Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av satheesh.net, torsdag 23. april 2015, klokken 10:56

« forrige - neste »

cstromme

Mange som setter seg selv opp for skuffelse her.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Øyvind.h

Sitat fra: cstromme på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:36
Mange som setter seg selv opp for skuffelse her.
Helt vanlig det. Bare se hvordan folk tok av når Tesla skulle lansere bedre navigasjon i sw 6.2. Folk går jo helt fra forstanden.

Men Elon er kanskje så smart at han bruker dette som kollektiv brainstorming ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Harlex

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:13
Solceller for private tar jo helt av i California.  Med batterier kan de også ha støm kveld/natt uten å være avhengig av å kjøpe strøm fra el-verket.
Solceller virker uinteressant for meg men hvis det lanseres en grei effektiv smidig vindmølleløsning så kunne jeg vurdert å bli strømprodusent....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tønsberg

Det var snakk om for en tid tibake at Tesla skulle gjøre det slik at ladingen (med kabel) foregikk automatisk... At kabelen skulle koble seg til bilen selv. Kanskje det er noe slikt som blir annonsert?
Helst tror jeg det er batteripakken for hjem det er snakk om, men jeg håper på induksjonslading  ;D
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Rikerud

mr_Utopia

Det er selvfølgelig kaffetrakter!

Og da ikke fossilt drevet.

Fastlane83

Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

mr_Utopia

Hvis dette faktisk er snakk om batteri for lagring av el energi, så begynner jeg å lure.

Batterier er desverre ikke økonomisk og miljømessig  bærekraftig for stasjonær energilagring. Da er det mer effektivt med pumped storage. For batteri må det til masse dyre batterier og elektronikk. I tillegg har man mye tap i batteri lagrings syklus.

Så her er det trolig snakk om distribuert el energi lagring. Om det isolert sett kan være mulig å selge, så er dette trolig en blindvei. Hva er mest bærekraftig. Produsere batterier eller pumpe vann opp og tappe det ned igjen?

Havebigfun

Jeg vet ikke om det er så mye vann i eks Phenix man kan bruke til slik energilagring. Private er stort sett avskåret fra de mest effektive lagringsløsninger.
Bare batteriprisen blir lav nok så blir det bra også- det er vel det Elon tilstreber. Uavhengighet er verdt en del for mange som har litt penger på bok. De satser Elon på 8)

sigurdi

Fordelen med "små" batterier til hjemmebruk (ongrid), er at de vil jevne ut forbruket lokalt, gi mindre behov for transport av strøm om en skulle brukt sentrale vannpumpe anlegg.
Mange bekker små........
California hat stort sett sol hele året og ypperlig område for solcelle produksjon, men det blir stummende mørkt relativt tidlig på ettermiddag/kveld, noe vi ikke er vandt med.
Problemet kommer når for mange får solcelle anlegg og det blir høy overproduksjon på dagtid mens forbruket er høyest på kveld/natt når sola er borte, med påfølgende svingninger i strøm både retning i pris. Batterier til å "absorbere" svingningene er gunstig for alle, mindre belastning på sentrale linjer siden svingningene blir tatt opp lokalt.
Men har og vært rykter om at dette blir offgridd løsninger, slik at husstanden kobler seg fra kraftleverandørene og sparer fastutgift osv som er blitt dyrere og dyrere.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Elkjell

Pressekonferanse i dag . noen link / opplysninger ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Elkjell

Får bare opp Tesla hovedside , er det ferdig eller ?
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA