Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Girspake som ikke fjører som den skal og lekk takluke.

Startet av Beachboy, onsdag 15. april 2015, klokken 10:51

« forrige - neste »

Beachboy

Jeg ønsker gjerne å farge det stoff taktrekket mitt idag til sort.

Noen som har erfaring med hvordan jeg kan få gjort det?
Synes det ser så tøft ut med sort.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

B_Tesla

Finner du en løsning på det, så står jeg i kø. Men tror det blir dyrt. Plastdeler må også lakkes. Til setebelte, høyttalere+++
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Beachboy

Hadde gjerne ønsket at man kunne enkelt kunne male over, evt spraye over :P
Bekreftet 02.04
Levering Juli

B_Tesla

Du kan nok det med rett spray. Men alt må ut av bilen. Ellers kan du risikere lovlig mye søl. Nesten umulig å få et pent resultat uten skikkelig utstyr vil jeg tro. Blir ikke gjevn farge.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

BMW850

Ville bare droppa den tanken der. I tillegg har du kanskje stofftak og ikke alcantara siden du har S60?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Beachboy

Det stemmer, har ikke alcantara.

Har googlet lenge etter en slik spray/maling uten hell. Er vel en legit grunn til oppgradering til P85D? :P
Bekreftet 02.04
Levering Juli

D.O

Sitat fra: Beachboy på mandag 23. mars 2015, klokken 21:15

Har googlet lenge etter en slik spray/maling uten hell. Er vel en legit grunn til oppgradering til P85D? :P
gjorde dette på en Ascona B på 90tallet. Ble bra, men dette var skai eller noe lignende. Ville ikke prøvd det på Teslan...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

turfsurf

Sitat fra: Beachboy på mandag 23. mars 2015, klokken 21:15

Beklager å skuffe deg, trenger ikke P for å få Alcantara...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Dennis

Men er "inkludert" i prisen på P :P

Martinius

Alcantara taktrekk er vel en av de få ekstrautstyrvalgene man kan ettermontere uten å betale noe særlig mer enn originalprisen. Jeg ville sjekket pris på det før jeg gikk igang med fargelegging...

B_Tesla

Men man snakker nok type 15k uansett. Er penger det også.

Trustno1

Flere alternativer her.

Det enkleste er som de andre nevner å sjekke hva det koster å ettermontere sort alcantara

Alternativ 2 er jo da som du sier å farge det du har. Du kan jo alltids kjøpe  noe tilsvarende stoff som taktrekket er i og teste å farge det først. Får du godt resultat, så tut å kjør på taktrekket du har i bilen (etter du har demontert det)

Alternativ 3 er å trekke over taktrekket du har med alcantara stoff.
Dette lar seg gjøre med ett trekk som er noe fleksibelt samt med ett godt spray-kontaktlim (ikke bruk billig biltema lim e.l.). Dette er jo også en eventuell nødløsning dersom alternativ 2 blir mislykket.
Skal du til å trekke over så kan det være en ide å høre med noen som har litt erfaring med trekking. Spesielt negative kurver er vriene å trekke bra.

BMW850

Frontruta må ut og jeg vil ikke tro at nytt alcantaratrekk og alle deler fra Tesla er direkte billig + timespris. Om du absolutt er villig til å betale det det koster utfører Scandinano i Drammen omtrekking med sort alcantara. De har kanskje kontakt med firma i nærheten som kan demontere frontruta di.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

boppus

Selg bilen, kjøp ny med sort alcantara innertak.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

F_P

Sitat fra: BMW850 på mandag 23. mars 2015, klokken 23:32
Frontruta må ut og jeg vil ikke tro at nytt alcantaratrekk og alle deler fra Tesla er direkte billig + timespris. Om du absolutt er villig til å betale det det koster utfører Scandinano i Drammen omtrekking med sort alcantara. De har kanskje kontakt med firma i nærheten som kan demontere frontruta di.

Hvorfor må frontruta ut? Det må vel gjelde for demontering av toppen på dashbordet i så fall?

15k er uansett drøyt om det er i nærheten. Får vente til noen kondemnerer bilen. Legg inn request hos Drammen Karosseri så dukker det sikkert opp et taktrekk ++ der til slutt
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA