Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Teslaeiere er aktive på elbilforumet

Startet av Longice, fredag 17. april 2015, klokken 20:35

« forrige - neste »

frosken

Jeg har ventet med å legge om og gått og håpet på en dag som dette så jeg fikk testet P85D til noe annet enn bare akselerasjon

Mektig imponert over D og Sottozero 3 i dag. Testet bakkestart og forsøkte å provosere bilen. Vanvittig fremkommelighet.

Veldig fint å sette bilen i Very High og klatre inn i en gateparkering og se andre virre rundt på leting etter en brøytet plass å parkere.

Var litt bekymret på vei hjem etter litt smelting og hardpakking av snøen, som gjorde at det var mer is enkelte steder. Det viste seg å være grunnløs bekymring.

Alt i alt en veldig fin generalprøve før neste sesong. Kommer definitivt til å beholde Pirelli SZ3.

getor

Måtte hjelpe en bil som satt seg fast på flatmark, og kjørte kjekt ut til siden - i dyp sne. Fikk medtraffikanten ut men da det kom til meg sto jeg bom. ESP gjorde at jeg vugget og intet skjedde. Og gode råd var dyre, in ntil jeg kom på at jeg kunne slå den av. Og da var det løst. Med litt spinn og hyl så var jeg ute. Har lest forran her og dette med å heve/senke bilen er et godt tips å tenke på også.
Husk bare på å slå på ESP igjen. Interessante bevegelser når man drar på  :D

Spinner

Sitat fra: getor på fredag 27. mars 2015, klokken 08:31
Måtte hjelpe en bil som satt seg fast på flatmark, og kjørte kjekt ut til siden - i dyp sne. Fikk medtraffikanten ut men da det kom til meg sto jeg bom. ESP gjorde at jeg vugget og intet skjedde. Og gode råd var dyre, in ntil jeg kom på at jeg kunne slå den av. Og da var det løst. Med litt spinn og hyl så var jeg ute. Har lest forran her og dette med å heve/senke bilen er et godt tips å tenke på også.
Husk bare på å slå på ESP igjen. Interessante bevegelser når man drar på  :D
Du mener antispinn? Eller kan man skru av ESP på nye?

getor

Ja - hjulspinn. Min bil er av føste pulje hvor man kan deaktivere. Som jeg forstår fra annen dialog på forumet så er ikke det mulig på nyere biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA