Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-golf eller i3? hvem kommer lengst?

Startet av schweitzeren, torsdag 16. april 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

Jejl

Sitter å ser på kjøreruten nedover.

Hvis vi skal kjøre nedover via Sveits så må vi ifølge google kjøre en omvei på 23 min (med ladingen så blir det vel minst en halv time) for å komme til laderen i Lully. Og sc etter det (arcamps) har vistnok bare en lader som virker.
Det er betaling for kjøring på motorveiene i Svits også for elbiler, er det ikke?

Kanskje jeg heller skal se litt nærmere på ruten igjennom Luxemburg...
Men der er det lengre mellom hver sc mange plasser.
Vanskelig å vite hvilken rute som er den raskeste. Noen som har prøvd begge?

Jejl

Har studert begge kjørealternativene og det ser ut til at vi dropper ruten igjennom Sveits. Den er 133km lengre, og total estimert lading av batteriet er 476% mot 442% i ruten i gjennom Luxebuorg.

Forøvrig leser jeg på et nettsted at sc i Terragona og Zaragoza etter planen skal være startet på, og være ferdig ila august.

Jejl

Terragona og Zaragoza skal være ferdig innen to uker, så da blir det sannsynligvis kun superlading på hele hjemturen.

laumb

Jeg endte opp å kjøre via Luxembourg.
Deg gikk problemfritt begge veier.

Forøvrig var gleden stor når lageren i Girona dukket opp på kartet i bilen når jeg var i Nimes.
Mest sannsynlig var jeg første kundebil som ladet der.

Ellers ladet jeg i Barcelona sentrum, Placa Catalunya og hos Nissan i Castellon utenfor Valencia. Sistnevnt ga bare 24kW på Chademo og var på en bensinstasjon midt i et industrifelt uten noe spennende å finne på med barna. Finfin restaurant 200m nede i gata i følge bensinstasjonfyren, men den åpnet 2 timer etter at vi ankom, så det hjalp oss svært lite...

Andrewas

Hei Jejl. Hvilket nettsted har info om bygging i Terragona og Zaragoza?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Jejl

Sitat fra: Andrewas på fredag 17. juli 2015, klokken 15:54
Hei Jejl. Hvilket nettsted har info om bygging i Terragona og Zaragoza?
Beklager sent svar.
Det var på en spansk nettside, jeg har dessverre ikke tid nå å søke det opp igjen. Er i Spania nå med litt tregt internett.

laumb

Som heads up så skal det i September installeres 20 nye fotobokser i Spania på sekundærveier (altså ikke A/AP).
Bare å passe seg på tur det da. :)

http://www.autofacil.es/radares-multas/2015/07/17/20-nuevos-radares-tramo-instalaran-carreteras-secundarias/26427.html

Kristian O

Sitat fra: Jejl på onsdag 15. juli 2015, klokken 08:59
Terragona og Zaragoza skal være ferdig innen to uker, så da blir det sannsynligvis kun superlading på hele hjemturen.

Noen som har oppdatering på denne? Ser ut til at det blir en tur til La Manga i løpet av dei neste 4 vekene, så en lader i Tarragona (antar at det er Tarragona som er rett staving?) hadde passet perfekt.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

espenf

Sitat fra: Kristian O på mandag 27. juli 2015, klokken 20:57

Noen som har oppdatering på denne? Ser ut til at det blir en tur til La Manga i løpet av dei neste 4 vekene, så en lader i Tarragona (antar at det er Tarragona som er rett staving?) hadde passet perfekt.

Ser ut til at Tarragona er åpen nå (?), dog ikke på kartet på hjemmesiden men via lista. To staller.
http://www.teslamotors.com/no_NO/findus/location/supercharger/tarragonasupercharger

Cirion

Sitat fra: espenf på lørdag 01. august 2015, klokken 13:14

Ser ut til at Tarragona er åpen nå (?), dog ikke på kartet på hjemmesiden men via lista. To staller.
http://www.teslamotors.com/no_NO/findus/location/supercharger/tarragonasupercharger
Da ble det mulig å kjøre hele ruta til Alicante via superladere...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kristian O

Sitat fra: Cirion på mandag 03. august 2015, klokken 08:59
Sitat fra: espenf på lørdag 01. august 2015, klokken 13:14

Da ble det mulig å kjøre hele ruta til Alicante via superladere...

Veldig bra  :)
Ser at det er kun 2 stk, men det burde holde. Trenger man berre en drøy lunsj etc i f.eks Valencia mens bilen lader på 22 kW så kommer man seg til La Manga.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Muffinman

En til lenger sør på kysten så kommer jeg meg ned til opphavet i La Marina bare på SC. 46 mil fra siste slik det er nå, og det blir i overkant.

Powerflux

Sitat fra: Muffinman på mandag 03. august 2015, klokken 09:50
En til lenger sør på kysten så kommer jeg meg ned til opphavet i La Marina bare på SC. 46 mil fra siste slik det er nå, og det blir i overkant.
Var det kanskje deg jeg så på Gran Alacant ladende med lang skjøteledning  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Nix, er i Norge og håndterer viktigere saker (bleieskift)  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA