Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TPMS

Startet av Mippen, onsdag 15. april 2015, klokken 07:54

« forrige - neste »

Mippen

Skal snart på ferie. Lurte på å slenge med skiene. Er det plass i bilen til ski med setene slått ned?  Er litt redd for å la de ligge løs inne  i bilen.  Noen lur måte å sikre de på eventuelt? Har kjøpt med whispbar til bilen. Har en stor eldre thule takboks med gripeklør.  Passer denne whispbar stangen?
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Jeg er 187, og får inn mine Telemarkski, samt skøyteski. Ikke testet med klasisk. Legger det da i skipose. Kan legges inn bade på høyre og venstre side. Berører ikke forsetene. Men ser at jeg bør få meg takstativ, tatt i betraktning barn som straks skal sitte der. Liker ikke tanken på løse gjenstander, selvom Tesla ikke er super der.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Også_Øyvind_H

Whisbar og poser oppå disse fungerer ypperlig - har som regel med 10+ par ski og synes det er greit å ta posene rett oppå. Det eneste man må passe på er høye bindinger, eks telemarkbindinger ala NTN - de tar nedi glasstaket, så de må legges på høykant (sammen med andre skipar for å stabiliserer). Fungerer greit, men krever litt ekstra surring av skiposer for å unngå blafring.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Mippen

Kan de ligge rett frem mot setet? Noen sted å surre de i bilen Eventuelt?
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Jeg får ca plass til mine ved å la de ligge rett frem. Men nå er vel ikke skiene lenger enn meg. Litt på skrå kanskje, men bortimot rett inn. Har ikke hatt behov for å feste de. Tror ikke det hjelper stort. Liker å legge de bak meg, så går det hvertfall ikke ut over kona i en kollisjon.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Bjoris

Drar du dem inn i bilen så sikre dem godt, en på Facegruppen knust skjemen med løs ski, ny skjerm=42.000,-.!!!!! Svelg
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tuxedo

Hvis du plasserer skiene blant annen bagasje slik at de ikke har retning mellom forsetene, så gjør de neppe noen videre skade ved kollisjon.  Det er verre med kofferter og slikt.  Leste om en ulykke for noen år siden der en liten familie ble drept av matvarer (hermetikk) i en kollisjon de ellers ville ha overlevd (alle brukte belter).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

B_Tesla

Sitat fra: bjoris på mandag 23. mars 2015, klokken 19:54
Drar du dem inn i bilen så sikre dem godt, en på Facegruppen knust skjemen med løs ski, ny skjerm=42.000,-.!!!!! Svelg

I h****** for en pris!!!! Skal være relativt nøye med transport av ting fra nå. Har fraktet listverk inni bilen. Skal slutte med det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

Kanskje jeg bare skal hive de på taket. Men er det noen som vet om klypene til thule funker på whispbar? Kommer til å se fælt ut med den svære boksen men er lett å ta av og på.
Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på mandag 23. mars 2015, klokken 20:32
Kanskje jeg bare skal hive de på taket. Men er det noen som vet om klypene til thule funker på whispbar? Kommer til å se fælt ut med den svære boksen men er lett å ta av og på.

Har en Dynamic 800 og Whispbar... Det går med litt overtalelse.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mippen

Noen som har vårt plaget med riper etter å ha brukt whispbar?
Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på mandag 23. mars 2015, klokken 21:23
Noen som har vårt plaget med riper etter å ha brukt whispbar?

Ikke riper, men det matter ned lakken litt hvis du ikke legger på plast.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mippen

Er det ikke med litt plast i pakken? Så slik ut på monteringsanvisningen youtube.  Monterer tesla stativet hvis jeg har bestilt dette med bilen? Eller skal de ha ekstra betaling? Legger de på den filmen?
Fremtiden er elektrisk.

bb

Eksempel på sikring av last:
http://youtu.be/C694INTgmiY?t=14m59s

Bruk lastestropper som du surrer rundt krokene til baksetene når de er felt ned. Trenger du kun 40/60 nedfelt kan du tre lastestroppen gjennom kroken før du feller opp setet igjen. Det som er viktigst er å sikre lasten slik at den ikke fyker fremover ved bråstopp. Men det er også en stor fordel om lasten ikke kan bevege seg sidelengs eller bakover under kjøring.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

F_P

Sitat fra: Mippen på mandag 23. mars 2015, klokken 23:01
Er det ikke med litt plast i pakken? Så slik ut på monteringsanvisningen youtube.  Monterer tesla stativet hvis jeg har bestilt dette med bilen? Eller skal de ha ekstra betaling? Legger de på den filmen?

Bestill sånn: http://www.ebay.de/itm/Original-3m-Vinyl-Lackschutz-Transparent-Folie-10cm-X-30cm-/261410740438?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3cdd4b58d6
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA