Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

bromm

Sorry, men at dere orker Norsk menyspråk forstår ikke jeg... "For lav nettverksytelse"...????? Håper dere er klar over hvor mye dere går glipp av gjennom oversettelsene fra 60 år gamle sekretærer som sitter med oversetting nede på Fornebu... Talentløst !

LMOR

#31
Sitat fra: bromm på fredag 10. april 2015, klokken 23:07
Sorry, men at dere orker Norsk menyspråk forstår ikke jeg... "For lav nettverksytelse"...????? Håper dere er klar over hvor mye dere går glipp av gjennom oversettelsene fra 60 år gamle sekretærer som sitter med oversetting nede på Fornebu... Talentløst !
Jeg synes det er underholdene  ;D
BMW må få litt støtte til å satse videre. Endelig etter mange år er Norge kommet på listen over land i verden. Snart kommer Siri til iPhone også. Det blir sikkert også gøy. Kanskje hun kan lære opp softwaren i bilen.

Ellers er nettverksytelse et dekkende begrep, selv om det brukes mest innen kommunikasjon. Hva mener du er et bedre begrep på norsk?

Det finnes andre som bruker dette for strøm: "... hjelper kraftleverandørene å minimere strømbruddene ved hjelp av proaktive nettverksanalyser, tjenester for distribusjonsautomatisering som forbedrer nettverksytelsen, lastbalansering og kontrollert lastutkobling ved hjelp av personlig energistyring og lastkontroll."
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Hva ville det stått i bilen om det var engelsk språk? Spekulerte på det samme som bromm.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy


LMOR

Det står om en som fikk den meldingen.
Det at nettet har ikke noe "Power" er et like dumt begrep. Nettet er dødt, og kan ikke ha noe strøm i seg selv. Det er noe som sendes inn i nettet. Men nettet kan ha en kapasitet og det kan ha en ytelse, som begge kan begrenses av en eller årsak. Bromm vet tydeligvis hva det burde være.

Men det spiller egentlig ingen rolle, dette er feil vi ikke kan gjøre noe med. Kommenter heller på hvorfor denne kom 5 ganger før det virket, og det positive i at i3 tar imot 32A!
Er det bilen som er for sensitiv, eller var det stasjonen det var noe feil på? Den leverte 32A, så det burde vært nok strøm, og effekt/power, men det kan være at bilen er sensitiv for spenningsnivået? (Voltage level)? Det kan tross alt måles før en begynner å trekke strøm og kan måte effekt.
På denne stasjonen hang en kabel også for AC, som var litt kort. Kanskje det bare var dårlig kontakt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

lkarlsen

Hei, har hatt min i3 siden november 2014, og har ikke på noen måte klart å få ut mer enn 123 km på en lading samme hvor kjipt og forsiktig jeg har kjørt. Tok bilen på verksted i forrige uke for ruteskift etter steinsprut, og ba de samtidig sjekke batteriet og legge inn nyeste SW. Har nå denne versjonen I001-15-03-502, ingen endringer i menyen, men langt bedre kjørelengde og det virker som om den regenerer bedre også. Første tur etter fullading fikk jeg ut 152km på en tur med omtrent samme forhold og hastighet som da jeg testet sist og fikk ut knappe 120km. ( stort sett riksvei 4 nordover fra oslo, tilbake og ut til Lysaker fra Sinsen samt retur til Bryn, i fartsgrensen)  Fikk også en kryptisk beskjed fra verksted om at det var feil på MSE/MSU ( eller hva det var), og at denne måtte programmeres, men i mine ører så var det at det var feil på gammel SW ( vet ikke hvilken versjon jeg hadde tideligere). En forbedring på 30km var bra for min del, men det er vel kanskje dette som bør forventes av en i3 ? Noen andre som har tilsvarende opplevelser med sin i3 ?
BMW i3, ny november 2014
Think City ( solgt )

LMOR

Skal også få ny versjon snart, og det meste du beskriver er det jeg forventer meg. Andre rapporterer bedre regenerering og riktigere og mer dynamisk rekkevidde-beregning. Om du faktisk kan kjøre lengre avhenger nok av om det var en feil fra før.
Men har du før og etter lest av rekkevidden eller faktisk kjørt den tom for å sjekke?
Hva ligger gjennomsnittsforbruket på en tur nå? Reset triptelleren først.

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

lkarlsen

Jeg har kjørt den tom, og faktisk èn gang måttet bli hentet av Viking :( På det meste fikk jeg da ut 123km. Nå er alle data resat med tanke på forbruk, og nå ligger den i snitt på 13,1 men dette er jo kun etter 2 runder lading og tømming. Defensiv kjøring, og ikke over 85km/t. Samme stil og terreng som tidligere, så jeg kan ikke forstå annet enn at den nå leverer oppmot 30 km mer. Den viste temmelig nøyaktig forventet kjørelengde med tidligere SW også, og har ihvertfall ikke blitt noe dårligere nå.
BMW i3, ny november 2014
Think City ( solgt )

LMOR

Bra, ser frem til min. Men tror også at den viser mer fordi erfaringstallene er slettet. Og siden det blir varmere i været blir det mer for hver dag nå.
Uansett så er det bedre nøyaktighet på den nye versjonen, og bedre regenerering som vil gi flere km, avhengig av hvor du kjører. Du ser om du ligger over regenereringsrapport-snittet ditt i appen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: lkarlsen på søndag 19. april 2015, klokken 18:08
Jeg har kjørt den tom, og faktisk èn gang måttet bli hentet av Viking :( På det meste fikk jeg da ut 123km. Nå er alle data resat med tanke på forbruk, og nå ligger den i snitt på 13,1 men dette er jo kun etter 2 runder lading og tømming. Defensiv kjøring, og ikke over 85km/t. Samme stil og terreng som tidligere, så jeg kan ikke forstå annet enn at den nå leverer oppmot 30 km mer. Den viste temmelig nøyaktig forventet kjørelengde med tidligere SW også, og har ihvertfall ikke blitt noe dårligere nå.
Måtte du betale noen egenandel, eller var det dekket av mobilitets-garantien ?

ganton

Sitat fra: lkarlsen på lørdag 18. april 2015, klokken 22:50
Hei, har hatt min i3 siden november 2014, og har ikke på noen måte klart å få ut mer enn 123 km på en lading samme hvor kjipt og forsiktig jeg har kjørt. ...

Gjennom vinteren, høres normalt ut ift mine erfaringer. Jeg har SW fra august. Temperaturen har mye å si, fra 3 til 10 grader er fort 20km. Ser fram til å få testet ny SW (bare synd det er så få i-service steder).
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

moonbuggy

#41
Mitt forbruk idag, tur - retur, med en 10 minutters pause, bra vær 13 grader, 4 sekundmeters vind.
SW versjon: I001-14-11-502 12/14

LMOR

Fint hvis du legger data inn i tabelltråden moonbuggy. Er spesielt spent på garasje/forvarming
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

lkarlsen

#43
Sitat fra: TM på søndag 19. april 2015, klokken 19:43
Sitat fra: lkarlsen på søndag 19. april 2015, klokken 18:08
Jeg har kjørt den tom, og faktisk èn gang måttet bli hentet av Viking :( På det meste fikk jeg da ut 123km. Nå er alle data resat med tanke på forbruk, og nå ligger den i snitt på 13,1 men dette er jo kun etter 2 runder lading og tømming. Defensiv kjøring, og ikke over 85km/t. Samme stil og terreng som tidligere, så jeg kan ikke forstå annet enn at den nå leverer oppmot 30 km mer. Den viste temmelig nøyaktig forventet kjørelengde med tidligere SW også, og har ihvertfall ikke blitt noe dårligere nå.
Måtte du betale noen egenandel, eller var det dekket av mobilitets-garantien ?
Tok dette som NAF medlem, og har vel minst en gratis hjelp i året, så ingenting å betale. Men mente da bestemt at det var Viking som kom. Antok at siden jeg kjørte den tom så var det vel ingen mobiltetsgaranti å benytte :)
BMW i3, ny november 2014
Think City ( solgt )

TM

Jeg fikk vite dette fra Bilia. Men det ville vært fint om noen kunne skjekke hva som faktisk er skrevet i vilkårene. Det må jo være et dokument som følger bilen, og jeg har ikke bestilt bil ennå. VW, Citroen og Kia vet jeg IKKE dekker det å kjøre tom for drivstoff / batteri, så da kan man ende opp med en regning.m"Tom for strøm", betyr ikke nødvendigvis det samme som tomt drivbatteri. Mercedes, Peugeot og Renault har ubregrenset antall med redninger inkludert og dekker mistet nøkkel, drivstoff-tomt etc. Hva dekker BMW og hvor mange år ?

"Med BMW mobilecare dekker vi plutselig driftstans og tom for strøm"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA