Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Retro støyisolering

Startet av ksandal, tirsdag 21. april 2015, klokken 22:09

« forrige - neste »

ksandal

:o :o :o :o
Prøvde for første gang og lade nye bilen min, og siden jeg ikke kan lade hjemme.. så blir det jo litt rundt om kring :-) så prøvde den nye ladestasjonen på Haukås og kom der med nesten tomt batteri, og etter og ha stått der kanskje 10 minutter.. kom det faktisk hele 5  Tesla til og plutselig var alle stasjoner full.... da kom "naboen" bort til meg og forlangte at jeg skulle flytte meg siden jeg hadde stått der en stund??? for han fikk ikke "max" trykk i ladingen siden han sto på samme stasjon som meg( er vist to og to ladere koblet sammen og deler trafo så ikke begge kan gi MAX samtidig? ) Jeg sa jeg skulle stå ca 10 min til for da hadde jeg litt over 60% som er nok til noen ærend i helgen og jobb over helgen der jeg også kan lade.  Men han mente jeg burde flytte meg med en gang??? Spurte om han skulle langt siden han tydeligvis hadde det travelt, men han bodde i Bergen og mente vi måtte være flinke og dele.
Må innrømme jeg ble litt paff... og bare flyttet bilen.. kjørte meg en runde og kom tilbake senere og fylte det jeg trengte. Sånne folk burde lære seg litt folkeskikk... men med en 2 åring i bilen orket jeg ikke noen scener.... best og unngå konflikt.

Forstår at om noen kommer langveisfra, at vi lokale bør være behjelpelige og ikke oppta alle stasjoner... men når noen er nesten tom, må en vel kunne vente noen minutter? og når en i tillegg er selv lokal, må en hvertfall tåle og vente?

Håper vedkommende ikke kommer der ofte... for ikke sikkert jeg har 2 åringen med neste gang :-) he he så kan han få et lynkurs i folkeskikk....
Uansett er det vel snakk om at en får 40A når en venter.... til den andre er oppe på 80%... da går jo den ned... og naboen får max lading om han har under 80%?

Tankene mine er uansett at vi Pionerer(kudos til de som har vært pionerer i 10 år allerede!) for fremtidens biler... må samarbeide og hjelpe hverandre så alle får det best mulig :-)

God Påske......  8) ;D :o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

MeTesla

Sitat fra: ksandal på søndag 29. mars 2015, klokken 08:58
:o :o :o :o
Prøvde for første gang og lade nye bilen min, og siden jeg ikke kan lade hjemme.. så blir det jo litt rundt om kring :-) så prøvde den nye ladestasjonen på Haukås og kom der med nesten tomt batteri, og etter og ha stått der kanskje 10 minutter.. kom det faktisk hele 5  Tesla til og plutselig var alle stasjoner full.... da kom "naboen" bort til meg og forlangte at jeg skulle flytte meg siden jeg hadde stått der en stund??? for han fikk ikke "max" trykk i ladingen siden han sto på samme stasjon som meg( er vist to og to ladere koblet sammen og deler trafo så ikke begge kan gi MAX samtidig? ) Jeg sa jeg skulle stå ca 10 min til for da hadde jeg litt over 60% som er nok til noen ærend i helgen og jobb over helgen der jeg også kan lade.  Men han mente jeg burde flytte meg med en gang??? Spurte om han skulle langt siden han tydeligvis hadde det travelt, men han bodde i Bergen og mente vi måtte være flinke og dele.
Må innrømme jeg ble litt paff... og bare flyttet bilen.. kjørte meg en runde og kom tilbake senere og fylte det jeg trengte. Sånne folk burde lære seg litt folkeskikk... men med en 2 åring i bilen orket jeg ikke noen scener.... best og unngå konflikt.

Forstår at om noen kommer langveisfra, at vi lokale bør være behjelpelige og ikke oppta alle stasjoner... men når noen er nesten tom, må en vel kunne vente noen minutter? og når en i tillegg er selv lokal, må en hvertfall tåle og vente?

Håper vedkommende ikke kommer der ofte... for ikke sikkert jeg har 2 åringen med neste gang :-) he he så kan han få et lynkurs i folkeskikk....
Uansett er det vel snakk om at en får 40A når en venter.... til den andre er oppe på 80%... da går jo den ned... og naboen får max lading om han har under 80%?

Tankene mine er uansett at vi Pionerer(kudos til de som har vært pionerer i 10 år allerede!) for fremtidens biler... må samarbeide og hjelpe hverandre så alle får det best mulig :-)

God Påske......  8) ;D :o

Dette synes jeg var helt merkelig oppførsel av "naboen" som du beskriver.

Begge ladet for kjøring lokalt, ingen av dere var på langtur. Hadde han vært på langtur, kjørt i mange timer allerede med bil full av unger og styr, og ventet på en som ladet for lokalt forbruk, så hadde det vært en annen sak.

Muffinman

Høres ut som denne mannen ville vært bedre hjulpet med en fossilbil...jeg ville ALDRI fått til å be noen om å flytte seg på en SC. Det var dette med skamvett da.

Øyvind.h

Sitat fra: ksandal på søndag 29. mars 2015, klokken 08:58
...
For en tufs. Om noen ba meg flytte meg (vanskelig ettersom jeg aldri har sittet i bilen under lading) hadde jeg spurt hvorfor. Om forklaringen var helt fantastisk god hadde jeg flyttet meg, men sannsynligvis hadde jeg smilt og sagt god dag videre.

Hans effekt justeres jo trinnvis opp etterhvert som din synker.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Car-El

Æ e redd at uansett ka man gjør, som har med i resultater at denne uforskammede mannen er i live etterpå, så vil det ikke hjelpe.

Noen får slike rare fikse ideer. Det er lettere å få innført kommunisme i USA enn å få disse folkene vekk fra sine "utrulig bra" ideer.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ksandal

Sitat fra: Car-El på søndag 29. mars 2015, klokken 09:21
Æ e redd at uansett ka man gjør, som har med i resultater at denne uforskammede mannen er i live etterpå, så vil det ikke hjelpe.

Noen får slike rare fikse ideer. Det er lettere å få innført kommunisme i USA enn å få disse folkene vekk fra sine "utrulig bra" ideer.

Ja håper det er fåtall av slike...
Nå skal det jo sies at vi var et par stk der som hadde en fin tone etterpå og lo litt av hele episoden. .. og fikk tatt bilde av 6 Tesla på rekke og rad på lading :-)

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

skyfawn

Jeg så hele denne episoden (fra grå metallic bil innerst), han karen kom jo sist og jeg tenkte først at du ville flytte deg for å få mer effekt ut av laderen, men vi var jo allerede 3 biler der før han kom, så når jeg tenker etter virket det jo rart. Viss noen hadde bedt meg om å flytte meg hadde jeg hisset meg. Har opplevd noen episoder der jeg står og lader og det kommer en ny bil å plasserer seg rett ved siden av (på samme "kurs") og resten av laderene er ledige, da pleier jeg høflig å forklare hvordan effekten er delt mellom laderne og de flytter seg somregel :)   

felix

Dette er jo helt sykt. Jeg bruker egentlig bare disse hurtigladerene når jeg er på langtur. Nå må jo jeg ta ferje eller kjøre helt til Lyngdal for å hurtiglade så jeg kan ikke bruke de sånt så dere så har de så nært. Men jeg har ofte kommet i samtaler med folk som hurtiglader (da chademo) og det er ofte bare spørsmål fra folk som lurer på ting. Hadde engang en med Zoe som ville bruke chademo laderen etter meg. Da kunne jeg fortelle om hans egen bil ikke støttet denne ladingen. Alt selvfølgelig hyggelig samtaler. Min kone blir noe mer hissig når hun oppdager noen som bruker ladeplassene som parkeringsplasser, håper ikke denne karen treffer hun når hun lader. Jeg er konfliktsky og hadde beklaget min eksistens, og umiddelbart avsluttet ladingen, og kjørt min vei. Min kone (om timingen var rett med tanke på søvn, hyl fra unger, mat i magen, tid i måneden ol.) drept vedkommende på stedet. Tror de fleste er hyggelige folk, som bare syns det er morsomt og snakke litt om lading, og gjerne hjelper til om du har et legitimt mye større behov for lading.

GOS

@Ksandal
Med mindre karen hadde en himmelsk god forklaring på hvorfor jeg skulle flytte meg i det tilfellet der, så tror jeg at jeg hadde blitt så forbannet at jeg hadde valgt å stå der til jeg hadde nær 100% SOC for å lære ham litt vet.

Om du hadde 60% SOC så brukte du antagelig rundt 63 kW noe som tilsier at det var ca 57 kW igjen til han, altså nesten like mye, og etter 2 minutter så hadde det automatisk vært så broderlig at naboen fikk mer enn deg. (Selv om det er en 135 kW lader, så tror jeg ikke de gir mer enn 120 på maks inn til de som lader, i hvert fall ikke til en bil)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

ksandal

Sitat fra: felix på søndag 29. mars 2015, klokken 10:02
Min kone (om timingen var rett med tanke på søvn, hyl fra unger, mat i magen, tid i måneden ol.) drept vedkommende på stedet.

Kan jeg få nummeret til din kone? så kunne jeg bare "satt han over" til henne om han kommer igjen.... he he.... :o

Jeg bare ler av sånne folk... samtidig som det også er litt trist at som alltid.. er noen få som ødelegger "kosen" he he Nå er nå jeg en rolig sindig kar 99% av gangene.. så håper vi at odsen er i hans favør at han ikke treffer på meg den ene gangen jeg er i 1% modus...  :o :o :o

Skal ut idag også... etter litt for mye kjøring i helgen... og småtten er med... hun syns det er supergøy og kjøre elbil..... hun ler hver gang jeg gir litt ekstra POWER :-)

@GOS: Ja han kunne nok ikke enkel mattematikk... for da hadde han tatt seg en røyk til... og han hadde fått full pupp på kjerra si.... og verdens freden hadde gått sin vanlige gang på Haukås >:(
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Tor med Leifen

Kjip opplevelse det der, du traff nok en skikkelig grinebiter. Kanskje han er en av dem som aldri løfter blikket og bare sitter grumpy i bilen og fjerter. Lader på Haukås en til to ganger i uken og har hittil bare pratet med hyggelige folk. Håper det fortsetter slik, er jo perfekt å spise is på benkene i fint vær.

Espen Hugaas Andersen

Tror ikke jeg ville flyttet meg slik du beskrev situasjonen. Jeg hadde nok flyttet meg om han kom med trussler e.l, men i så fall ville jeg notert skiltnr, kjørt 200 meter unna og ringt politiet.

Slike folk må oppdras.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 29. mars 2015, klokken 17:57
Tror ikke jeg ville flyttet meg slik du beskrev situasjonen. Jeg hadde nok flyttet meg om han kom med trussler e.l, men i så fall ville jeg notert skiltnr, kjørt 200 meter unna og ringt politiet.

Slike folk må oppdras.
Enig- maken til tulling- skulle heller kjøpt seg en feit eksosbil.

El-boy

Trist å lese om den tarvelige oppførselen til dette individet. Spesielt da du hadde ett lite barn i bilen. Håper det ikke sitter mange av den egosentriske typen i Tesla.
Jeg hadde nok ikke flyttet meg uten at det var mer eller mindre livsviktig for han å få ladet raskt. Det er ikke den "sterkestes rett" som skal gjelde ved ladestasjonene. Slik oppførsel ikke skal aksepteres er min mening.

Muffinman

Sitat fra: ksandal på søndag 29. mars 2015, klokken 20:40
best og bare le sånt bort... øsnker ikke sette meg selvb i dårlig lys for og få frem et poeng for sånne tullinger...
Og der berører du faktisk noe av essensen i mange kampsporter :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA