Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av Sandvika, onsdag 15. april 2015, klokken 20:09

« forrige - neste »

marton

Tesla support sier at en må manuelt overstyre noen ganger før den automatisk skal velge 32A. Det skjer nødvendigvis ikke første gangen man kjører opp til 32. Jeg har jo ladet flere ganger på 13A enn 32A på den plassen sålangt, så kan være at den bruker flertallet av ladinger som standardsetting.
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

Muffinman

Det er jo greit nok det, men passe idiotisk at den skrur seg tilbake til 16A om strømmen er borte et øyeblikk om natta om man ikke har overstyrt manuelt tilstrekkelig mange ganger først. Må være en bug dette.

Muffinman

Heh, så mye for den teorien. Ladingen ferdig her nå, og ved forvarming trekker bilen kun 16A fra punktet den tidligere ladet 25A på. Har ladet på 25A et utall ganger her nå, så dette fungerer altså fremdeles ikke.

Car-El

Slett alle de ladepunktene som er i 200meters radius. Så sett ladingen igang igjen på 32A. Dette kan hjelpe til å få bilen til å huske.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Har gjort det en "trillion" ganger uten at det hjalp. Kursen er sikret med 25A, og det begynte plutselig å virke som det skulle uten foranledning for en stund siden. I dag virket det IKKE igjen.

32A punkter ser ut til å fungere som de skal, merkelig nok.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA