Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mercedes gjør en halv Tesla

Startet av Elise, fredag 24. april 2015, klokken 10:38

« forrige - neste »

hottentott33

Sitat fra: Elise på fredag 10. april 2015, klokken 23:34

Så selv om vi slo fra oss Leaf med en gang så har vi nå bestemt oss for å prøve den en gang til. Det ser ut på nettsiden at de har kampanje med Leaf Nordic til 223 900 kr, det er jo ikke så gærent. Men det må jo føles rett, og.

I tillegg har vi avtale om prøving av e-golf i morgen. Hvis vi går for e-golf vil vi nok kjøpe brukt. Se om vi finner en som ikke har gått mer enn ca 10 000 km eller noe.

Tror også at vi skal prøve Zoe en gang til.

Ikke lett dette her, altså! Men litt gøy og, da. Det er første gang jeg har engasjert meg i bilkjøp mer enn hvilken farge bilen skal ha. ;)

Det lureste er å sjekke ut alle aktuelle kandidater. Jeg gjorde selv det samme, og den bilen som ga meg den rette følelsen var e-Golf da jeg følte jeg fikk mest utstyr for pengene samt at jeg likte best interiøret i den. Jeg er kanskje litt gammeldags og vil ha "normalt" speedometer etc i bilen, så dette var en ting som gjorde at Golfen steg i gradene hos meg. Jeg prøvde riktignok ikke B-klasse electric, men jeg prøvesatt en vanlig B-klasse, og det var nok til at jeg ikke gadd å vente på den elektriske varianten da jeg følte meg overhodet ikke hjemme i det interiøret. Men samtidig så føler andre at Golfen ikke er helt for dem, men at B-klasse er midt i blinken. Så det høres smart ut å prøve ut både e-Golf og Leaf, så får en basert ting på egne erfaringer :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Elise

Herlighet, Golfen var fantastisk.

Da er bare spørsmålet - hvordan i all verden skal vi få tak i penger til en e-golf?

Neida. Vi har fortsatt planer om å prøve Leafen en gang til, men den likte vi jo ikke forrige gang, og nå etter å ha blitt så forelsket i Golf vet jeg jammen ikke om det er mulig å se for seg at Leaf er en løsning.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

MORO GARN

Hei,
Jeg er en student som går på høyskole i buskerud og vi fikk oppgave til å lage spørreundersøkelse, så jeg valg å lage en om el-bil. Det hadde vært kjempe om dere tok litt tid til å svare den: https://no.surveymonkey.com/s/ZDXFP33

Tusen takk for hjelpen, ha en forsatt god søndag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA