Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av Ladefabrikken, fredag 07. august 2009, klokken 17:55

« forrige - neste »

Ken

Jeg har/ hadde et dokument fra Siemens om å benk teste Simovert med alt tilkoblet. Huske ikke hvor jeg fant den. Lastet ned fra en EV site tror jeg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Det ligger på metricmind.com. Problemet mitt er at Think har fått laget et eget styrekort til inverteren med bl.a. styring av gearlåsmotoren, noe som andre Simotion invertere ikke har. Think fikk også laget en egen kontaktorboks med en logisk krets som kobler inn forskjellige enheter i riktig rekkefølge.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Det letteste er nok å redusere ladingen ved å sette en pære over cellen, men unngå å koble pæren direkte på batteriet, det kan være knallgass i området. Bruk to fastmonterte ledninger fra cellen og foreta til og frakobling litt unna.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ladefabrikken

Har nok kommet fram til det samme, å redusere den ene cellen. Knall gass er det lite av på litium ion batterier. De er helt tette og gir ikke fra seg noe gass.
En kamerat av meg har et test aparat som tester hvor mye kapsitet det er i batteriet. Han sier at vi kan bruke aparatet til å lade ut den en cellen. Han må bare regne ut hvor lenge den skal stå på, for å komme ned på det samme nivået som de andre cellene.  ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rav4_EV

Er det ingen  balansering i den kinesiske BMS løsningen du har kjøpt?

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ladefabrikken

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 12. desember 2009, klokken 15:14
Er det ingen  balansering i den kinesiske BMS løsningen du har kjøpt?

AM

Nei  >:( Trode at det var det, men det viser seg at det er det ikke.

Burde ha en sån en http://www.evcomponents.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BMS
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Jeg har laget en side på Vimeo som man kan legge inn filmer som handler om elektriske biler.
Har du en film eller to så hadde det vært kult hvis du hadde overført den ditt.
Her er linken til siden http://vimeo.com/groups/31213
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

#97
Da har våren kommet til garasjen min ;D  Med en god varme lampe og godt kledd så har jeg fått skrud på 2el min i to dager nå.

Har tilpasset og fått satt på pleksiglass på to av batterikassene og rydet litt i kablene.
Neste blir å få satt på pleksiglass på den siste batterikassen.

Har prøvd å legge inn bilder men forumet nekter. Bilde var på 340kb og meldingen jeg fikk var at bilde var for stort.
Får prøve igjen i morgen
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Om batteriene dine kom med metalstropper som holdt dem sammen.

I så fall må disse monteres tilbake, da de faktisk har en funksjon. Uten disse vil ikke batteriene vare menge cycler.

Det er noe jeg lærte nylig, og har noe med utvidelse under lading å gjøre. Kom dine uten disse "stroppene" er sikkert selve beholderen laget sterk nok til at det ikke er nødvendig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. mars 2010, klokken 09:28
Om batteriene dine kom med metalstropper som holdt dem sammen.

I så fall må disse monteres tilbake, da de faktisk har en funksjon. Uten disse vil ikke batteriene vare menge cycler.

Det er noe jeg lærte nylig, og har noe med utvidelse under lading å gjøre. Kom dine uten disse "stroppene" er sikkert selve beholderen laget sterk nok til at det ikke er nødvendig.

Det følgte med noen elendige matalstropper, ikke de som TS cellene har for de er veldig bra. Jeg er klarover det med sveling hvis de ikke står i spenn.
De står i bra spenn i de batterikassene jeg har laget. Måtte bruke litt makt for å få dem nedi på plass.

Men takk for tipset. :)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Siste nytt fra 2EL prosjektet. Jeg fant på nettet en Australsk ev butikk som selger en liten føler som men kobler til batteripakken og til bensinmåleren. På den måten bruker man den eksisterende bensinmåleren som en inndekator på hvor mye det er igjen i batteripakken.
Har montert i dag og den fungerer utmerket. Det gjenstår litt justering, jeg må kjøre batteripakken til ditt jeg vil at måleren skal vise tom. Kommer til å sette den til å vise tom ved 25% igjen av batteripakken.
Da har jeg litt å gå på og skåner batterien, og ungår at fruen kjøre pakka helt tom.   ;D

Har også BMS som sier ifra lenge før det går helt tomt, med alarmer og kutt av motor. Men denne måleren er mye enklere å bruke for fruen enn BMSen som man må gå igjenom flere menyer før man kommer til batteri indekatoren. >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Sitat fra: 2EL på onsdag 24. mars 2010, klokken 14:30
Jeg fant på nettet en Australsk ev butikk som selger en liten føler som men kobler til batteripakken og til bensinmåleren. På den måten bruker man den eksisterende bensinmåleren som en inndekator på hvor mye det er igjen i batteripakken.

Kult. Hva er adressen? Trenger en slik til mopedbilprosjektet mitt. ( fremdeles på innkjøpsstadiet av deler )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på onsdag 24. mars 2010, klokken 16:22
Sitat fra: 2EL på onsdag 24. mars 2010, klokken 14:30
Jeg fant på nettet en Australsk ev butikk som selger en liten føler som men kobler til batteripakken og til bensinmåleren. På den måten bruker man den eksisterende bensinmåleren som en inndekator på hvor mye det er igjen i batteripakken.

Kult. Hva er adressen? Trenger en slik til mopedbilprosjektet mitt. ( fremdeles på innkjøpsstadiet av deler )

Her er en link til nettbutiken jeg kjøpte Fuel Gauge Driver http://www.evworks.com.au/index.php?product=INS-EVW-FGD

Det kostet meg 23 australske dollar å få den sendt til norge.  >:(

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA