Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Test av bensinbil ;)

Startet av Rikerud, torsdag 23. april 2015, klokken 20:48

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: BensinV8 på søndag 17. mai 2015, klokken 20:59
Alle som mener en V8 er støyende har ikke god smak

Det samme kan man si om alle som ikke liker <sett_inn_favorittband_her>, for ikke å snakke om naboer som ikke liker å høre dem på full guffe til alle døgnets tider. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elbil fundamentalist

#61
Sitat fra: BensinV8 på søndag 17. mai 2015, klokken 17:00

Vi må respektere hverandres meninger. Jeg respekterer folk som liker elbiler, men det er utrolig merkelig at man plutselig ikke liker flotte bensinbiler etter å selv ha kjøpt seg elbil.
Jeg forventer at folk respekterer meg og mine meninger gjensidig.

Skjerpings!
;)

Kom gjerne med noen argumenter som tilsier at plugin-hybrider ikke vil være fremtiden og hvorfor elbiler er bedre og ikke minst hvorfor valvolainen liker elbiler?
Er enig med deg på dette. Kan kansje sammenliknes litt med folk som har slutta å røyke. De husker hvor godt det var med en sigg sammen med utepils om våren, men forakter plutselig alt ved røyk, og blir de værste av alle antirøykerene, men det er viktig å tenke på at de færreste blir slik, men de er de mest høyrøstede.
Tilbake til topic. Den morsomste og mest jævlige bilen på en gang jeg har hatt, var en Alfa 75TS 91 modell. En av de siste bakhjulsdrevne alfaene som rullet ut av nordfabrikken. Skikkelig kul å kjøre. Hissig motor med en hissig gearet 5-trinns manuell kasse. Sparco ratt og flott i lakken, men mye feil som kostet skjorta..  Det mest premium jeg har hatt er BMW 5'er med den legendariske bensinrekkesekseren med herlig automatgear. Brukte sjeldent stereoen for å si det slik... Den beste bilen var XC90'n med 2,5turbo bensin. Kraft nok, plass til alt, kongeseter og høy og oversiktlig.  Kona er litt muggen over salget av den fortsatt. Aldri hatt diesel..(fysjom!)
Kjørte altså "hybrid" med elbil og bensinbil siden 2006. Skrittet til full elektrisk kom først nå rett før påsken med S85D og Leaf samt svigers bensinmærsje i backup (i tilfelle hengeren må ut på tur). Elbiler er bedre. Det kan sammenliknes med hi-fi stereo. Du merker ikke særlig forskjell når du går opp, men tydelig fraværet når du går ned. Stikkordet er respons og dreimoment i bøtter og spann fra første stund.

Bensinmotoren "føler du deg i ett med" og elsker draget som spiller i harmoni med lydbildet. Deilig ikke sant?

Etter elbil må man skifte ut "føler" med "følte" og "elsker draget" med "fravær av draget" og til slutt "i harmoni" med "masete". Da kommer det en liten sorgprosess  :'( Hva skjedde egentlig? Er elbilen like elskverdig? Man vil så gjerne at den er det, men foreløpig er det er vel egentlig kun Teslaen som greier å pirre bilentusiasmen min skikkelig ihvertfall. Da blir bilentusiasten i deg litt krampeaktig kanskje?, -fordi du vet at det ikke er noen vei tilbake... Så pass deg BensinV8, du må tenke deg godt om før du skaffer deg en elbil... eller som storebroren min sa til meg: -du må tenke deg om før du begynner å kose med damer. Når det blir slutt med henne er det ikke like kult å gå tilbake til frøken høyere...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Enigami

Elbil fundamentalist:
Morsomt innlegg. Men jeg har etter å ha prøvd både EGolf, Model S P85D og 60, eUp!, og litt annet av elbiler ikke blitt frelst. Jeg synes det er veldig moro med slik teknologi. Og responsen er rå. Men dreiemomentskurven er flat og avtakende og dermed ikke sportslig.

Jeg kommer tilbake til bensinbilene og føler meg mye mer hjemme.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 23. mai 2015, klokken 00:24
Elbil fundamentalist:
Morsomt innlegg. Men jeg har etter å ha prøvd både EGolf, Model S P85D og 60, eUp!, og litt annet av elbiler ikke blitt frelst. Jeg synes det er veldig moro med slik teknologi. Og responsen er rå. Men dreiemomentskurven er flat og avtakende og dermed ikke sportslig.

Jeg kommer tilbake til bensinbilene og føler meg mye mer hjemme.
Har nettopp sett GunBall 3000 ankomme Oslo i dag og det er utvilsomt mye mer karisma i skikkelige Ferrarier og Lamboer. Det er vanskelig å trekke publikum med elbiler som ikke kan ruse motoren og utøver litt skikkelig bensineksos. Vi er 100% enige der. Hadde storkoste meg med en Lambo i en slik setting hvor Teslaen ikke har en dritt å stille med. Men her kommer forskjellen. Er det fritidsbil eller hverdagsbil vi snakker om. Skal vi være ærlige har fossilbiler ett overtak på ren bilentusiasme. La oss heller glede oss over forskjellene :D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Enigami

Veldig enig, elbilfundamentalist.

Bortsett fra at jeg også gjerne bruker grombilen i hverdagen

K S

Sitat fra: BensinV8 på mandag 25. mai 2015, klokken 09:51
Veldig enig, elbilfundamentalist.

Bortsett fra at jeg også gjerne bruker grombilen i hverdagen

E_S

I dag i sentrum av Oslo så jeg to Ferrarier, en gammel BMW 3-serie, en 70-talls Corvette og en Mustang fra samme tid.

Ferrariene med den skrikende, bråkende motorlyden var bare støy på lik linje med en plenklipper, bare annerledes, men den deilige rekkesekserlyden fra BMW'en og den buldrende V8'en på lavt turtall fra Corvette og Mustang var herlig å høre på.. :)

Jeg har en gammel amcar selv som prosjektbil og digger lyden, følelsen og alt av den, men nesten hver gang jeg kjører Leaf tenker jeg på hvor mye bedre den bilen er til dagligbruk enn den gamle amcaren er.. :) Det blir litt som løpetights vs. dress - begge deler er bra, til sitt bruk, men den ene er ubrukelig til det den andre er god på.. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

elektrolux

Hva med lyden av 48 sylinder?



Får start på spetakkelet i 7. minutt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Enigami

#68
Sitat fra: K S på mandag 25. mai 2015, klokken 11:43
Sitat fra: BensinV8 på mandag 25. mai 2015, klokken 09:51
Veldig enig, elbilfundamentalist.

Bortsett fra at jeg også gjerne bruker grombilen i hverdagen

Chana

Elbil var egentlig det perferkte valget for bil nummer 2 i husholdningen.

Ellers er det noe bensin.
Solgte nettopp Passat VR6, som blir byttet ut til noe større (R36)  ;D
Det er også en banebil, Audi S3 som er blitt gjort noe med.  ;)
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

E_S

Det jeg merker er at hobby/kosebilen knapt blir brukt når jeg har elbil. Det er rett og slett slik at kostnaden av bensin til 16 kroner literen + bompenger overskygger kosefaktoren annet enn på småturer.. Tidligere gikk det kostnadsmessig ut på det samme, og da ble "kosebilen" mye mer brukt.

2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

elektrolux

Det samme "oppdaget" vi og solgte unna Lancia Delta Integralen og Smart Roadsteren da de få koseturene kostet en formue i årsavgift, bensin og bom. Med 200-2000 km i året ble årsavgiften den største demotivatoren.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

K S

Sitat fra: elektrolux på torsdag 06. august 2015, klokken 05:32
Det samme "oppdaget" vi og solgte unna Lancia Delta Integralen og Smart Roadsteren da de få koseturene kostet en formue i årsavgift, bensin og bom. Med 200-2000 km i året ble årsavgiften den største demotivatoren.

Vi tenker på å kjøpe tilbake vår kosebil. Vi solgte den pga plass i garasje og tid. Nå blir gjerne trialsykler solgt og ekstra garasje bygget til vår kosebil.
Har en bil fra før -60 så slipper en ikke bare unna med lav årsavgift, en slipper også PKK (som er årlig på bobilen over 3500 kg....)

elektrolux

Se så søt nyeste tilskudd i kjøretøysamlingen er. Ved siden av BMW'en ser det nesten ut som far og datter. ;D

Med kun 3 hjul passer den perfekt inn i treangelet som oppstår når de øvrige bilene parkerer på skrå.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Schled

Å jada!
Er nok litt svak for VAG biler og da kanskje spesielt Audi, men har ingen akkurat nå.
Har vært gjennom Audi S4 og S6, Golf VR6, 83 model VW Scirocco GT og en 112hesters transporter (boxer motor).

Akkurat nå har jeg en 84 Nissan (Datsun) 280ZX TT 2+2 (original turbo motor).

Drømmer om:
Audi RS6 og BMW K 1600GTL Exclusive (MC)

2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA