Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Storlien

Startet av MrG, onsdag 15. april 2015, klokken 19:49

« forrige - neste »

MrG

Er det noen som har gjennomført denne turen tur/retur med model S?
Det er ca 300km t/r til Liertoppen - så det burde være godt innenfor..
Har ike sett noe type2 eller andre hurtigladere på veien din..?

/mvh
Thomas

RaBalder

Jeg kjørte fra Lier i mai for et år siden.

Kongsberg-Notodden-Tuddal (der ladet jeg i 2 timer hos en ladekammerat)
opp til Gaustad-toppen fra Tuddal-ned til Rjukan-liten avstikker til Vemork-Tinnsjøen
return via Bolkesjø-Konsgsberg-Lier.

Når jeg var tilbake i Lier så jeg på forbruket at jeg skulle klart meg uten lading i Tuddal.

Jeg har 85kWh.

Sommerstid, tørr vei og pen kjøring så bør det gå fint Lier-Gaustadtoppen og tilbake.


Vinterstid, glatt vei, vått, er litt mer usikker faktisk.

fredag

Sitat fra: MrG på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:04
Er det noen som har gjennomført denne turen tur/retur med model S?
Det er ca 300km t/r til Liertoppen - så det burde være godt innenfor..
Har ike sett noe type2 eller andre hurtigladere på veien din..?

Grønn Kontakt har 22kW type2 og chademo i Notodden, og chademo i Kongsberg. Lurt å bestille gratis ladekort på forhånd. (Chademo-lading krever chademo-adapter fra Tesla.)

http://gronnkontakt.no/

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

mariowing

Kjørte distansen forrige helg. Hvis du fulllader på Lier, kjører over Bolkesjø (korteste veien) og så tilbake til Lier så går det greit hvis du kjører i fartsgrensen. Det gikk forøvrig ENORMT med strøm opp fra Rjukan men så tjener du noen prosent ned igjen så selv om jeg ikke kjørte frem og tilbake på dagen men ladet på Gaustablikk så hadde det gått å kjøre uten å lade annet enn på Lier. Det regnet jeg i alle fall ut :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Indiana Jones

Jeg ladet fullt på Lier fredag, kjørte opp og parkerte til søndag og kjørte tilbake til Lier en helg i vinter. Litt tilpasset (kanskje 10 km/t under fartsgrensen noen steder) kjøring på vei hjem. Gikk fint det :D

MrG


sims

Det var jomfruturen med Teslaen for ganske nøyaktig ett år siden :-)
Kjørte Oslo sentrum og opp til Gaustabanen t/r samme dag uten å lade. Ladet til nesten 100% i Oslo og hadde 30tkm igjen vel hjemme, litt over 400km totalt på triptelleren. Det var ink. en rundtur i Rjukan på ettermiddagen. Rekkeviddeangsten slo til oppover Lierbakken på vei hjem, men det gikk altså med god margin. Et par minusgrader, men helt tørre veier. Har S85 med 19" R2 dekk. Fulgte fartsgrensen.

Tesla-man

Er det lading ved skisenteret eller på hotellet på Gaustadblikk?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

RuneW

Sitat fra: sims på tirsdag 24. mars 2015, klokken 18:51
Det var jomfruturen med Teslaen for ganske nøyaktig ett år siden :-)
Kjørte Oslo sentrum og opp til Gaustabanen t/r samme dag uten å lade. Ladet til nesten 100% i Oslo og hadde 30tkm igjen vel hjemme, litt over 400km totalt på triptelleren. Det var ink. en rundtur i Rjukan på ettermiddagen. Rekkeviddeangsten slo til oppover Lierbakken på vei hjem, men det gikk altså med god margin. Et par minusgrader, men helt tørre veier. Har S85 med 19" R2 dekk. Fulgte fartsgrensen.

Jomfrutur på 400km, inklusive turen opp til Gaustablikk... Du kan ikke ha nerver  ;D

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Tuxedo

Mulig dette er litt OT, men hva er det med Gaustadtoppen som gjør at så mange her på forumet kjører til og fra?  Fantastisk alpinanlegg eller noe slikt?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Guybrush

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 24. mars 2015, klokken 22:11
Mulig dette er litt OT, men hva er det med Gaustadtoppen som gjør at så mange her på forumet kjører til og fra?  Fantastisk alpinanlegg eller noe slikt?

http://no.wikipedia.org/wiki/Gaustatoppen

frosken

Har kjørt t/r Oslo-Gaustadtoppen med full bil to ganger selv. Helt uproblematisk om man lader på Lier, både sommer og vinter.

MrG

Sitat fra: Guybrush på tirsdag 24. mars 2015, klokken 22:22
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 24. mars 2015, klokken 22:11
Mulig dette er litt OT, men hva er det med Gaustadtoppen som gjør at så mange her på forumet kjører til og fra?  Fantastisk alpinanlegg eller noe slikt?

For meg er dette enkelt fordi fordi det ikke mange skikkelige fjell rundt oslo området for å gå topptur, vinter som sommer :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Gaustatoppen

mariowing

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 24. mars 2015, klokken 19:27
Er det lading ved skisenteret eller på hotellet på Gaustadblikk?

Det er noen "vanlige stikkontakter" (motorvarmere) på noen av lyktestolpene på parkeringsplassen til hotellet. Kun noen av dem som har strøm. Det var de som hotellet ba meg bruke når jeg spurte om lading der.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Sense

Vi kjørte fra Gjelleråsen, Nittedal, via Drammen til Gaustadtoppen sist sommer. Ladet 90 %.
Husker ikke alle detaljene, men det var bratt opp til Gaustadtoppen-parkeringen, så vi regenererte en del på vei ned igjen fra fjellet. Tror vi hadde klart oss uten mellom-lading, men siden veien fra Drammen over Liertoppen er energikrevende, valgte vi å lade 10 min på Lier.
Om jeg husker rett, så hadde vi ca. 170 km igjen på Gaustadtoppen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA