Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Teslaeiere er aktive på elbilforumet

Startet av Geirr, lørdag 18. april 2015, klokken 18:05

« forrige - neste »

felix

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 26. mars 2015, klokken 20:46
Er nok i hovedsak de som er allergiske som merker det. Har pollen allergi selv så best mulig filter er viktig. Også greit å slippe diesel stank inn i bilen når man står i kø :)

Det gjør du ikke uten videre, har bil med dette utstyret her. Er det en diesel bil med kald motor, så må du trykke på omluft. Jeg hater diesel eksos, og trykker på omluft ofte.

HelectriC

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 26. mars 2015, klokken 20:21
Er forbedret det også, står under forbedringer på autopilot hw bilene.

Air ionizer and carbon filter for cabin air purity






Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

■Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
■Improvements for a quieter cabin
■Wider rear door opening
■Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
■Increased visor size and larger vanity mirror
■Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
■Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
■Updated steering column control module
■Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad

Ikke bare på D biler, jeg har alt det der på min RWD levert forrige uke.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Geirr

Sitat fra: HelectriC på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:12

Ikke bare på D biler, jeg har alt det der på min RWD levert forrige uke.

også "■Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)" ?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

HelectriC

Sitat fra: SKH på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:19
Sitat fra: HelectriC på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:12

Ikke bare på D biler, jeg har alt det der på min RWD levert forrige uke.

også "■Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)" ?

Jepp jepp. Men jeg har også evnen å få biler med funksjoner de egentlig ikke skal ha;-) på egolfen har jeg knapp som er til å slå av funksjonen autostopp av motor:-D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

boppus

En typisk Tesla-funksjon bør være å aktivere omluft automatisk i tunnel. Mercedes har begynt å rulle inn dette.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Krishell

Ja det er jævlig vanskelig for bilindustrien å bruke GPS til sånt...  lysene kommer ofte ikke på før man er 200 meter inne i tunellen..  sånt burde aktiveres minst 50 meter før

Brede

Sitat fra: Krishell på torsdag 26. mars 2015, klokken 23:46
Ja det er jævlig vanskelig for bilindustrien å bruke GPS til sånt...  lysene kommer ofte ikke på før man er 200 meter inne i tunellen..  sånt burde aktiveres minst 50 meter før

Lysene er jo imponerende når en kommer inn i tunell! Tar aldri mer enn ett sekund på vår bil iallefall.  ???

OleT

Lysene kommer kjapt på i tunneller, i alle fall i alle de 16 jeg kjører gjennom hver dag. Til og med i den som er bare 75m lang. Hvis noen opplever at lysene ikke kommer på før etter 200m, skulle vel det bety at de kjører i 720 km/t - 200m/s?

Det jeg derimot IKKE liker er at displayet ikke dimmer like kjapt som lysene kommer på.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA