Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av D.O, onsdag 22. april 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

Dag A.

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 30. mars 2015, klokken 19:21
Min P85D ble utlevert med fukt i ryggelys-dekoret. Helt ufattelig at de ikke kan fikse dette. Den gamle P85 har begge lyktene fulle av fukt, og nå får jeg altså en ny med akkurat samme problemet. Ser ikke pent ut.

Fikk min sist fredag og de sa at det kunne forekomme etter vask og skulle snart forsvinne.

Hadde forøvrig det samme i bi-xenon lyktene på min 2005 Audi A6 og det var aldri noe problem.
Når lyktene tennes blir det varmt nok til at kondensen fordamper.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Muffinman

Vi diskuterer ikke frontlyktene - det er en åpen konstruksjon og dugg der er egentlig ikke et problem selv om det ikke ser bra ut. Forekommer ved kjøring i kaldt vær. På bakenden har du ei kromlist som ender over ryggelys og tåkebaklys. Det er disse som omtales her.

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. mars 2015, klokken 19:29
Blir konklusjonen at "dette klarer vi ikke å reparere"?

Nevner da ladeluken på min siden den er lik den på nye P85D. Har vært inne til fiks to ganger, men det blir aldri bedre. Det var faktisk sånn at jeg stod på verkstedet og de sa at de ikke fant noe feil, så jeg prøvde å åpne den mens jeg stod der uten at det gikk. Da er det vanskelig å gjette på hvordan de trekker konklusjoner.

Men! Helt ut av det blå begynte den plutselig å funke etter å ha vært helt håpløs i 9 måneder. Nå funker den jaggu hver eneste gang også! Spørs om vi kan håpe på det samme om fukt, lister og DU..

MrGekko

Da er overleveringen i Drammen unnagjort.
Det meste gikk smertefritt. Ble hentet på stasjonen og gikk kjapt gjennom det obligatoriske.
Første jeg oppdaget var at det var Conti 245/35-21 både foran og bak. I vognkortet står det 265 bak.
Gjorde de oppmerksomme på dette, og det skal stå nye hjul klare til meg rett etter påsken. Da med Michelin-dekk, og ikke de crappy Conti-dekka. Fikk beskjed om å ha det ekstra moro i påsken og at det ikke var noen grunn til å spare på dekka, da jeg uansett ville få nye hjul etter påske :)
Har valgt panoramatak, og ser nå at gummipakninger ikke er helt 100% tilpasset hele veien rundt. Men dette er kanskje ikke uvanlig?? Må nesten sammenligne med noen andre på dette punktet.
Kjørte uansett ut fra butikken med et stort glis. For en bil!!!!!
Liten "hjerte i halsen opplevelse": Etter en kilometer på veien, får jeg plutselig en low tire pressure melding.
Heldigvis kommer det en bensinstasjon  nesten umiddelbart. Går ut av bilen, og til min store overraskelse ser at høyre bakdekk er helt flatt. Hadde jeg kjørt 100 meter til, så hadde både dekk og felg gått til h......
Viste seg at de ikke hadde festet ventilen ordentlig, og dermed lakk luften ut. Skrudde til denne, fylte på luft, og etter 100 km på veien ser det ut til å være OK.
Alt i alt har jeg opplevd ekstremt god service hele veien fra bestilling til levering.
Bare å glede seg for de som fortsatt venter [emoji4]

Teslanewbie

Sitat fra: MrGekko på tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:05
Da er overleveringen i Drammen unnagjort.
Det meste gikk smertefritt. Ble hentet på stasjonen og gikk kjapt gjennom det obligatoriske.
Første jeg oppdaget var at det var Conti 245/35-21 både foran og bak. I vognkortet står det 265 bak.
Gjorde de oppmerksomme på dette, og det skal stå nye hjul klare til meg rett etter påsken. Da med Michelin-dekk, og ikke de crappy Conti-dekka. Fikk beskjed om å ha det ekstra moro i påsken og at det ikke var noen grunn til å spare på dekka, da jeg uansett ville få nye hjul etter påske :)
Har valgt panoramatak, og ser nå at gummipakninger ikke er helt 100% tilpasset hele veien rundt. Men dette er kanskje ikke uvanlig?? Må nesten sammenligne med noen andre på dette punktet.
Kjørte uansett ut fra butikken med et stort glis. For en bil!!!!!
Liten "hjerte i halsen opplevelse": Etter en kilometer på veien, får jeg plutselig en low tire pressure melding.
Heldigvis kommer det en bensinstasjon  nesten umiddelbart. Går ut av bilen, og til min store overraskelse ser at høyre bakdekk er helt flatt. Hadde jeg kjørt 100 meter til, så hadde både dekk og felg gått til h......
Viste seg at de ikke hadde festet ventilen ordentlig, og dermed lakk luften ut. Skrudde til denne, fylte på luft, og etter 100 km på veien ser det ut til å være OK.
Alt i alt har jeg opplevd ekstremt god service hele veien fra bestilling til levering.
Bare å glede seg for de som fortsatt venter [emoji4]

Huff..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. mars 2015, klokken 18:01
En annen tråd her på forumet heter "Konkurrentene sover". Jeg begynner å mistenke at ihvertfall deler av Tesla er i fullstendig koma. Hvis de ikke våkner før konkurrentene gjør det blir det ikke så kjekt mistenker jeg...

Virker som det har en helt tydelig strategi om å vokse og nyutvikle nye funksjoner og produkter for alle penga. På mange andre punkter er de nok i fullstendig koma som du sier.
På samme måte som mange bilprodusenter er det når det kommer til å utvikle biler som ikke går på fossilt.
Vanskelig å være god på alt ser det ut til ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA