Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt 2EL "en 2cv som skal bli elektrisk"

Startet av oven, fredag 14. august 2009, klokken 21:43

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 31. august 2009, klokken 21:41
Ser ut som vi (den som satte opp wiki'en) må begrense adgang slik at man må være innlogget for å endre eller legge til artikler.
Snakket såvidt med Ove om det. Han skulle se om han fikk tid til å sette det opp.

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 31. august 2009, klokken 21:41
Hvis man ser på http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Spesial:Siste_endringer så ser man at en bot har vært innom og lagt til uheldige søkeord. Ikke alvorlig nå, men det kan bli det på sikt.
Jeg strøk det alt sammen jeg. Så ut som det ene innlegget tiltrakk seg flere (ulike IPer) så jeg tenkte det var godt å få det bort.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

Godt å ha litt "insider information" Svedman ;) Hvis man lese gjennom reglene oppfatter man at det er mye høyde under taket. Ikke full så mye i praksis.

Vi bør opparbeide noe administrativ rettigheter så at vi kan fjerne uønsket innlegg. Lest et krav om 2mndr aktivitet og at man må være aktiv i mer enn ett område.

Hans: etter at du endret lenken til elbilWiki har diskusjonen rundt lenken forsvunnet. Finnes i tidligere historikk antagelig.
Hvis lenken holder så er det greit nok!
red. fant diskusjonen og har limt den i diskusjonssiden på http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Hovedside

Den mangler funksjonaliteten  av originalen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

svedman

Ja, Wikipedia er et hardt miljø. Ganske lukket, selv om de prøver å være åpne.
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

elektrolux

Fant i dag ingen link til Elbilwikiet på Wikipediet, så jeg la inn dette:

Entusiaster og miljø rundt bilene [rediger]
Brukte Elbiler har i dag et aktivt miljø av entusiaster som drifter og vedlikeholder biler bygget rundt tusenårskiftet. Der finnes 2 brukerforum http://parat24.com/forum/ og http://norstart.ning.com/forum, samt et eget Elbilwiki http://elbilwiki.nipen.no/wiki/Hovedside for å komunisere og utveksle informasjon rundt disse bilene.

Så får vi se hvor lenge det holder.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Nå har vi fått 2 lenker! Godt at admin må forholde seg til flere av oss og vil forhåpentligvis gi opp. May the force be with you.
Smart å koble vårt miljø til miljøet for øvrige.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Da er selve lenkene fjernet, men teksten består.

Kanskje vi skal være fornøyd med det.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

svedman

Jeg tror lenkene ble slettet grunnet brudd på disse reglene:

"Lenker til nettsteder du selv eier eller vedlikeholder bør du ikke selv legge inn. Du kan eventuelt legge inn informasjon om nettstedet ditt på diskusjonssiden, slik at andre kan se på den."

"Ikke lenk til sider som innholder faktafeil og/eller uverifisert originalforskning, herunder sider som bare inneholder privatpersoners meninger."

http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Retningslinjer_for_eksterne_lenker#Lenker_som_b.C3.B8r_unng.C3.A5s

Ken

Vi har fremdeles lenken til elbilWiki under "Se også" vi få se hvor langt den værer. Norges wiki trenger litt oppdatering om vi få en gjensidige avtale ;)

Elmo

Nå har vi fått SPAM på vanlige sider også.
Så nå nå vi finne ut hvodan man avviser drittinnlegene og bakker til det som vaqr der før.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

JEg foreslår at det umiddelbart legges opp til at man må være registrert og innlogget for å gjøre enderinger, og at man må verifisere med captcha for å kunne registrere seg. Og/eller at man må bekrefte innmelding i link man får tilsendt via mail. Har selv et nettsted der dette har vist seg å være effektivt. Man bør også kunne registrere en mailadresse bare en gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Ser ut som hackerene har klart å ødelegge Elbilwikiet.

Forsøkte å gå på diff og gjennopprette noen sider, men kom til kort.

Håper andre med bedre datakunskaper klarer å redde all den verdifulle infoen som vi gjennom flere måneder har samlet sammen.

Dette er en trist dag. :'(
Stavanger:

Ken

Tror vi kan rette opp endringer. Se Spesielle Sider og siste endringer. Foreldreløs sider viser de som har ikke lenker lenger.

Først må vi låse Wikien. De som kan det bør gjør det. Send E-post med passord, det er ikke mange av oss egentlig.
Ser ut som han har erfaring med å ødelegge Wikier fra før.
Vi kunne be om hjelp fra admin i Norges Wiki.
Lykke til

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på mandag 21. september 2009, klokken 08:58
Ser ut som hackerene har klart å ødelegge Elbilwikiet.

Forsøkte å gå på diff og gjennopprette noen sider, men kom til kort.

Håper andre med bedre datakunskaper klarer å redde all den verdifulle infoen som vi gjennom flere måneder har samlet sammen.

Dette er en trist dag. :'(

Siden Wikien lagrer all historikk er det ikke noen vanskelig, men tidkrevende  jobb å gjenopprette sidene. Jeg har nå tatt hovedsiden og et par andre og vil fortsette arbeidet i kveld. Men: Den som opprinnelig satte opp siden må nå set til å sperre redigering for ikke godkjente brukere. Hvis ikke vil alt gå tapt.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

svedman

Jeg tror det er automatisk herværk vi er vitne til på Wikien, ikke at det står et målrettet angrep bak.

Første skritt er å kreve registrering på brukere før de kan endre sidene, e-postadresser må bekreftes, og CAPTCHA må også brukes ved registrering. Da er 99,9% av vandalene stengt ute.

Ken

Se på IP adresser til de endringer. De er forskellige så det er ikke bare en hacker som står bak. Eller noe automatisk greie som Svedman sier.
Lås nå
Ser at Hans jobber som en terrier med saken, bravo.
Hvordan låser vi sidene mot uregistrert brukere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA