Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-golf eller i3? hvem kommer lengst?

Startet av schweitzeren, torsdag 16. april 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

sven erik

hei sats på at  en ladert på renault i spania  det er det sarteste for  til Chademo må en ha diverse kort  som er omtrent umulig å få  kunn ibil so har kort en kan  fylle på  det  er og en del som ikke går med  tesla

over til deg som skal ned å lade på hotellet ofre har de 400v 32 a  der nede så en overgang fra 32 A til den røde 16 A er lurt å ha med og kabler   skjelden du får  stå rett ved kontakten så en  skjøre kabel til 400v 16A er lurt den lengste til biltema + en lang god skjøteledning til vanlig stikk er lurt

Jejl

Sitat fra: sven erik på onsdag 22. april 2015, klokken 23:20
hei sats på at  en ladert på renault i spania  det er det sarteste for  til Chademo må en ha diverse kort  som er omtrent umulig å få  kunn ibil so har kort en kan  fylle på  det  er og en del som ikke går med  tesla

over til deg som skal ned å lade på hotellet ofre har de 400v 32 a  der nede så en overgang fra 32 A til den røde 16 A er lurt å ha med og kabler   skjelden du får  stå rett ved kontakten så en  skjøre kabel til 400v 16A er lurt den lengste til biltema + en lang god skjøteledning til vanlig stikk er lurt
Har du prøvd å bruke Chademo-adapteret i Spania?
Hvilken kabel (eventuelt andre ting) trenger du for å lade hos Renault? Og er det gratis?

sven erik

Sitat fra: Jejl på torsdag 23. april 2015, klokken 00:56

Hvilken kabel (eventuelt andre ting) trenger du for å lade hos Renault? Og er det gratis?

hos renault trenger du  en type 2 kabel som her jemme 
har å teste Chademo adapteret og dette funket kun på  noen ladere i Barcelona som hvar for taxsi som du kunne stå i 30 min  og efekten hvar samme som hos renault  men eneste som hvar mulig på natten   laderne til endesa  er omtrent  umulig å få kort til og  får du det så sa ladern  at den bynt å lade så gikk den i sort dette skjedde på 6 stykk å flere ganger  nissan nekter deg

sven erik

Sitat fra: Jejl på torsdag 23. april 2015, klokken 00:56

glemte å si at ja renault er gratis  eneste ikke i fuengerola  de er sere og nekter deg selv om du tilbyr  god summ

Jejl

Jeg prøve å google for å se om jeg kunne finne ut når de første sc åpner i Spania. Fant ikke så mye, men på en spansk nettside sto det at de tre første skulle åpnes før 20. mars 2015. Dette var skrevet i okt 2014, så vi får håpe på at de bare er litt forsinket.

Muffinman

Jejl

Det hadde vært nyttig hvis noen som allerede har kjørt ned til Spania kunne opplyst om kjørerute med sc som er brukt. Det er jo noen forskjellige muligheter vi har nå etterhvert som det blir flere og sc i Europa. Kjører dere via Sveits?

mandresen

Sitat fra: Jejl på søndag 10. mai 2015, klokken 00:11
Det hadde vært nyttig hvis noen som allerede har kjørt ned til Spania kunne lagt opplyst om kjørerute med sc som er brukt. Det er jo noen forskjellige muligheter vi har nå etterhvert som det blir flere og sc i Europa. Kjører dere via Sveits?

+1

Skal selv nedover i Europa og til Spania, hadde vært kjekt å kunne se hvilken ruter folk velger.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Jejl

Vi hadde tenkt å kjøre via Sveits men ser at de bygger en ny sc i Sausheim. Det gjør det straks mer aktuelt å bare holde seg i Frankrike. Jeg ser også at Orange sc har fått 8 ladere, (den hadde bare 2 for ca en uke siden).

Hvilken vei tar dere?

Andrewas

Sitat fra: Jejl på mandag 15. juni 2015, klokken 22:47
Vi hadde tenkt å kjøre via Sveits men ser at de bygger en ny sc i Sausheim. Det gjør det straks mer aktuelt å bare holde seg i Frankrike. Jeg ser også at Orange sc har fått 8 ladere, (den hadde bare 2 for ca en uke siden).

Hvilken vei tar dere?
Ikke regn med Sausheim. Den har stått som "under construction" veldig lenge. Allerede da vi startet å liste den på supercharge.info hadde den stått nesten ferdig lenge. Jeg mener det er strømtilførselen som ikke er i orden enda og den blir det heller ikke så fort (et hint er at ordet byråkrati kommer fra fransk....)

Det er mange som har kjørt nedover til Spania allerede.

Jeg tror selv at ruten over Luxembourg og deretter forbi Dijon og Lyon kan fungere bra. Alternativt nedover tyskland til Aichstetten og så Sveits fra øst til vest og inn i Frankrike ved Geneve.

Jeg antar de som faktisk har kjørt til Spania kan korrigere meg.

Følg med fremover på supercharge.info - plutselig dukker det opp en ny lader som åpner nye muligheter. Spesielt i Frankrike har vi lite peil på hva som er underveis. De franske Teslaeierne virker ikke mye interessert i å snoke opp nye ladere (eller så er det bare ingen av oss som leser relevante franske forum).
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

fredag

Sitat fra: Andrewas på mandag 15. juni 2015, klokken 23:08
Følg med fremover på supercharge.info - plutselig dukker det opp en ny lader som åpner nye muligheter. Spesielt i Frankrike har vi lite peil på hva som er underveis. De franske Teslaeierne virker ikke mye interessert i å snoke opp nye ladere (eller så er det bare ingen av oss som leser relevante franske forum).

https://www.facebook.com/groups/clubteslafrance/

Bilder fra nye superchargere med mer enn bare to stolper i Orange, Lyon, osv... :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TeslaTore

Jeg kjørte nedover til Spania nå i helgen og valgte ruten gjennom Luxemburg  og Frankrike. Ingen problemer med venting på sc. Ofte helt alene på laderne. Overnattet på hotel sb plaza Barcelona som har type2 ladere i parkeringskjelleren. Koster 5 euro i timen. Kjørte til Valencia og fikk lade hos Renault. Sitter nå og soler meg på Costa Blanca.

Andrewas

Sitat fra: fredag på tirsdag 16. juni 2015, klokken 00:36
Sitat fra: Andrewas på mandag 15. juni 2015, klokken 23:08

https://www.facebook.com/groups/clubteslafrance/

Bilder fra nye superchargere med mer enn bare to stolper i Orange, Lyon, osv... :-)
Tusen takk for tipset. Supercharge.info oppdatert med utvidelsen rett sør for Lyon. Vrient for meg som ikke kan fransk å finne ut av det de skriver. Er det noen her som kan hjelpe meg med å se over denne franske Facebook gruppen og gi meg beskjed når det kommer noe som bør legges inn på supercharge.info?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Jejl

Veldig bra med den nye sc i Girona.

Vi planlegger 2 stopp etter det, og de mest aktuelle er disse:

I Barcelona:
Med chademo adapter og Ibil kort

Repsol Gas Station
24 Avinguda Congost
08760 Martorell

I Valencia:
Med chademo adapter og Ibil kort

Avinguda Barcelona Museros
Avinguda Barcelona
46136 Museros
Spain

Det er slik jeg ser det disse ladestasjonene som vil gi oss kortest kjøretid hvis vi kan bruke dem.
Noen som har brukt disse?

sven erik

en sparer en del bummer med å skjøre sveits  ellers er det smaksak  jeg kan si det meste om alle ruter da jeg har hvert med elbil nedover siden 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA