Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lithium ion batterisystemer

Startet av elektrolux, fredag 28. august 2009, klokken 17:25

« forrige - neste »

III

#15
Vi har bestilt think 2+2 og fikk ny info :

utdrag:

SitatPrisen på THINK City er kr 285.000,- inkl kjøp av batteriet.  Vi vil etter hvert også
kunne tilby alternativ mulighet for å leie batteriet; prisen på THINK City blir da kr
235.000,- pluss batterileie kr 1.000,-/mnd (moms tilkommer på batterileie).  Frakt og
leveringsomkostninger fra forhandler tilkommer.  

SitatDu var tidlig ute med å bestille THINK City hos oss. Vi håper at du fortsatt er
interessert i å kjøpe en ny THINK City. Vi vil prioritere en tidlig produksjon for våre
eksisterende kunder og kan tilby levering av de første bilene allerede fra februar. Vi
vil derfor gjerne ta personlig kontakt med deg via vår nærmeste forhandler for å høre
om dette passer med dine planer.

Må vi betale ny pris for den etter å ha ventet i 1,5 år er det takk og frvel til think for min del. Det er ikke akseptabelt å vente så lenge, ha fått minimalt med info for så å måtte ut med over 300 000 kr for den. Har sendt forespørsel og er spent. :-\
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Har full forståelse for argumentene dine Sopp, samtidig som jeg betviler at du har en god sak av den grunn.

Ca 10% prisstigning etter 1 år og nye eiere er heller ikke det værste som kunne skjedd.

Jeg er mer redd for at regjeringen kommer til å innføre avgifter på Elbiler, og tror det er lurt å handle nå før f.eks moms øker prisene med 25%, og gjør Elbilen lite interresant for alle bortsett fra de mest bemidlete.

Etter siste tids presseoppslag og mediaomtale, virker det som om der er en kampagne gående for å få folk til å velge samfunnsøkonomiske kjøretøy ( les SUV ) framfor Elbil, eller enda værre; f.eks sykler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

#17
Tviler sterkt på at det blir moms på elbiler før de får skikkelig fotfeste. Først når det er ingen vei tilbake(10% andel?), kommer avgiftene og momsen, tror jeg  :). Eller evt om batteriprisen synker betraktelig.

Når det gjelder Th!nk  , er jeg irritert over at de har gitt så lite info og vært så lite opptatt å beholde oss som kunde, nettopp pga krisen de har vært igjennom.
Det sto i minst en artikkel i TU at think skulle produsere bilene sine billigere  i Finland enn de gjorde i Norge, og det tviler jeg ikke på. Dessuten har prisene på deler antakelig sunket mer enn steget , så om vi ikke får redusert pris, betrakter jeg det mer som et svik enn at 10% er en naturlig prisstigning. Dessuten nærmer Nissan Leaf og iMiev(el ion) seg produksjon sommer 2010(da 2+2 kanskje er på plass) og da blir valget antakelig enkelt. Men kan jo være vi får et tilbud.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Schled

Må vel si meg enig i at informatsjonen til kunder kunne vært bedre.
Jeg bestilte min 2+2 i mars 2008 tror jeg det var. Den skulle da ha blitt levert ved årskiftet 2008 - 2009.
Dette skjedde ikke som alle vet. Så fikk jeg et brev om at prisen på nye biler ble satt opp men at dette ikke skulle på virke den prisen jeg hadde avtalt.

Ta heg bestilte bilen kostet den 230.000,- med ekstra utstyr. Å betale nærmere 300.000,- for den er desverre helt uaktuellt.

300.000,- er det jeg håper på å få igjen for min 2007 model Touran. Tanken var å selge denne ha råd til Think og en sliten langdistanse bil.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

III

#19
SitatCa 10% prisstigning etter 1 år og nye eiere er heller ikke det værste som kunne skjedd.

Prisen jeg har på kontrakten er 199 000 kr.  235 000 er nærmere 20% prisøkning  enn 10 %(18,09%) , i tillegg til at vi har ventet i nærmere ett år på bilen. Virker det akseptabelt ? Neppe. Ikke fått svar ennå.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

#20
Ikke noe særlig arrogant :


Sitat
Prisen vil være kr 285.000,- inkl batteri og det er som det fremkommer av tilsendet info forhandlerne som skal motta bestilling og sørge for levering.

Røhne og Selmer er operative fra tidlig januar og de vil kontakte samtlige som står på vår opprinnelige kontraktsliste, slik at man kan få en prioritet i forhold til levering.

"Je e forbanna" som hun sa. Det Think trenger nå, er konkurranse.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Schled

Ser ut ti lat det ennå kan ta litt tid før 2+2 blir tilgjengelig.
Fikk svar på mailen min til Think.
I svaret jeg fikk står det at 2+2 ennå ikke er klar og det ikke planlegges noen leveringer av 2+2 før i august 2010.

Dette blir det helt sikkert forsinkelser på og da er det vel kanskje kommet noen konkurenter på banen.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

III

#22
SitatDette blir det helt sikkert forsinkelser på og da er det vel kanskje kommet noen konkurenter på banen.

Det tror jeg og. Da har de kanskje også fått gjort noe mer med rekkevidden som er Th!nks eneste konkurransefortrinn nå. Kommer konkurrentene opp i 20 mil så tror jeg Th!nk kommer til å bli leverandør av elmotorer og ikke noe annet.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA