Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av Ladefabrikken, fredag 07. august 2009, klokken 17:55

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: bosonic på mandag 12. april 2010, klokken 10:36
Sitat fra: 2EL på søndag 11. april 2010, klokken 21:44

Under 80kmt var amp meter oppi 170A ved kø kjøring 2A ;D oppver bakker kom den opp i over 300A :o

Husk at motoren din ikke er så robust som en seriemotor, men betydelig dyrere, så min anbefaling er begrense maks strøm over tid.
Har du noe ide hvordan man gjør det? Jeg prøver å gire ned i bratte bakker og tar det rolig i de verste bakkene.
Ser i tabelen at den har en peak på 400A men det er sikker bare i noen få sekunder.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

bosonic

Nedgearing eller ikke, gjør det som gir sikkert strømtrekk i "alle" situasjoner. Hva med å sende en mail til leverandør og forespør?

Jeg synest å huske at maks strøm på 400 A kun gjelder for 5 sek!
Trekker du 300A i flere minutter tipper jeg at motoren kan bli overbelastet.
Kontinuerlig strømtrekk bør ikke overskride ca 140A (?)

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Boogie

Gratulerer. Ja, det er gøy når prosjektene begynner å fungere.

Jeg fikk ferdig min konvertering av en Saxo til 100Ah TS batterier rett før helgen.
De første turene var ikke så lange, men når jeg var fornøyd med tuning, verdier og installasjon så la jeg ut på første langtur.
Jeg fikk 110 km ut av pakken uten at den var tom.
Regner med at det fremdeles var nok til å ta ut ca 15 km til, men det ville stresset batteriene unødig.
Regner med å begrense turene til ca 100 km.

Venter nå på to pakker til som skal inn i en P106 og en Partner. Disse er på 160Ah, og vil gi et sted mellom 160 og 180 km.  8)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ladefabrikken

Sitat fra: Boogie på tirsdag 13. april 2010, klokken 09:26
Gratulerer. Ja, det er gøy når prosjektene begynner å fungere.

Jeg fikk ferdig min konvertering av en Saxo til 100Ah TS batterier rett før helgen.
De første turene var ikke så lange, men når jeg var fornøyd med tuning, verdier og installasjon så la jeg ut på første langtur.
Jeg fikk 110 km ut av pakken uten at den var tom.
Regner med at det fremdeles var nok til å ta ut ca 15 km til, men det ville stresset batteriene unødig.
Regner med å begrense turene til ca 100 km.

Venter nå på to pakker til som skal inn i en P106 og en Partner. Disse er på 160Ah, og vil gi et sted mellom 160 og 180 km.  8)

Takk takk og gratulerer til deg også, morro med test turer. Her kan du se en liten film av min test tur i helgen.

http://vimeo.com/10890633
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Fin film, som sikkert gir mange andre pågangsmot.

Godt jobba.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Fantastisk! Jeg fikk i alle fall lyst til å konvertere en gammel bil (synd fattern solgte bestemors gamle opel for 20 år siden), men må avslutte noen av de pågående prosjektene før det blir aktuelt....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: 2EL på søndag 11. april 2010, klokken 21:44
Under 80kmt var amp meter oppi 170A
Det er ikke lett å finne flat vei, men jeg tror Th!nk classic trekker ca 80A i 80 km/t med vinterdekk med mer enn nok luft. Strømmen kan ikke sammenlignes direkte fordi Th!nk har høyere batterispenning, 114V. Forbruket fra batteriet var ca 9 kW.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ladefabrikken

Sitat fra: El rayo på fredag 16. april 2010, klokken 20:24
Sitat fra: 2EL på søndag 11. april 2010, klokken 21:44
Under 80kmt var amp meter oppi 170A
Det er ikke lett å finne flat vei, men jeg tror Th!nk classic trekker ca 80A i 80 km/t med vinterdekk med mer enn nok luft. Strømmen kan ikke sammenlignes direkte fordi Th!nk har høyere batterispenning, 114V. Forbruket fra batteriet var ca 9 kW.

Jeg er ikke siker på om det var på flat vei da jeg tok en titt ned på metere. Men jeg vil nok tro at 2CV har litt mer luftmotstand enn Thinken.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

hens

#128
Think trekker nok omkring 100+ A ved 80 km/t Ved 110 volt blir det 11 kw
170 A ved 60 volt blir 10 kw, så tallene er ikke mye feil.
Hvis det er mulig å øke spenningen med flere celler, vil strømmen synke ved samme belastning, men motoren har vel en maks turtallgrense?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Dj_Devil

Så?
Når er godkjenningen på denne hærligheten?
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Ladefabrikken

Sitat fra: Dj_Devil på mandag 26. april 2010, klokken 08:02
Så?
Når er godkjenningen på denne hærligheten?

20 mai skal jeg til biltilsynet :o
Men før det skal jeg vise bilen på et godkjent verksted som skal gå over alt det elektriske.
Dette skal jeg gjøre i løpet av neste uke.

Har brukt denne uken med å skifte til karftigere fjærer foran, nå bånner ikke fjæringene forann mer.
Noe som jeg hadde problemer med på test turen min.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ladefabrikken

Sitat fra: Griffel på mandag 26. april 2010, klokken 16:41
Vi ønsker deg hell og lykke!

Takk takk, tror nok ikke dette kommer til å gå smertefritt. Men jeg er klar for å slåss for denne saken.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

Sitat fra: Griffel på mandag 26. april 2010, klokken 16:41
Vi ønsker deg hell og lykke!
Samme fra meg.

EV2010 i Trollhättan er slutt 16. mai, men neste år regner vi med å bli beriket med en elektrisk 2CV!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Dj_Devil

All lykke fra meg..
Krysser alt som kan krysses for å gi deg mer lykke :)
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA