Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av satheesh.net, torsdag 23. april 2015, klokken 10:56

« forrige - neste »

HåkonE

8 PM PT, det skulle vel bli klokken 05:00 i natt?

Elkjell

Det er korrekt , tror neppe jeg står opp til det  ;D
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

satheesh.net

HåkonE

OlaM

Har tenkt på dette med hjemmebatteri før. Solceller er kanskje ikke ideelt i Bergen, men veldig bra i California. Og de trenger ikke brukes til noe i hjemmet, dvs konverteres til AC med tilhørende tap. Solcellene lader batteriet om dagen, så plugger man inn Teslaen når man kommer hjem fra jobb og får DC til solbatteriet er tomt, så kan den lade videre på AC om natten når kapasiteten i nettet er bedre.

På Vestlandet kunne vi vel funnet på en måte å lagre regnvann i store magasiner, som vi så lot renne gjennom et rør til en turbin...nei, det blir for søkt.  :P

Undertegnede

Noen som kan ta denne eventen opp så jeg kan se den når jeg våkner i morra?  :)

Muffinman

Hvis dette batteriet blir lansert i Norge blir jeg skeptisk. Har opplevd at produkter fra dette selskapet ikke har fungert før, hvorpå de har gitt skylden på "ustabilt strømnett" ;)

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Hyperstress

Tipper en 10-15kwh variant, og en 400kwh+ variant. Leie/Leasing. Eller ev kjøp.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net

Tesla's Battery: No Thanks
http://seekingalpha.com/article/3114486-teslas-battery-no-thanks

However, batteries are not cost competitive and will likely not be cost competitive for decades. The figure below compares a customer's monthly utility bill to a monthly solar plus battery lease bill.

OlaM

Kom en russebuss og vekket meg tidlig. Så ikke noe av pressekonferansen, men denne pressemeldingen gikk runden på twitter før den hadde begynt.

http://www.teslamotors.com/presskit/teslaenergy

SitatThe Tesla Powerwall is a rechargeable lithium-ion battery designed to store energy at a residential level for load shifting, backup power and self-consumption of solar power generation. The Powerwall consists of Tesla's lithium-ion battery pack, liquid thermal control system and software that receives dispatch commands from a solar inverter. The unit mounts seamlessly on a wall and is integrated with the local grid to harness excess power and give customers the flexibility to draw energy from their own reserve.

...

The Powerwall is available in 10kWh, optimized for backup applications or 7kWh optimized for daily use applications. Both can be connected with solar or grid and both can provide backup power. The 10kWh Powerwall is optimized to provide backup when the grid goes down, providing power for your home when you need it most. When paired with solar power, the 7kWh Powerwall can be used in daily cycling to extend the environmental and cost benefits of solar into the night when sunlight is unavailable.

Muffinman

For liten kapasitet til bruk i Norge. Dette er jo tomt lenge før leggetid på vinteren hos oss ihvertfall. Og væskekjøling...det kan da umulig være nødvendig.

Tulleprodukt.

satheesh.net

Litt usikker på om dette produktet er rettet mot "bortskjemte" el-Norge, men mange andre plasser i verden kan jo dette være gull! Jeg skal definitivt prøve dette på kontoret vårt i USA. (Denne kan i verste fall fungere som en noe overpriset UPS.) ;)

Muffinman

Det kan ha sin verdi i områder med uatabil strømtilførsel, medgir det. Men til bruk i kombinasjon med solceller tenker jeg at 20kwh er et absolutt minimum til bruk på privathus i Norge.

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. mai 2015, klokken 08:26
Det kan ha sin verdi i områder med uatabil strømtilførsel, medgir det. Men til bruk i kombinasjon med solceller tenker jeg at 20kwh er et absolutt minimum til bruk på privathus i Norge.
Da kjøper du to

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA