Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Thrimor, onsdag 22. april 2015, klokken 17:53

« forrige - neste »

Thrimor

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny Zoe, og hadde planer om å teste den fra bergen til Dalen i Telemark på påskeferie.

Ser for meg følgende turplan:
Lade fullt på Fortum-ladepunktet ved Kiwi Bjørkheim utenfor Bergen.
Kjøre til Odda, fylle på 10-15 min for å forsikre meg å nå Røldal.
Lade "full tank" i Røldal, før jeg tar turen over Haukeli. Her lurer jeg på om jeg må ta en omvei innom Hovden eller om jeg kan nå helt fram til Dalen på en lading.

Dersom noen har erfaring over Haukeli i litt usikkert påskevær, tar jeg imot tips mtp. kjørestil og ladepunkt med takk.
Renault Zoe Intens - 2014

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thrimor

Takk for svar, og en spesiell takk til Elektrolux for hjelpsom telefonsamtale.

Vi prøver oss og håper det går bra.
Renault Zoe Intens - 2014

asgeirn

Sitat fra: Thrimor på mandag 30. mars 2015, klokken 16:58
Takk for svar, og en spesiell takk til Elektrolux for hjelpsom telefonsamtale.

Vi prøver oss og håper det går bra.

Fortell gjerne hvordan det gikk etterpå, og hvordan dere opplevde det..!   :)
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Stangseth

Hei! Lurte veldig på hvordan det gikk. Jeg skal kjøre fra Dalen til Bergen på søndag eller mandag med en Soul. Kjørte hit over Hardangervidda og Geilo, men returen blir lengre uten lading.

Thrimor

Da er vi vel hjemme fra påsketur.

Turen fra Bergen til Dalen gikk relativt knirkefritt. Ladestasjonen på Odda var nede, så vi ladet til 95% i Norheimsund. Med relativt forsiktig kjøring, temperaturer på rundt 0 og varmeapparatet på 20 nådde vi Røldal med 25% igjen på batteriet.

I Røldal ladet vi til 99% og startet turen mot Dalen med avslått varmeapparat og svært forsiktig kjøring, temperaturen over Haukeli var +/- -5 grader med stort sett bar, våt vei, noen partier med is/snø-føre.
Da vi passerte Haukeliseter anslo bilen at vi hadde akkurat nok rekkevidde igjen til å nå målet. I og med at det stort sett bare var nedover igjen satte vi på varmeapparatet etter Haukeli, droppet eco-mode og nådde Dalen med respektable 35% igjen på batteriet.

Uheldigvis fikk vi ikke ladet på ladestasjonen i Dalen - "battery charging impossible". Vi hadde nok strøm til å komme oss til vårt endelige mål, Krossli i Tokke, men uten lademuligheter ble det veihjelp til Røldal tilbake.

Alt i alt veldig fornøyd med bilen. Det var ingen problem å komme seg over Haukeli, men uten å kunne lade i Dalen er ikke dette en tur jeg vil anbefale for andre Zoe-eiere. Jeg vil tro at andre merker ikke vil ha problemer med å lade på Dalen - vaktmesteren på hotellet hadde aldri hørt om ladeproblemer (men han hadde bare sett teslaer lade på ladestasjonen der), så med f.eks. en Kia Soul tror jeg turen vil gå greit.
Renault Zoe Intens - 2014

Stangseth

Jeg ladet i Dalen på søndag ettermiddag. Traff på vaktmesteren, og han kunne fortelle at det var en som hadde hatt problemer dagen i forveien. Tenkte at det kanskje var deg. Jeg kom meg fint over Haukeli til Røldal. Ladet til 100% i Dalen, og hadde rest på 29% i Røldal. Var nede i 26% på Haukeli før det begynte å gå i nedoverbakke. Veldig fornøyd med Kia'en.

zbk

Kanskje du kan varsle Renault om dine erfaringer med laderen i Dalen, så kan man kanskje finne ut av hvorfor din Zoe ikke ville lade der.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Thrimor

Dette er tredje (!) gang vi måtte berges fordi vi ikke fikk ladet på en ladestasjon. De andre gangene var på hurtigaderen ved Jølstraholmen i Sogn og Fjordane, og semihurtigladeren til Sønnico i Bergen. Jeg så at jeg ikke er den eneste som har hatt problemer med hurtigladeren på Jølstraholmen, så jeg lurer på om det kan være et problem med Zoe generelt.

Tenker meg innom forhandler i løpet av uken for å høre hva som kan være årsak/hva som kan gjøres med dette.

Jeg er veldig fornøyd med bilen, men det er litt dumt at jeg ikke kan stole på at bilen vil lade.
Renault Zoe Intens - 2014

Stangseth


Thrimor

Det hadde jeg og. Prøvde både med egen kabel og kabelen til hotelet. Fikk samme feilmelding med begge kabler, så problemet ligger nok i bilen.
Renault Zoe Intens - 2014

hsa77

Er du sikker på at laderen på Dalen er på TN-nett?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

arnkl

Sitat fra: hsa77 på onsdag 08. april 2015, klokken 01:28
Er du sikker på at laderen på Dalen er på TN-nett?

Eg lada på Dalen i fjor (med Tesla) og fekk 22kW, så det er TN. Tesla kan kun lade trefase frå TN-nett.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

THE

Ser at det er mange som har samme problem på hurtiglader på Jølstraholmen (Sogn og Fjordane). Zoe kan ikke lade, men alle andre kan. Regner med at det er jordingen på ladestasjonene som ikke er god nok, og at Zoe derfor nekter å ta imot lading. Eierne av ladestasjonene må vel gå på installatør for å få rettet opp i problemene. Blir i alle fall håpløst å planlegge langtur med Zoe hvis det er slik 22kW lader ikke nødvendigvis fungerer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Er jo genialt med den veihjelpen. Og en vekker for Renault som på sikt vil finne det rimeligere å montere 22 kW ladestolper enn å redde Zoe'er innover heiene. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA