Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av goggo, mandag 20. april 2015, klokken 11:31

« forrige - neste »

goggo

 Antatt klar i 2018? Dette kan da ikke være seriøst?  Men det er jo ingenting rundt Ishavsveien som virker seriøst, så hvem vet?

Se bildet, det er skjermdump fra hurtigladekartet i dag.

Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

kaiat

Ser ellers at hurtigladeren Ishavsveien skal sette opp i Aurland skal stå klar i 2020 ifølge hurtigladekartet...


emil

Så selv disse her på E6 Dombås og nordover for noen dager siden da jeg kikket på mulighetene for Trondheimstur til sommeren.

Når man setter sånne datoer og man i tillegg har justert noen år allerede bør de bare slettes og la andre utbyggere (Kiwi, Statoil) komme til.

elbil-1

Sitat fra: kaiat på fredag 27. mars 2015, klokken 15:44
Ser ellers at hurtigladeren Ishavsveien skal sette opp i Aurland skal stå klar i 2020 ifølge hurtigladekartet...

Godt at lærdal energi har planer om hurtiglader på Håbakken (ved vegkontrollstasjonen på lærdals-siden av tunnellen) og i Lærdal sentrum...


THE

Vet du noe om når det er planlagt hurtiglader i Lærdal? Får ta meg en tur innom på Lærdal energi å spørre om de har planer på Borgund eller Borlaug også. Det hadde vært knall med tanke på tur østover.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elbil-1

i løpet av 2015 var svaret jeg fikk fra lærdal energi...
så snart de får svar på søknad om støtte




Gordon Retriever

Sitat fra: kaiat på fredag 27. mars 2015, klokken 15:44
Ser ellers at hurtigladeren Ishavsveien skal sette opp i Aurland skal stå klar i 2020 ifølge hurtigladekartet...

Du verden, holder Ishavsveien på fortsatt?

Hvis vi sjekker status for de 6 hurtigladerne Ishavsveien fikk tilsagn om støtte til i forrige tildelingsrunde, ser vi at Lom har status "Transnovafrist innen utgangen av februar 2015".  De fem andre er oppført med dato 30. juni i hhv. 2016, 2017, 2018, 2019 og 2020. Jeg tror at dette enten er en feil der det automatisk har blitt lagt til en +1 for hver av lokaliseringene - eller så har noen av de som drifter hurtigladerkartet blitt så lei av uvissheten om når laderne skal åpnes, at fiktive tidspunkter har blitt lagt til manuelt.  8)

olegregert


emil

Sitat fra: olegregert på søndag 29. mars 2015, klokken 08:45
Det må være feil tidsangivelse

Ishavsveien-laderene er satt opp som kommende på 30. juni i 2016, 2017, 2018, 2019 og 2020. En pr år. Tror ikke det er en tilfeldig feil, men en måte for dem å si at de fortsatt vurderer å sette opp ladere for at andre skal holde seg unna. I det øyeblikket andre setter opp ladere i konkurranse med Ishavsveien faller hele deres prispolitikk bort (skyhøy pris for desperate folk) og de vil da kanskje hindre andre i å opprette ladere i bl.a E6-korridoren nordover fra Dombås.

Kent

Sitat fra: emil på fredag 27. mars 2015, klokken 16:24
Når man setter sånne datoer og man i tillegg har justert noen år allerede bør de bare slettes og la andre utbyggere (Kiwi, Statoil) komme til.

Problemet nå er vel at Enova har lagt all støtte til nye lokasjoner på is, så ingenting kommer til å skje i overskuelig framtid.

De ladestasjonene som blir bygd for tiden er helt uten statsstøtte. Noen får riktignok støtte fra fylkeskommune og kommune, men hoveddelen er privatfinansiert.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

emil

Sitat fra: Kent på lørdag 04. april 2015, klokken 19:16
Sitat fra: emil på fredag 27. mars 2015, klokken 16:24
Når man setter sånne datoer og man i tillegg har justert noen år allerede bør de bare slettes og la andre utbyggere (Kiwi, Statoil) komme til.

Problemet nå er vel at Enova har lagt all støtte til nye lokasjoner på is, så ingenting kommer til å skje i overskuelig framtid.

De ladestasjonene som blir bygd for tiden er helt uten statsstøtte. Noen får riktignok støtte fra fylkeskommune og kommune, men hoveddelen er privatfinansiert.

Kanskje det er veien å gå... Da kan man håpe at ladere kommer på fornuftige steder der de faktisk behøves og ikke der et tilfeldig firma har fått støtte til å bygge. Transnova-støtten har jo fokusert på enkeltområder og helt ignorert andre. Ser jo bl.a at den Transnovastøttede laderen i Grenlandsområdet (Telemarksporten/Statoil) er den som sist ble satt i drift, Kiwi Heistad og Lasses/Rugtvedt var operative lenge før.

Lasses/Rugtvedt er jo f.eks en sånn lader som ikke er Transnovastøttet. Der har de i tillegg satt opp to DC-ladere og godt med AC-ladepunkter. Nissan/Kiwi er jo også de som faktisk står for en veldig god utbygging rundt i Sør-Norge, og forhåpentligvis kommer Reanut/Fortum også igang med McDonalds-laderene sine bl.a. selv om disse kun blir AC-punkter.

Forhåpentligvis går også prisen pr lader ned så flere som allerede har tilgjengelig strømkapasitet kan ta seg råd til å sette opp en eller flere ladere.

Arha

På hurtigladekartet står Ishavsveiens lader ved Lillehammer beskrevet som "To CHAdeMO-punkt midlertidig helt åpne og gratis å bruke."
Stemmer dette fremdeles?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA