Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Isbjørn, tirsdag 21. april 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Isbjørn

Stor skuffelse i går: Etter å ha kjørt flere timer til Drammen for å hente vår Model S sier DS at bilen er ikke klar, en eller annen feil med fremre motoren. Og at vi kan få en leiebil, en Passat! Helt utrolig at de ikke kan sjekke bilen før de avtaler henting! Da var hele helgen ødelagt. Jeg har aldri opplevd maken! Etter mye klaging fikk jeg heldigvis en P85 som loaner. Så det var greit, bortsett fra at de hadde glemt å lade bilen og vi kjørte med et ganske tomt batteri stadig redd for å ikke rekke superladeren. Det har vært mye feil i forkant av leveringsdatoen også. Min DS fremsto som fullstendig inkompetent, kunne ikke svare på flere spørsmål ("...det har jeg ikke hørt om, vet jeg ikke noe om, kan jeg spørre en kollega om...") Jeg angrer nå veldig  på kjøpet og at jeg ikke kjøpte en annen bil i steden! Jeg håper bare at der ikke så mange feil på bilen, når jeg endelig få denne og at det snart åpnes Tesla i Kristiansand!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Øyvind.h

Kjedelig at utleveringen ikke gikk som planlagt. Jeg fikk selv den kjipe beskjeden om at bilen ikke var klar ca en time før utlevering. I mitt tilfelle var det noe tull ved fortolling eller med Statens veivesen som gjorde at bilen ikke lot seg registrere. Og siden det var lørdag var det ingen som kunne rette feilen hos SVV :)
Heldigvis skulle jeg rett på ferie senere samme dag, så de hadde god tid til å rette feilen.

Når bilene er ferdig produsert testes de før de shippes. De kjøres også litt når de kommer til Norge (såvidt jeg kan forstå fra bilder fra havna). Men i disse dager leverer Tesla ut biler i et så enormt tempo at feil ikke er til å unngå. Litt synd at de jobber i slike kvartalsbølger, med de konsekvensene det får. Men det er et lite stykke fra å få utsatt levering med noen dager, og det å kjøpe en fossilbil eller hybridbil på trass. Bra de tilbød lånebil selv om det ikke var en Tesla.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Isbjørn

De kunne teste bilene tidligere og gitt beskjed om at bilen ikke var klar før man er fremme hos dem i Drammen. Da hadde jeg i hvert fall spart noen timers kjøring. De kunne lese og svare på e-postene fra kunder og være tilgjengelige på telefon for kundene. Jeg synes at man kan forvente bedre service når man kjøper en bil som koster i underkant av en million.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Havebigfun

Tesla har forskjellige hensyn å ta, eks produksjon og helst utlevering av biler i samme kvartal- dessuten bruker de ikke penger på reklame og prøver å holde mediefokusset høyt slik at de får solgt bilene sine.
Det har som konsekvens at det blir et mål å sla gamle rekorder. Det kan ikke de ansatte på gulvplanet eller kundene noe for- vi må bare kreve vår rett slik at vi får utlevert den bilen vi har betalt for i ny stand.
Det er flere enn deg som har hatt slike opplevelser- den verste historien er antakelig Høgis sin som fikk en bil med ulike farger i lakken. Jeg husker godt hvor frustrert og negativ han var. Han fikk en ny bil+ noe attåt og er vedvarende med på elbilforum...
De aller fleste blir svært fornøyde når de har kommet seg gjennom de smertene du nå desverre opplever.
Hvis du virkelig mener at du heller ville kjøpt en annen bil- meld avbud hos Tesla- jeg vil tro du får pengene tilbake uten problemer.
Skal jeg anbefale noe - kjør den bilen du har lånt- test ut kjøreegenskapene og  ta de turene du ønsker- gled deg til bilen din og glem det du har opplevd.
Særs få er misfornøyde i lengden- om du fortsatt skulle være skuffet kan du antakelig selge bilen brukt uten å tape penger (- hvis du bestillte før prisstigningen). 

sigurdi

Fordelen med Drammen er jo at SC ligger rett over broa. (Lier) så du kan kjøre bort på "reservetanken" noe Tesla burde gjort, mens du venter med en kopp kaffe. Du hadde da fått loaner med minst 80%, men måttet vente ca 30-40min, eller tilbudt deg bilen ASAP om du ønsket å "tanke" selv og forklart veien.
Regner ikke med at du kjørte helt til Cinderella på tom tank. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

MeTesla

Sitat fra: Havebigfun på søndag 29. mars 2015, klokken 10:49
Tesla har forskjellige hensyn å ta, eks produksjon og helst utlevering av biler i samme kvartal- dessuten bruker de ikke penger på reklame og prøver å holde mediefokusset høyt slik at de får solgt bilene sine.
Det har som konsekvens at det blir et mål å sla gamle rekorder. Det kan ikke de ansatte på gulvplanet eller kundene noe for- vi må bare kreve vår rett slik at vi får utlevert den bilen vi har betalt for i ny stand.
Det er flere enn deg som har hatt slike opplevelser- den verste historien er antakelig Høgis sin som fikk en bil med ulike farger i lakken. Jeg husker godt hvor frustrert og negativ han var. Han fikk en ny bil+ noe attåt og er vedvarende med på elbilforum...
De aller fleste blir svært fornøyde når de har kommet seg gjennom de smertene du nå desverre opplever.
Hvis du virkelig mener at du heller ville kjøpt en annen bil- meld avbud hos Tesla- jeg vil tro du får pengene tilbake uten problemer.
Skal jeg anbefale noe - kjør den bilen du har lånt- test ut kjøreegenskapene og  ta de turene du ønsker- gled deg til bilen din og glem det du har opplevd.
Særs få er misfornøyde i lengden- om du fortsatt skulle være skuffet kan du antakelig selge bilen brukt uten å tape penger (- hvis du bestillte før prisstigningen).

Kloke ord av Havebigfun.

Urovekkende å lese om opp til flere temmelig uheldige utleveringsopplevelser. Jeg kan godt forstå at det tar mye av entusiasmen og gleden over ny bil vekk for en stund. Jeg har levering i juni og må da sikkert forvente samme stress hos Tesla...

timingbeltkiller

Gjør vi TM en bjørnetjeneste med å finne oss i alt for mye?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

pgi

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:53
Hva har du personlig måttet finne deg i?

Harlex

Har ingen problemer med å skjønne skuffelsen og frustrasjonen men at du angrer på hele bilkjøpet er vel noe spesielt.... Denne bilen/varen har betydelig mer å tilby enn selve overtakelsen... Håper det ordner seg svært fort for deg og at du får starte nytelsen av eierskapet som svært mange av oss andre opplever....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Isbjørn

Nå har jeg testet litt loanern og humøret er oppe igjen  ;)
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

MeTesla

Sitat fra: Isbjørn på søndag 29. mars 2015, klokken 12:19
Nå har jeg testet litt loanern og humøret er oppe igjen  ;)

Det var  bra, du har i hvert fall min fulle medlidenhet og jeg håper at når alt er i orden at du da er superfornøyd med bilen, noe det virker som at de aller fleste er - tross alt.

Tuxedo

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:53
Har vi egentlig noe valg, hvis det er denne bilen vi har lyst å kjøre?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

TeslaK

Fikk min P85D i går og oppdaget en stor bulk på bakluka og en liten bulk bak ved hjulbrønnen. Anbefaler alle som får bil å sjekke bilen grundig, spesielt lakken/karosseriet. Men bilen er fantastisk - smiler fra øre til øre :D Det som er kjipt er å måtte ta en feriedag og kjøre 3 timer til Drammen for å få dette fikset. Personlig syns jeg de bør dele ut gavekort når slikt skjer, men regner ikke med at det skjer..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Isbjørn

Sitat fra: TeslaK på søndag 29. mars 2015, klokken 12:27
...
Det som er kjipt er å måtte ta en feriedag og kjøre 3 timer til Drammen for å få dette fikset. Personlig syns jeg de bør dele ut gavekort når slikt skjer, men regner ikke med at det skjer..

Helt enig med deg!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Epleskreller

Sitat fra: Isbjørn på søndag 29. mars 2015, klokken 12:32
Sitat fra: TeslaK på søndag 29. mars 2015, klokken 12:27
...
Det som er kjipt er å måtte ta en feriedag og kjøre 3 timer til Drammen for å få dette fikset. Personlig syns jeg de bør dele ut gavekort når slikt skjer, men regner ikke med at det skjer..

Helt enig med deg!

De deler vel rundhåndet ut ekstrautstyr til de uheldige som kompensasjon?  Var på en utlevering som ble litt forsinket for ett par dager siden og da ga de bort matter og takstativ gratis. Dette var riktignok nok en demobil,  men det betyr vel ikke så mye..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA