Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange Teslaeiere er aktive på elbilforumet

Startet av Longice, fredag 17. april 2015, klokken 20:35

« forrige - neste »

Longice

Fikk min levert for 2 uker siden, da selvfølgelig på sommer dekk som jeg ikke har lagt om siden sommeren var så godt på vei..
I dag kom det ca 20 cm snø i Oslo. Tenker det er flere Model S eiere her med sommerdekka på?

Jeg lar hvertfall min P85D stå, selv om det er fristende å prøve 4WD på litt småføre :)

Hva gjør dere andre?

M@Do

Man er vel rimelig idiot hvis man kjører med sommer dekk idag!

Longice

Hvis du har vært ute å kjørt allerede så skjønner du at det er mange med sommerdekk som er ute å sklir idag.

Sandvika

Sitat fra: Longice på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:01
Hvis du har vært ute å kjørt allerede så skjønner du at det er mange med sommerdekk som er ute å sklir idag.
Ja, det bekrefter jo bare at det er mange idioter der ute...

Øyvind.h

La bilen stå. Veldig glatt, og snøen er borte om en dag eller to :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sjøhyene

Var litt overmodig ut av gårdsplassen i dag. Prøvde å sett til high og gi på gjennom en ~halvmeter løssnø. Gikk fint helt til jeg måtte stoppe før veien for å se meg for. Da satt jeg bom fast gitt. Var pakka med snø under bilen og dekka fikk ikke skikkelig kontakt med bakk.
Bortsett fra det har R2 dekka kosa seg i dag  :D
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

BMW850

Akkurat der står jeg nå hehe. Fra FB: Kjørte glad og lykkelig sønnen min til skolen, gikk helt greit det, opp bakker, ned bakker! Vel hjemme igjen uten problemer og skal rygge inn i gårdsplassen stopper jeg halvveis for å måke litt foran garasjen(flat mark) og så står jeg der  Bilen spinner seg ned i grusen! Tror snøen har pakka seg under  Har den i high og ræva står omtrent på grus.Har fjernet den snøen jeg får bort under bilen. Neste blir å prøve og heve til very high, evt low og opp igjen. Så sjekke at creep- funksjonen er aktivert. Flaut, må jeg krype til korset og be naboen dra meg ut?  Håper ikke det.... hvordan kommer dette til å gå tror dere? Har Sottozero.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Kan vel hende at varmen fra batteripakka smelter nok til at du får bakkekontakt igjen. Vent en stund og prøv på nytt.

Sandvika

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:57
Var litt overmodig ut av gårdsplassen i dag. Prøvde å sett til high og gi på gjennom en ~halvmeter løssnø. Gikk fint helt til jeg måtte stoppe før veien for å se meg for. Da satt jeg bom fast gitt. Var pakka med snø under bilen og dekka fikk ikke skikkelig kontakt med bakk.
Prøvd å pakke snøen ved å kjøre fjæringen helt ned så opp igjen?

BMW850

Gjorde det nå, til low og opp til high. Presset snøen ned og bort fra under bilen. Funka helt perfekt!! :D

Edit: Men den creepfunksjonen er svak for tida, hadde regnet med at jeg kunne sette den i D og at bilen hadde tatt pent av med den stod fullstendig stille  ???

Longice

petersv

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36

Dette er et veldig bra cowboytriks som er svært effektivt, burde vært nevnt i manualen ;)

Tuxedo

Jeg la rett og slett på kjettinger, selv om det står R2 på bilen.  Første gang med kjettinger i Oslo...
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

Jeg synes man skulle hatt en "creep" innstilling til. Med litt mer moment slik at man slipper å bruke pedalen og dermed spinne. Hadde den i "creep" men den rørte seg ikke av flekken.

Sjøhyene

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36

Ja prøvde faktisk det uten at det hjalp. Hadde litt for lite grep i den løse grusen som. Den vill også ikke gå noe særlig ned. Stod bare å "jobba" i displayet og jeg merket at senkinga var ganske minimal. Så tydelig at noen sensorer slo inn slik at ikke helt vekta til bilen kan ligge å hvile på understellet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA