Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

Kanon

Har nå fått I001-16-03-507. Max capa varierer (kanskje den har gjort det før og?)fra 19,0 og oppover. I går hadde jeg ny rekord 20,4 kwh reel, med 99% batteri. Det var etter en lengre tur med 2 hurtigladningern og påfølgende topping med sakteladning.  Batteritempen var 35ish.
Prøvde og følge med på hastigheten på hurtigladningen, klarte ikke og se nedgang i ladehastighet opp til 85% batteri hvor vi hadde nok og kjørte videre. Har det vært annerledes før?

moonbuggy

Sitat fra: Kanon på søndag 04. september 2016, klokken 17:01
Har nå fått I001-16-03-507. Max capa varierer (kanskje den har gjort det før og?)fra 19,0 og oppover. I går hadde jeg ny rekord 20,4 kwh reel, med 99% batteri. Det var etter en lengre tur med 2 hurtigladningern og påfølgende topping med sakteladning.  Batteritempen var 35ish.
Prøvde og følge med på hastigheten på hurtigladningen, klarte ikke og se nedgang i ladehastighet opp til 85% batteri hvor vi hadde nok og kjørte videre. Har det vært annerledes før?

Utrolig bra!
Personlig har jeg knappe 18 kwt med min 22 måneder gamle SW versjon. Jeg gleder meg til ny versjon ved neste service.

Allikevel, nå registrerer jeg 85 km kjørt og fremdeles 52% igjen av pakken, siden siste lading. Småkjøring i bykjerne og omegn. Rekkeviddeestimatet for disse 52 prosentene er 65 km, selv om jeg konsekvent har ligget langt over.

LMOR

#242
Vil gjerne ha bilder av det. Du må ta bilde av kWh levert for hver 5% fra 75%. Det er ikke lett å se at det går saktere før du kommer over 90%.

Det har vært 2 knekkpunkt på i3 60Ah, se
http://elbilwiki.no/index.php/BMW_i3:Lading

Hvis det er slik at det første er borte, så bør skal en kunne lade fra 0% - 85% på 21min, altså ca 7,5kWh både fra ca 5-45% og fra 45 - 85%.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Har dessverre ikke bilder. Det eneste jeg klarer og finne er fylte 9.19 Kwh på 16 min. Dette fra ca 37% batteri, opp til ca 84%, hvis en går ut fra maks cap 19.5 kwt
Trodde jeg skulle klare og finne kvitteringer og tid/kwh på Grønn kontakt/gocharge/fortum sine sider, lykkes ikke.
Skal huske og ta bilder neste gang !

LMOR

Nei, det stemmer det, du ladet med ca 45kW i 10 min, og ca 22kW i 6min. Litt grovt, det bøyer litt av.
Hadde det ikke gått saktere etter 75%, så ville du fått inn 12kWh på 16min.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ganton

#245
Er det slik at man automatisk skal få ny  SW versjon ved service ?
Har akkurat hatt service (betalte 5700) + gjort noe "fabrikkordre" ting, snakket med de på forhånd og forstod det slik at, ja, SW skulle "programmeres". Snakket med de før jeg hentet bilen (var klar etter et par timer) og det ble noe ullent sagt at det er utført noe programmering.

Men: samma gamle (nå 2 år gammel I001-14-07-503)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Kanon

Du skal få ny software. Det er faktisk en del av en recall, der de også skal bytte motorfeste. Den enkleste måten og se om du har ny software på, er om du får varsel ved åpen ladeluke.

Ingeniøren

Sitat fra: ganton på mandag 05. september 2016, klokken 13:46
Er det slik at man automatisk skal få ny  SW versjon ved service ?
Har akkurat hatt service (betalte 5700) + gjort noe "fabrikkordre" ting, snakket med de på forhånd og forstod det slik at, ja, SW skulle "programmeres". Snakket med de før jeg hentet bilen (var klar etter et par timer) og det ble noe ullent sagt at det er utført noe programmering.

Men: samma gamle (nå 2 år gammel I001-14-07-503)

Så du har ikke service avtale på 5 år for 5 tusen - synes det var dyrt ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

5700 er vel prisen for service avtale nå?


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ganton

Ja, 5års serviceavtale. Har en kollega som ikke tok (ved en feiltagelse) service avtale og endte med en nesten like kostbar service, men: han fikk ihvertfall ny SW.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ganton

Ingen biler oppdateres (SW) ved service.
Kun ved fabrikkaksjoner som krever dette.  Som feks bolt til motorfeste (!!!) Forstå det den som kan :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

LMOR

Sitat fra: ganton på torsdag 08. september 2016, klokken 14:58
Ingen biler oppdateres (SW) ved service.
Kun ved fabrikkaksjoner som krever dette.  Som feks bolt til motorfeste (!!!) Forstå det den som kan :-)
Det hadde ikke noe med bolten å gjøre. Det var omvendt, en software mangel som gjorde at bolten løsnet.
Software ble oppdatert for å unngå at du ved å holde gassen inne på maks, mens bilen er i luften, klarte å få så mye fart på hjulene at motoren ble ristet løs når du traff bakken.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ganton

Aha, software fix på et mekanisk problem  :)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ganton

en bolt skal vel uansett ikke løsne mener jeg (mekanisk problem). SW fiksen er vel å begrense ristingen så det blir mindre sannsynlighet for at bolten løsner.

Har nå fått I001-16-07-506
Alt nytt jeg merker noe til foreløpig er vel nevnt her i tråden (hadde I001-14-07-503). % visning, bedre estimat (150km nå mot 120km), Comfort regen mer lik Eco Pro (må bruke bremsene mer), lettere å holde pådraget rundt 0 (seiling).
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA