Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk lyd - framtidens forurensning

Startet av LMOR, tirsdag 21. april 2015, klokken 09:36

« forrige - neste »

ganton

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 15. september 2015, klokken 14:33
Det vil du neppe oppnå.
Jeg har, med gammel SW, faktisk oppnådd 203 km på en lading over 3 dager, på kjøring tilbake til utgangspunkt, mange høydemeter, men nullsum tilslutt. Og det var uten å "pine", d.v.s. fulgte vanlig trafikk.

Bilen selv indikerte 136 km rekkevidde ved starten.
Hvilken SW versjon har du? "Gammel" er litt upresist ;-)
Har selv SW versjon I001-14-07-503 og får sjeldent noe mer enn 110-115km rekkevidde estimert. Over 200km er imponerende!
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Estimert er en ting, og oppnådd er en annen.
moonbuggy fikk estimert 136km i bilen, men oppnådde 203 pga mange høydemeter ned. Men moonbuggys bil i3 er ikke som alle andres her ser det ut til. Oppnår mye mer rekkevidde enn de fleste. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

#107
Nei, klykken.

Jeg oppnådde 203km på kjøring over flere dager(uten lading), alle turer tur-retur til samme sted. Noe i by, noe i bynære områder. Snittlengden på turene var rundt 15 km. Det var tørt med temperatur i nærheten av 20 grader.

Idag ligger jeg rundt 140km  med samme kjøremønster. Det rare er at bilen estimerer 130+ km også nå.
Min SW versjon er november 2014.

Beckern

#108
Ser ut til at det har kommet ny versjon.
Fikk bilen min igjen etter sw oppdatering på fredag og har nå versjon: I001-15-11-501.
Før denne hadde jeg siste 2014 (503) versjon som ble lagt inn i Februar.
To ting jeg har merket meg og som jeg tror er nytt for meg:
- man kan velge å vise % kapasitet igjen på batteriet med knappen ytterst venstre styre hendel. (denne kom kanskje i April?)
- dropper man ut av ACC så kobler den inn regen mer gradvis enn tidligere. Man rekker altså å få benet på gaspedalen før man henger i sikkerhetsbeltet.

Edit:
-Varsel om at ladeluke er åpen.

Klykken

Sitat fra: Beckern på søndag 01. november 2015, klokken 23:31
-Varsel om at ladeluke er åpen.
Nice!
Har vært et par kjipe episoder der jeg har kjørt med ladeluken åpen et lite stykke! ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Da er jeg booket inn til oppgradering neste fredag, 13. november.
Bilhuset Visborg, Verdal

Lykkebygda på en ulykkesdag :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: JorgenM på torsdag 05. november 2015, klokken 12:32
Da er jeg booket inn til oppgradering neste fredag, 13. november.
Bilhuset Visborg, Verdal

Lykkebygda på en ulykkesdag :)
Har de også blitt i-Agent, ja ?

JorgenM

Usikker om de er i-agent. Tror de bare er i serviceverksted. Var der vi prøvekjørte i3 før vi bestemte oss for å kjøpe. Eneste i Nord-Trøndelag.

De ringte tilbake nå og mente jeg ikke trengte oppgradering da bilen ikke var innkalt til det... Men ble enige om å gjøre det likevel. Jeg visste allerede at jeg måtte betale.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Jeg kjøpte bilen via Visborg. Måtte til Trondheim for å hente, riktignok.

Oppdatering får du gratis hvis du argumenterer godt nok. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Ja, kanskje det irriterer meg noe GRENSELØST at ladeluka står åpen uten at jeg får beskjed om det ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: JorgenM på torsdag 05. november 2015, klokken 14:43
Ja, kanskje det irriterer meg noe GRENSELØST at ladeluka står åpen uten at jeg får beskjed om det ;D
Det burde vel "irritere" deg enda mer grenseløst at den SW'en du har, mest sannsynlig lader med begrenset fart på semi-hurtig lading - eller at de frigir 1 kWh ekstra batterikapasitet i den nye SW'en. At ladeboksen kan stå der å "tikke" under forvarming er jo også et godt argument (ref. annen tråd). Har forresten oppgradert min egen bil 3 ganger på Sulland i Trondheim - Kjempeservice, og har fått lånebil hver gang ;D

Beckern


Yttertorjen

Før eller siden må vel også jeg oppgradere, skjønt PR i dag ser jeg ikke grunner nok til å ta hurtigruteturen til Trondheim.
Spørsmål: beholder dere norsk språk etter oppgraderingen ?

Ingeniøren

Sitat fra: Yttertorjen på lørdag 07. november 2015, klokken 10:49
Før eller siden må vel også jeg oppgradere, skjønt PR i dag ser jeg ikke grunner nok til å ta hurtigruteturen til Trondheim.
Spørsmål: beholder dere norsk språk etter oppgraderingen ?

Burde være en selvfølge men man kan jo lure når man ser det bildet....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Beckern

Tror det er den nøkkelen som har engelsk innstilling bare. Den har stått på engelsk hele tiden.
Det jeg la merke til var at tidsinnstillingene for avgang var dekativert, men ikke borte. Kan også ha med at den sto der noen dager.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA