Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tur-Retur Oslo Gardemoen

Startet av alfi, onsdag 22. april 2015, klokken 21:33

« forrige - neste »

alfi

Sist uke hadde jeg en lånebil som var noe nyere enn min (aug 2014). I denne var kartet bedre da også sperringen av E-18 ved Holmestrand var med, er dette pga kart oppdatering? Jeg tror jeg aldri har fått noen kartoppdatering i bilen min, ikke som jeg har lagt merke til. Har v6.1(2.2.173).

* Kan man finne ut hvilken versjon av kartet man har i bilen?
* Mangel på info rundt sperret E18 Holmestrand, er dette en kartoppdatering? Andre som mangler denne eller har den?
* Får man info på skjermen når kartet er oppdatert?
* Kan man tvinge kartoppdatering?

Tor med Leifen

Kan det være den omkjøringen kommer via trafikkoppdatering? Har du slått den på?

alfi

Ja, den har jeg på. På mitt kart vises E-18 som er stengt, men på lånebilen var veien borte i kartet.

Tuxedo

Snakker vi om Google-kartet på den store skjermen, eller navi-kartet på den lille?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

alfi

Vegen som er sperret og borte er på Google kartet (husker ikke hvordan det så ut på navi), men navigasjon var også forskjellig. På lånebilen ville den ha meg av E-18 der veien var stengt (retning syd) mens den på min bil ville kjøre på stengt vei.

Tuxedo

Google-kartet ligger ikke lagret i bilen, men lastes ned fortløpende, slik at det skal alltid være oppdatert.  Når det gjelder navi-kartet, så kan jeg ikke tenke meg at det allerede har kommet en oppdatering som har fjernet den biten av E18.  At den rutet deg av E18 skyldes nok at navi nå bruker trafikk-meldinger.  Hadde begge bilene samme versjon av software?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ihlhaug

Jeg hadde heller ikke fått oppdatering på ca ett år gammel bil, men koblet så til wifi for første gang for noen uker siden og da fikk jeg oppdatering til kart neste dag.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Epleskreller

På min bil er databasen og kartet ulikt. Dvs jeg kan se på skjermen at jeg kjører på veien, men bilen tror jeg er utenfor kjent vei..  Det skjer ved Sokna og har skjedd ved de nye tunnelene ved Karmøy.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Ko_deZ

Spørsmålet er "hvilken skjerm?". Det du ser på store skjermen er google maps (https://maps.google.com), mens kartet i dashboard er fra en navigasjonsløsning fra Garmin. Det kan derfor forekomme avvik mellom de to. Nei, det _vil_ forekomme avvik. Du får gratis oppdatering av kart til navigasjon i 7 år såvidt jeg forstår, men når og hvordan de oppdateres vet jeg ikke.

Thor2014

Når skal den lille og den store skjermen bli enige ?
På rv7 mot Gol fra Oslo stemmer ikke den lille med den store og vil at jeg skal snu.

Epleskreller

Sitat fra: Thor2014 på mandag 30. mars 2015, klokken 18:28
Når skal den lille og den store skjermen bli enige ?
På rv7 mot Gol fra Oslo stemmer ikke den lille med den store og vil at jeg skal snu.
Det var det jeg mente med Sokna. Vises oppdatert på kartet,  men naven er har ikke med den nye veien. Det burde vært oppdatert nå..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Sandvika

Min bil var ny i går, ikke videre imponert over Navi da den ville dra meg over Bispelokket.
Er godt over to år siden denne ble stengt for trafikk og revet.


Tuxedo

Ja, navi-kartet er flere år gammelt  Slik er det desverre på de fleste navigatorer, uansett om man har kjøpt "siste" versjon av kartet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Ko_deZ

Google nekter å la folk benytte navi biten fritt, det er derfor Garmin er dratt inn. Navi på Android pre-laster kart og alt slikt, så det er ikke noe problem når man i perioder er offline, og det hadde vært en mye bedre løsning for Tesla. Dessverre lar det seg som sagt ikke gjennomføre uten litt mer tillatelser fra Google.

Epleskreller

Mener det var gratis kartoppdateringer i syv år i techpakken da jeg bestilte.  Lurer hva det egentlig er..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA