Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Snittforbruk på min i3

Startet av HelectriC, tirsdag 14. april 2015, klokken 18:47

« forrige - neste »

BMW850

Det har vært så mye diskusjoner her inne om dette, hvorfor har ikke jeg fått når ...!?? ::) Slapp av, den kommer når den kommer!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Haldenser

Hvis dette er en fabrikkny bil skal den leveres med 6.1, noe annet virker som en glipp og jeg vill ha ringt Tesla Support slik at de får trigget en push av software til bilen (tas sikkert via engineering team i US).
Først kan du evt forsøke å ta en reset av den store skjermen da dette har hjulpet for flere når 6.1 opprinnelig ble pushet ut
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

B_Tesla

Kan fort hende at serveren har gitt opp inn til videre, evt utsatt push, siden den ikke har fått kontakt med bilen. Sto jo tross alt i en container i 2 mnd.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Ko_deZ

Sitat fra: RaBalder på mandag 23. mars 2015, klokken 13:57
Akkurat den prosedyren må da være en ekstrem misbruk av ressurser.

  • Kjøre til et service-center
  • Få noen på service-center til å tvinge igjennom en oppdatering i din bil
  • Kjøre hjem igjen.

For noe som dukker opp i din bil til slutt i alle fall.

Hvis alle skulle gjøre noe sånt, så er det ikke rart det er kø på service-center og lange ventetider.
Ekstremt misbruk er sterke ord. Når man har kjøpt en bil til tre-kvart million eller mer så forventer jeg mer enn med en Passat for å si det sånn. Hvis man uansett kjører forbi Tesla, og det tar en tekniker ca 20 sekunder å plugge i kabelen for oppdatering, så ser jeg ikke det helt store sløseriet heller. Dette er tross alt snakk om en bil som ble levert med gammel software. Jeg kommer ikke til å være veldig fornøyd om jeg ikke har 6.1 når jeg henter bilen min på lørdag. Jeg skal på langtur i påsken og vil ha ACC aktivert.
Det beste hadde jo vært om de kunne manuelt pushet softwaren slik at man kan ta det over telefon. Mener de har den muligheten også, men om man ikke har WIFI eller 3G dekning så kan det jo ta dagesvis likevel.

RaBalder

Sitat fra: Ko_deZ på mandag 23. mars 2015, klokken 15:24
Sitat fra: RaBalder på mandag 23. mars 2015, klokken 13:57
Akkurat den prosedyren må da være en ekstrem misbruk av ressurser.

  • Kjøre til et service-center
  • Få noen på service-center til å tvinge igjennom en oppdatering i din bil
  • Kjøre hjem igjen.

For noe som dukker opp i din bil til slutt i alle fall.

Hvis alle skulle gjøre noe sånt, så er det ikke rart det er kø på service-center og lange ventetider.
Ekstremt misbruk er sterke ord. Når man har kjøpt en bil til tre-kvart million eller mer så forventer jeg mer enn med en Passat for å si det sånn. Hvis man uansett kjører forbi Tesla, og det tar en tekniker ca 20 sekunder å plugge i kabelen for oppdatering, så ser jeg ikke det helt store sløseriet heller. Dette er tross alt snakk om en bil som ble levert med gammel software. Jeg kommer ikke til å være veldig fornøyd om jeg ikke har 6.1 når jeg henter bilen min på lørdag. Jeg skal på langtur i påsken og vil ha ACC aktivert.
Det beste hadde jo vært om de kunne manuelt pushet softwaren slik at man kan ta det over telefon. Mener de har den muligheten også, men om man ikke har WIFI eller 3G dekning så kan det jo ta dagesvis likevel.
Dette får man ikke løst på noe service-senter i løpet av 20 sekunder. Det kan jeg garantere.

HelectriC

Ok,
Da blir det til å smøre seg med tålmodighet ser det ut som. Håper det kommer om ikke alt for lang tid. Bilen ble på en måte fremstilt å ha disse funksjoner ved salg og jeg brukte de hver dag på den gamle bilen, lit kjipt å gå tilbake til å ikke ha noe som bilen egentlig skal ha.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Tuxedo

Ta en restart, i hvert fall.  Det hjalp på noen av de som fikk 6.1 lovlig sent.  Nå som de fleste har fått den, burde du egentlig få den ganske umiddelbart.  For tiden kan ikke nedlastingsserverne til Tesla ha så mye annet å gjøre.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Pompel

Sitat fra: Ko_deZ på mandag 23. mars 2015, klokken 15:24
Sitat fra: RaBalder på mandag 23. mars 2015, klokken 13:57
Akkurat den prosedyren må da være en ekstrem misbruk av ressurser.

  • Kjøre til et service-center
  • Få noen på service-center til å tvinge igjennom en oppdatering i din bil
  • Kjøre hjem igjen.

For noe som dukker opp i din bil til slutt i alle fall.

Hvis alle skulle gjøre noe sånt, så er det ikke rart det er kø på service-center og lange ventetider.
Ekstremt misbruk er sterke ord. Når man har kjøpt en bil til tre-kvart million eller mer så forventer jeg mer enn med en Passat for å si det sånn. Hvis man uansett kjører forbi Tesla, og det tar en tekniker ca 20 sekunder å plugge i kabelen for oppdatering, så ser jeg ikke det helt store sløseriet heller. Dette er tross alt snakk om en bil som ble levert med gammel software. Jeg kommer ikke til å være veldig fornøyd om jeg ikke har 6.1 når jeg henter bilen min på lørdag. Jeg skal på langtur i påsken og vil ha ACC aktivert.
Det beste hadde jo vært om de kunne manuelt pushet softwaren slik at man kan ta det over telefon. Mener de har den muligheten også, men om man ikke har WIFI eller 3G dekning så kan det jo ta dagesvis likevel.
Ta kontakt med DS og få de til å verifisere versjon før du henter bilen. Om bilen da fremdeles har 6.0 så kan de kanskje få oppdatert den før den hentes. Kan være litt sent å ta det når du er der
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

cirys1

Sitat fra: Ko_deZ på mandag 23. mars 2015, klokken 15:24
Jeg skal på langtur i påsken og vil ha ACC aktivert.
Det var vell 6.1, den får du nok på bilen..  :)

cirys1

Er det noen som har fått 6.2, jeg spurte Tesla om jeg kunne få installert den, men der sa de at den ikke kom før April engang..?

HelectriC

Jeg har fremdeles ikke fått 6.1 :-( har prøvd å reboote skjermen, koble til wifi hjemme, men uten hell. Begynner å bli skikkelig kjedelig å ikke ha funksjonene som jeg ble fortalt bilen skal ha. Uten adaptiv cruisekontroll er jo bilen som en skikkelig gammelkjerra. Hadde til og med det på Volvoen fra 2011.
Skjerpings Tesla!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

dosmont

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. mars 2015, klokken 22:27
Jeg har fremdeles ikke fått 6.1 :-( har prøvd å reboote skjermen, koble til wifi hjemme, men uten hell. Begynner å bli skikkelig kjedelig å ikke ha funksjonene som jeg ble fortalt bilen skal ha. Uten adaptiv cruisekontroll er jo bilen som en skikkelig gammelkjerra. Hadde til og med det på Volvoen fra 2011.
Skjerpings Tesla!
Har jeg vært deg, har jeg spamet Servicesentret med henvendelser til oppdateringa har vært i boks.
Hvordan det skulle blitt gjort, har vært deres problem.

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Trustno1

Er det mange som har fått bilen utlevert med 6.0 de siste par månedene?

Jeg hadde 6.1 på min P85 i 2-3 uker før jeg solgte den for nesten 2 måneder siden. Blir ikke spesielt fornøyd om jeg nå får utlevert bil (29/3) med eldre firmware, spesielt siden den da vil mangle TACC


Martinius

Jeg får min første TMS om noen få dager. Jeg skjønner ikke helt problemet med installering av firmware. Kan ikke dette sammenlignes med å oppdatere en smarttelefon?

1. Kan jeg bestemme selv når jeg vil laste ned og installere software oppdateringer?
2. Så lenge jeg parkere nært det trådløse nettverket på jobb eller hjemme så slipper jeg vel å laste ned over 3G? Og noen hundre MB bør jo gå rimelig fort å laste ned uansett, selv om Tesla har en treg server.
3. Hvor lang tid tar installasjonen av disse oppdateringene?

Takk for svar til en noob!

cirys1

Sitat fra: Toosleezaay på onsdag 25. mars 2015, klokken 10:32
Jeg får min første TMS om noen få dager. Jeg skjønner ikke helt problemet med installering av firmware. Kan ikke dette sammenlignes med å oppdatere en smarttelefon?

1. Kan jeg bestemme selv når jeg vil laste ned og installere software oppdateringer?
2. Så lenge jeg parkere nært det trådløse nettverket på jobb eller hjemme så slipper jeg vel å laste ned over 3G? Og noen hundre MB bør jo gå rimelig fort å laste ned uansett, selv om Tesla har en treg server.
3. Hvor lang tid tar installasjonen av disse oppdateringene?

Takk for svar til en noob!
Det største "problemet" er vell at du ikke bare kan søke etter en oppdatering og laste den ned, den blir "pushet" ut til din bil. Du kan derimot velge når du vill installere den når den er mottatt..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA