Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: B Electric - levering er begynt - første erfaringer?

Startet av KSG, onsdag 22. april 2015, klokken 12:27

« forrige - neste »

KSG

Hei,
Vinduene på min Leaf åpner ikke. Den eneste som fungerer er den på førersiden, og det er kun bryteren til den som er merket med en "A", resten er umerket. Det fungerer hverken med bryterne på førerdøren eller ved gjeldene dør. Noen som vet hva det kan være?
2015 Nissan Leaf (m/ 6,6 kW lader)

e-h

Trykk på knappen som låser vindusheisene en gang til slik at dem ikke er låst. Er rett ved siden av de andre knappene på førerdøren.

Balrog

... og på min har førerviduet sluttet å gå ned, mens de andre virker. Noen som har erfaring med å demontere dørtrekket og fikse bryteren som jeg vil tro er problemet?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Arha

Hadde dette problemet på min for et års tid siden. BNH fikset saken ved å skifte bryteren.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

TorC

Sitat fra: Balrog på søndag 29. mars 2015, klokken 22:00
... og på min har førerviduet sluttet å gå ned, mens de andre virker. Noen som har erfaring med å demontere dørtrekket og fikse bryteren som jeg vil tro er problemet?

Jeg har slitt med dette på to biler. Det å ta av interiøret er ganske lett. Bare jekk opp kontrollplaten. Vær forsiktig så man ikke skader den. Den er bare festet med klips. Jeg foretrekker å starte bakerst. Da har man full tilgang til å både bryterne og kontakten til vindusheisen.

Hva som kan være feil er ikke lett å si. På den ene bilen er alt helt dødt. Jeg har forsøkt tre ulike brytere og to ulike heiser. Jeg mistenker brudd i kabel etter at døren fikk en bulk.

På den andre bilen virker det som om det er dødt, men trykker man flere ganger på "ned" knappen mens man gir vinduet litt hjelp så går vinduet ned i rykk og napp. Så før man bytter bryteren kan det nok lønne seg å sjekke om ikke vindusheisen bare er ekstremt treg.

Vindusheisene er litt annerledes på førerdøren og de andre, det har vel med "auto" funksjonen å gjøre. På de tre andre dørene er det bare to pinner, så der kan man jo ikke gjøre galt hvis man tester. På førerdøren mener jeg bestemt at det er de to øverste som er til motor, de to nederste til sensor. Dette kan man finne ut av ved å sjekke workshop manual.

Hvis motoren må smøres opp er dette veldig enkelt. Etter at kontrollpanelet er tatt av ser man en skrue som må løsnes. 10mm eller stjernetrekker.  Deretter bør man egentlig bruke verktøy for å løse fra undersiden, men det funker også å bare ta tak og nappe ut nedkanten.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Bekkenes

5 års reklamasjon, så bare å levere inn bilen så lenge du ikke har importert en selv .
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

KSG

Da fikk jeg det til å fungere. Takk for hjelpen  :)
2015 Nissan Leaf (m/ 6,6 kW lader)

Balrog

Jada! Så var det løst.

Jeg har US-import bil levert av Nesbukta Trading i Asker, Kai ba meg stikke innom og byttet bryteren på 3 minutter - free of charge! Supert med en forhandler som tar ansvar når Nissan ikke gjør det.

Det må vel være rekord i rask og god kundeservice. For øvrig er vindusheisbryteren en kjent svakhet i hvertfall på tidlige leafer.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ingolfzp

Hadde samme feil på min 2012. Bryterpanel ble byttet på garanti.

Når jeg fikk feilen merket jeg at "klikkelyden" man hører ved å betjene Auto-knappen (fører-vindu) var borte. De andre fungerte fint.

Ser på det som en positiv sak å få byttet en "gjenganger-feil" før garantien går ut :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA