det er svært sjeldent at sånne biler blir importert til Norge.
De aller fleste 2013 og nyere som imprteres fra USA, har nok 6kW ac-inngang, mens de fleste europeiske kun har 3kW, så du bare får lade med 16A og ikke 32A.

Amerikanske biler har ikke europeisk fabrikkgaranti. På europeiske biler kan man bytte til nytt batteri i europa.

Amerikanske leafer har 315Mhz tpms, og helårsdekk er vanlig.

Amerikanske biler kan være gått som leasingbiler i varme strøk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA