Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Robometer er testet og fungerer.

Startet av Elmo, torsdag 13. august 2009, klokken 00:19

« forrige - neste »

Elmo

http://www.elpelle.no

Prosjektet hevder at "når fire jenter kan klare å konvertere en bil fra bensin til elektrisk så kan alle klare det".

MEN ... jeg forsøkte å spørre dem om det med godkjenning av ombyggingen og registrering av Pelle på EVS24.
De forstod ikke spørsmålet/problemet, så jeg regner med at noen har dratt utrolig hardt i mange tråder der.

Denne konkrete saken bør Norstart og andre konverteringsentusiaster bruke for det den er verd i diskusjoner med myndighetene.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Godt poeng.

Det skal bare litt velvilje til, så kan det konverteres.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Det gikk vistnok ikke helt smertefritt...

runeR her på forumet er hjernen bak konverteringen, så han kan kanskje svare selv...


Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

pickupman

Tror han kjøpte kit fra USA. Ingenting var etter EU standard (ikke CE). Klassisk felle. oppfyller ikke "elektrikkerloven" NEK 400. Tror også prosjektet dreide seg mer om hvordan man hauser opp til en kjempe medie jippo ved å dra inn en masse politikere, næringslivsfolk og andre, før man virkelig har et produkt.

Tanken var utvilsomt bra i utgangspunktet.

mvh
Pickupman

elektrolux

Men hvordan går det egentlig med denne bilen.

Fikk den skilt, eller må vi fortelle barna våre at "det ikke er lov å ta ut den stinkende bensinmotoren og sette inn en elektrisk motor" :P
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pickupman

Sitat fra: elektrolux på mandag 21. mars 2011, klokken 07:21
Men hvordan går det egentlig med denne bilen.

Fikk den skilt, eller må vi fortelle barna våre at "det ikke er lov å ta ut den stinkende bensinmotoren og sette inn en elektrisk motor" :P

Har ikke hørt mer om den siden eierens firma gikk konkurs. Etter det jeg hører ble den aldri godkjent fordi alle krav ble ignorert, både biltilsynets og eltilsynets...
Beskjeden til våre barn må bli her som ellers i livet, sjekk lover og regler først, eller gå den største Ωs vei.

elektrolux

Godt sagt!

Hadde vært likevel vært kjekt å se avslaget på godkjenningen. Så kan vi kanskje gjøre det bedre neste gang.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA