Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av stuvat, torsdag 23. april 2015, klokken 19:32

« forrige - neste »

stuvat

Hei!
I vår bedrift har vi 3 egolfer, og på samtlige biler funker Navigasjonen dårlig. Problemet vårt er at ankomsttiden blir helt feil.
Om vi for eksempel skriver inn Ålesund - Vestnes får vi annkomsttid etter 1 time og 45 minutt, men i virkeligheten så er vi der etter 55minutt.
Denne feilen er ALLTID tilstede.
Har hatt bilen innom Møller uten noe hjelp. De mener "det skal være sån".
Så er det noen andre som har denne feilen? evt noen som vet de IKKE har den?

Sture
Rediger innlegg

nilskt

Jeg har god erfaring med estimert ankomsttid. For meg høres det ut som en kartfeil. Har du oppdatert til siste versjon av kartene? Det skal stå 2015 på slutten av versjonsnr. Står 2014/15, så har du den forrige versjonen.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

stuvat

Takk for svar :D nei jeg har ikke oppdatert noe, og trodde egentlig ikke der var mulig!:p er det en manual på det en plass?

stuvat

Råde

Kjapp manual:
Gå til vw.no
I menyen velger du innovasjon og miljø
Deretter infotainment og navigasjon

Når du har kommet hit skjønner du veien videre.

Så kjøper du et 32 GB SD kort og lastet ned filene på. Bruk en downloadmanager og ikke bruk Mac.

Når det ligger på kortet putter du det i bilen og roter deg frem i systemmenyene.

PS! Ikke bry deg om versjonsnummeret på nedlastningen. Dette er feil. Det som ligger ute er det mest oppdaterte.
e-Golf | X75D

jan-c

Sitat fra: Råde på tirsdag 31. mars 2015, klokken 10:06
Kjapp manual:
Gå til vw.no

Så kjøper du et 32 GB SD kort og lastet ned filene på. Bruk en downloadmanager og ikke bruk Mac.

Når det ligger på kortet putter du det i bilen og roter deg frem i systemmenyene.

PS! Ikke bry deg om versjonsnummeret på nedlastningen. Dette er feil. Det som ligger ute er det mest oppdaterte.

Jeg har erfart at det kun er det originale SD-kortet som kan brukes.
Etter flere mislykkede forsøk med annet SD-kort, leste jeg oppskriften grundig, og da fungerte det!

Pkt 1
"You need the SD-CDA card containing the previous map data from your navigation system. The SD card is inserted in SD card slot 2 at the factory."
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Råde

Det var merkelig for jeg har brukt det billigste SD kortet jeg har funnet i den billigste nettbutikken og dyttet inn i slot 1...
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: stuvat på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:16Om vi for eksempel skriver inn Ålesund - Vestnes får vi annkomsttid etter 1 time og 45 minutt, men i virkeligheten så er vi der etter 55minutt.
Denne feilen er ALLTID tilstede.

Jeg har opplevd nøyaktig samme feil med originalmontert navigasjon i flere forskjellige bilmerker.  Det virker som om navigasjonen har store problemer med destinasjoner som også har fergeforbindelse til andre steder (som f.eks. Vestnes).

Navigasjonen vil av en merkelig grunn beregne ruten ved å kjøre inn på fergen, for så å snu igjen midtfjords. Utrolig, men sant.

Som en work-around, prøv å plotte inn andre steder i Vestnes-området som destinasjon - Vestnesbukta, Helland eller Furneset kan være mulige kandidater.

Sidewinder

Sitat fra: jan-c på tirsdag 31. mars 2015, klokken 20:26
Sitat fra: Råde på tirsdag 31. mars 2015, klokken 10:06
Kjapp manual:
Gå til vw.no

Jeg har erfart at det kun er det originale SD-kortet som kan brukes.
Etter flere mislykkede forsøk med annet SD-kort, leste jeg oppskriften grundig, og da fungerte det!

Pkt 1
"You need the SD-CDA card containing the previous map data from your navigation system. The SD card is inserted in SD card slot 2 at the factory."

Originalt SD kort?
Det fikk ikke jeg med... Hva et på det?

jan-c

Sitat fra: Råde på tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:25
Det var merkelig for jeg har brukt det billigste SD kortet jeg har funnet i den billigste nettbutikken og dyttet inn i slot 1...
Da beklager jeg at jeg forvirrer, skal holde munn til e-Golfen er i hus  :-X
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

stuvat

Prøver å oppdatere kart nå. MEN har vi Discover Pro eller Media? Hvis vi har pro, får vi ikke 3Dkart da? som google earth?

nilskt

Vi har Pro ja.

Ingen kobling til Google.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Tomas72

VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA