Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lithium ion batterisystemer

Startet av elektrolux, fredag 28. august 2009, klokken 17:25

« forrige - neste »

elektrolux

I alle fall til han jeg pratet med i går.

Han får splitter ny Think, med batterier. ( uten leie ) i neste uke, og til en pris jeg er svært misunnelig på.

Håper dette betyr at "vi" er igang igjen. :)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mykle

Hei !
Det er mulig en sannhet med noen modifikasjoner.
Jeg har selv tegnet kontrakt på en Think levert i neste uke.
Dealen er som følger;
Think hadde nesten 100 demobiler ute i fjor sommer. Et større antall av disse er hentet inn igjen og blir oppgradert med en del nye deler, slik at de fremstår som de ny-produsert i høst. Bilene har gått fra noen tusen til 12.000 13.000 km. Selges for fast pris 195.000 inkludert batteri (ingen leie). Nybil garanti fra førstegangs registering i fjor sommer 3år (om de ikke går konk).

Forskjellene er at de har gått noen tusen, noe dårligere støydemping, kun 10amp lading og batteri inkludert. Får med sommer og vinterhjul samt stereo. Krever forskuddsbetaling til klientkonto.

Jeg synes dealen var bra og fikk sikret meg en svart som kun hadde gått litt over 2000 km.
Tror ikke det er så mange igjen, men om man er interessert bør man ta kontakt med think fort.

El rayo

Sitat fra: mykle på lørdag 30. mai 2009, klokken 12:49
Tror ikke det er så mange igjen, men om man er interessert bør man ta kontakt med think fort.
På elbildemonstrasjonen http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/the-storm-ev-parade-with-50 på Youngstorget var det en som fortalte at det var 30 biler igjen. Men det kom også fram at noen av de som har før-produksjonsbilene til testing kjøper dem framfor å levere dem tilbake, slik at det reelle tallet for tilgjengelige biler en mindre.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mykle

Ja, det er sikkert riktig. Da jeg pratet med de forrige uke sa de at det var få igjen uten å tallfeste. De håper forøverig på å starte opp produksjonen i september, men det er ennå ikke kommet en avklaring i forhold til endelig finansiering. Vi får krysse fingrene :)

III

Spennende med ny motor, får man enn sånn i think city snart tro ?

http://www.tu.no/industri/article231118.ece

SitatTeknisk Ukeblad traff onsdag Thinks tekniske direktør Egil Mollestad. Han fortalte at selskapet nå jobber med en facelift på Think City. Den er i hovedsak støtfangerne foran og bak som skal endres.

– I tillegg er vi godt i gang med vårt tredjegenerasjons drivsystem, fortalte Mollestad.

Det betyr blant annet mer kraft fra en 51 kW-motor tilpasset nye batterier.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

El rayo

51 kW i 1300 kg bil er unødvendig mye etter min mening. Passer bedre i en fem-seter på nærmere to tonn.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

III

Om de nye batteriene veier litt mer for lengre rekkevidde, er det vel naturlig med mere power også, men er vel mulig at det er Think "O" den er beregnet for.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

El rayo

"Ny" Th!nk hadde best aks av alle fra start og gjennom slalåm under SS 1 på Gardermoen 5. september. Derfra besto banen av en lang rettstrekke der Th!nks toppfart ikke strakk til. Konkurrenter var biler som Porsche Carrera 3, Ferrari o.l.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Sitat fra: El rayo på fredag 11. desember 2009, klokken 00:34
"Ny" Th!nk hadde best aks av alle fra start og gjennom slalåm under SS 1 på Gardermoen 5. september. Derfra besto banen av en lang rettstrekke der Th!nks toppfart ikke strakk til. Konkurrenter var biler som Porsche Carrera 3, Ferrari o.l.



Beklager OT, men har du en "rundetid" på bilen? Har nemlig kjørt samme sløyfa selv :) (dog ikke med elbil)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Cobos

Sitat fra: El rayo på torsdag 10. desember 2009, klokken 16:01
51 kW i 1300 kg bil er unødvendig mye etter min mening. Passer bedre i en fem-seter på nærmere to tonn.
Det jeg har hørt er at for elmotorer i motsetning til dinomotorer så betyr en økning i størrelse/makseffekt lite på totale energiforbruket. Da virker det naturlig hvis Think har 2 biler å bruke en motor til begge. Det ser ut til å være Tesla sin tankegang ihvertfall. Selv om de helt klart sikter seg inn mot et litt annet segment enn Think.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Griffel

#10
Sitat fra: Cobos på fredag 11. desember 2009, klokken 08:49
Sitat fra: El rayo på torsdag 10. desember 2009, klokken 16:01
51 kW i 1300 kg bil er unødvendig mye etter min mening. Passer bedre i en fem-seter på nærmere to tonn.
Det jeg har hørt er at for elmotorer i motsetning til dinomotorer så betyr en økning i størrelse/makseffekt lite på totale energiforbruket. Da virker det naturlig hvis Think har 2 biler å bruke en motor til begge. Det ser ut til å være Tesla sin tankegang ihvertfall. Selv om de helt klart sikter seg inn mot et litt annet segment enn Think.

Cobos

Dette er omtrent riktig:
Arbeidet som utføres og som krever energi er forørsaket av rullemotstand, luftmotstand og akselerasjo og stigninger. Motorstørrelsen betyr i prinsippet ingen ting bortsett far vekt. Men så var det det dette med virkningsgrad da. Elmotoren har bedre virkningsgrad enn fossil motoren, og en får tilbake energi ved retardasjon og i nedover bakke. Virkningsgraden for en elmotor er kanskje 80-90% mot bensin motorens 30-40% tapene i motoren består av tommgangstap og lasttap. Arbeidet en motor skal utføre er det samme enten motoren er stor eller liten, og selv om 10% av 30 kW er mindre enn 10 % av 50 kW så er dette uansett et lavt tall.  Derfor kunne gjerne elmotorer i biler vært litt sterkere, uten at det gjør så mye. Litt bilfysikke finnes her:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=206.0
På slutten av innlegget.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Baltor

Think produserer biler, og har nå gått ut med forhandlernettet.
- Oslo / Akershus: Røhne Selmer AS
- Stavanger: Bilkilden AS
- Bergen: Mathisen Auto AS
- Trondheim: Melhus Bil AS
- Tromsø: Biltrend AS
Pris 285.000,- ink batteri.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Schled

Bra, men hvor skal jeg henvende meg?
Jeg har en bestilling på en 2+2 som skulle vært ferdig for 1 år siden.
Lenge siden jeg har hørt noe fra Think/Sjur.......
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

hens

Elmotorer i biler bør absolutt være større!
Grunnen til dette er at en ønsker å redusere strømtrekket ved å øke virkningsgraden.

1. Større motorer har i utgangspunktet høyere virkningsgrad enn mindre.
2.Virkningsgraden i elmotorer er høyest ved relativt lav belastning.

Ved å benytte en stor motor vil en altså få både i pose og sekk!
Det Think her har gjort, er derfor å gå riktig vei, under vanlig kjøring vil motoren gå i det mest effektive området. I tillegg har bilen en stor kraftreserve.

Effekten i en elmotor oppgis på en annen måte enn forbrenningsmotorer.
Merkeeffekten er den ytelse som motoren kan kjøres kontinuerlig uten ødeleggende varmgang.
Makseffekten kan være  3-4 ganger så høy, men kan bare benyttes kortvarig.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

#14
Til Schled:
Du kan jo ta kontakt med en av forhandlerne for å friske opp avtalen din. eller du kan kontakte Think direkte:

Salg E-mail: customers@think.no

(Telefon nr og personlig e-post til salgsdirektør i Think er fjernet.
Venligst ikke legg ut personlig e-post og telefonnummer til andre uten samtykke.
Lars C. Krogenæs, Forum admin.)


Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA