Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-golf eller i3? hvem kommer lengst?

Startet av schweitzeren, torsdag 16. april 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: GeirHM på onsdag 18. november 2015, klokken 16:44
Jeg sjekket linken til innlegget på det amerikanske forumet. Innlegget inneholder ingen direkte referanse til lovtekst, presse på dette eller noe annet det er mulig å feste lit til.

Korrekt. Derfor jeg ordla meg slik jeg gjorde da jeg jeg viderebrakte informasjonen. Ser at jeg tabbet meg ut i siste innlegg og glemte å ta med forbehold om korrektheten av informasjonen...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Jejl

#91
Sitat fra: Amoss på fredag 13. november 2015, klokken 13:03
Viderebringer her en post på TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/41141-German-bill-requires-CCS-and-L2-plugs-at-every-new-fast-charge-point/page23?p=1237817&viewfull=1#post1237817
SitatAwesome news!!....

Yesterday the Spanish government officially announced an exception for Tesla through to Nov 2017 to allow them to deploy superchargers without a CCS for every (yes it was EVERY) supercharger connection.

This is great news for us down here who have been waiting 2 years for them to deploy. Spain had been the first country in the EU to implement this law obliging CCS for each supercharger connection. Hard to understand why the Spanish rush until you realise we are the #2 car manufacturer in Europe but all the car plants are owned by non-Spanish companies who are "less motivated" to see Tesla succeed. Hence the Spanish government's enthusiasm to please these car plant owners by imposing strict "anti-Tesla" laws.

And why the sudden change? Good question. I have been involved in talking to the government previously about this but the actions leading to this about-turn are unknown to me. I'm just enjoying the thought that my third drive from Madrid to the Alps is going to be purely on superchargers
https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=es&u=http://www.motorpasionfuturo.com/coches-electricos/tesla-podra-instalar-sus-supercargadores-en-espana-sin-la-obligacion-de-incluir-una-toma-ccs-combo&prev=search
Står litt mer her. Er ikke så flink i spansk, så jeg brukte google translate. Totalt 15 Sc i Spania i løpet av 2016 (trodde de skulle komme i 2015 jeg). Zaragoza er neste.

GeirHM

Takk for tips om siden http://www.motorpasionfuturo.com/categoria/coches-electricos Dette kan jo vise seg å være et nyttig sted å hente informasjon om elbilutviklingen fremover i Spania. Og det som står her støtter opp om det tidligere innspillet om dette på det amerikanske forumet. Det er tydelig hold i dette om at EU-regulativet om krav om CCS på alle nye ladestasjoner i Europa. Der dette implementeres så rammer det tydeligvis Teslas utbygging av sitt ladenettverk.

GeirHM

Nå har det skjedd interessante endringer på SC-kartet for Spania. Nå står det ikke lengre at det snart kommer en ny i Zaragosa, men det er dukket opp grå ikoner (SC kommer snart) nær Vakencia, sør for Murcia, før Malaga, rundt Sevilla og i Madrid. Det er da gode nyheter!

Kristian O

Sitat fra: GeirHM på torsdag 26. november 2015, klokken 11:26
Nå har det skjedd interessante endringer på SC-kartet for Spania. Nå står det ikke lengre at det snart kommer en ny i Zaragosa, men det er dukket opp grå ikoner (SC kommer snart) nær Vakencia, sør for Murcia, før Malaga, rundt Sevilla og i Madrid. Det er da gode nyheter!
Heilt klart! Ikkje fullt så bra at dei ikkje er med lenger om man endrer kartet fra 'I dag' til 2015. Kan virke som at Tesla virkelig har tatt begrepet "Tesla uke" innover seg  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

GeirHM

Det er en inkonsistens mellom "i dag" og de to fremtidskartene. Jeg vedder på at det skyldes at det foreløpig bare er "i dag" kartet som er oppdatert. Derfor blir det spennende å følge med på endringene som helt sikkert vil komme på kartene over fremtiden. Vedder min gamle Stetson på at "2015" kartet forsvinner og at vi i stedet kan glede oss til et helt nytt "2017" kart. Det siste blir spennende. For det tar oss fram til tiden for Modell 3.

sven erik

håper nå noen av dise  nye i spnia dukker opp  før 4/1 16  for da reiser jeg ned

sven erik


Cirion

Desverre...

Det er i hvertfall fler stasjoner på veien ned nå enda jeg tok turen for noen uker siden
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kristian O

Sitat fra: Cirion på onsdag 02. mars 2016, klokken 21:10
Valencia bygges nå i følge supercarge.info :-)
Herlig! Det er "the missing link" for å kjøre til La Manga til sommeren. Da er det ironisk nok lading i / rundt La Manga som ligg ann til å bli det største problemet  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Muffinman

Dette er bra! Det betyr at min reiserute også er dekket, selv om den ikke blir noe av i år pga et lite spøn som skal slippe tropevarmen helt i starten av livet. Neste år kanskje, og da kan det vel hende at det er ytterligere utbygging på plass.


Tesla-man

KANON - la oss håpe Spania setter fart. 

Litt øket tempo i Kroatia også hadde vært storveis.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Olatho

Noen som vet hvor nyheten om Valencia kommer fra?
Jeg har googla en del, og de eneste referansene jeg finner er til artikler som viser til at den har dukka opp på supercharge.info
Mao. finner jeg ikke hvor supercharge.info har plukket det opp fra.

Skulle veldig gjerne hatt litt mer kjøtt på beinet.

Muffinman

Uansett, det blir veldig sårbart å kjøre nedover når man er avhengig av at den enkelte superladeren faktisk fungerer. Jeg kan gjerne ta en tur med usikre lademuligheter alene, men når familien er med stiller det seg annerledes. Superladerene er plan A, men det må finnes en plan B i som reduserer ulempen om plan A feiler.

Det kommer vel etterhvert på plass slik som i Norge (chademo) regner jeg med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA