Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-golf eller i3? hvem kommer lengst?

Startet av schweitzeren, torsdag 16. april 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: Muffinman på søndag 06. mars 2016, klokken 09:20
Uansett, det blir veldig sårbart å kjøre nedover når man er avhengig av at den enkelte superladeren faktisk fungerer. Jeg kan gjerne ta en tur med usikre lademuligheter alene, men når familien er med stiller det seg annerledes. Superladerene er plan A, men det må finnes en plan B i som reduserer ulempen om plan A feiler.

Det kommer vel etterhvert på plass slik som i Norge (chademo) regner jeg med.
Nå har det jo vært veldig sjelden at superladere har vært ute av drift, så jeg er ikke så veldig bekymret for det.
Mulig jeg er litt i overkant optimistisk, men jeg forventer å bli tauet for Teslas regning umidelbart til neste superlader dersom en feiler.

Muffinman

Hehe, skal man tro et av dine tidligere innlegg forventer du også at Tesla umiddelbart skal kjøre ut med ny UMC til Spania om din ene ryker  ;D

Forventninger løser ikke slike problemer dessverre. Plan B i forhold til hurtiglading, og forsåvidt en ekstra UMC, gjør det. Det er fører og passasjerer i bilen som får føle konsekvensene om man ikke tar høyde for slike avvik.

jkirkebo

Sitat fra: Jejl på søndag 06. mars 2016, klokken 10:57
Sitat fra: Muffinman på søndag 06. mars 2016, klokken 09:20
Uansett, det blir veldig sårbart å kjøre nedover når man er avhengig av at den enkelte superladeren faktisk fungerer. Jeg kan gjerne ta en tur med usikre lademuligheter alene, men når familien er med stiller det seg annerledes. Superladerene er plan A, men det må finnes en plan B i som reduserer ulempen om plan A feiler.

Det kommer vel etterhvert på plass slik som i Norge (chademo) regner jeg med.
Nå har det jo vært veldig sjelden at superladere har vært ute av drift, så jeg er ikke så veldig bekymret for det.
Mulig jeg er litt i overkant optimistisk, men jeg forventer å bli tauet for Teslas regning umidelbart til neste superlader dersom en feiler.

Umiddelbart? Tror du Tesla kan trylle? Om bilbergerne sier at det er 4 timers ventetid pga. stor arbeidsmengde så blir det 4 timer å vente uansett hva du forventer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jejl

Ikke at tauebilen umidelbart kommer, men at Tesla umidelbart ringer etter en. Og har den vært ute av drift en stund bør Tesla ha klar en plan b til de som trenger lading. F.eks noen alternative ladere eller en tauebil som står klar til å taue deg til en.

Skal Tesla få folk over til å kjøre elektrisk, bør sikkerheten med at du får ladet innen rimelig tid på langtur være tilsvarende lik det den er med at de får fylt bensin eller diesel.

sven erik

om dere ser  så der det er kunn  en lader med dobbelt utak  så står det og en stolpe med dobbelt  type 2  så da kan en bare stelle seg til lading der det vil si at ca 4 timer vente tid på bergning kan heller brukes  på lading  da kommer man vidre uansett

Avh

Det står da 6 stalls på Valencia-laderen. Skjønner ikke bekymringen. Borsett fra brannen på Brokelandsheia har jeg tilgode å høre om ladetrøbbel på SC.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Jejl

Ser i det oppdaterte ladekartet at det også skal åpnes en ekstra SC i 2016 like ved SCeren som allerede er i Tarragona. Sikkert fornuftig siden det bare er to staller der.

Kristian O

Sitat fra: Cirion på onsdag 02. mars 2016, klokken 21:10
Valencia bygges nå i følge supercarge.info :-)
Noen som har hørt meir om denne? Har vært "under construction" i snart 1 mnd no.
Noen som er i området som kan sjekke om det er noe aktivitet der?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Tesla-man

Fikk nylifg svar fra den Spanske Teslaklubben på FB; "snart klar."  Vet ikke helt hvordan spanjolers forhold til "snart" er, men det tyder i det minste på at den er på gang - forhåpentlig før ferien.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 31. mars 2016, klokken 09:45
Fikk nylifg svar fra den Spanske Teslaklubben på FB; "snart klar."  Vet ikke helt hvordan spanjolers forhold til "snart" er, men det tyder i det minste på at den er på gang - forhåpentlig før ferien.
Synes jeg hører "manana" i det fjerne  ;D

Kristian O

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 31. mars 2016, klokken 09:45
Takker. Satser på at "snart klar" i Spania ikkje er et like tøyelig begrep som "et par uker" er for Tesla  :-X
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Jejl

Prøvde å google om statusen til sc i Valencia. Ifølge noen (ikke sikre) kilder er den nå ferdig bygget, og kun testing gjenstår.
Det er også usikkert om den får 4 eller 6 staller. Superchargeinfo.com skriver 6, mens elektromaps.com skriver 4.

Lynet

Nå står det snart på flere SC i Spania, kanskje det blir mulig å kjøre til Malaga med kun SC til sommeren (2017...)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jejl

http://www.egear.be/valencia-supercharger/tesla-supercharger-valencia-3/

Bilder av sc i Valencia.
Bør ikke være så mange dager til denne åpner.
Den får 4 ladere.
(De mangler sikkert bare en Tesla som kan komme å teste om laderne virker.)

Jejl

(Fra ca 8:00)

Det ser ut til at SC i Valencia er ferdig bygget. Men hvorfor er plasten over stallene på fremdeles? Noen som kan spansk og kan oversette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA