Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av Ladefabrikken, fredag 07. august 2009, klokken 17:55

« forrige - neste »

hens

Morsomt!
Det  ser ut til å være liten plass mellom de fremre batterier og karrosseriet. Legg gjerne et plastlokk over batteriet, det vil beskytte mot salt, fuktighet og kollisjon. Jeg har litt 2mm pvc og 4 mm lexan som kan gjøre jobben.
Se på batteridekselet hos White Zombie på www.plasmaboyracing.com
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ladefabrikken

Sitat fra: hens på tirsdag 24. november 2009, klokken 15:51
Morsomt!
Det  ser ut til å være liten plass mellom de fremre batterier og karrosseriet. Legg gjerne et plastlokk over batteriet, det vil beskytte mot salt, fuktighet og kollisjon. Jeg har litt 2mm pvc og 4 mm lexan som kan gjøre jobben.
Se på batteridekselet hos White Zombie på www.plasmaboyracing.com

Ja det er trangt foran der ja. Jeg har planer om å lage noen plastlokk over batteriene, men det kommer litt senere i prosesen. Fant ikke det batteridekselet du nevnte på Zombie siden. Nå har jeg fått opp hele BMS systemet til å fungere, det var veldig nærvepinende å sette på ladderen først gangen og se om alt fungerte :o

Men alt fungerte til slutt, hadde litt problemer med å få kontakt med alle bus boxene. Men der var det jeg som hadde stilt inn adressen på bus boxen feil. Etter at det var rettet opp så kom alle batterien opp på skjermen. Nå etter lading ligger cellene fra 3,44 til 3,49v Og det tror jeg at jeg burde være fornøyd med.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

#78
Du finner bildene under "White Zombie history" fra mid 2003 og nedover.
Lexandekselet er vanskelig å se på bildene, du ser bare refleksen i det over batteriene.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ladefabrikken

Sitat fra: hens på onsdag 25. november 2009, klokken 20:28
Du finner bildene under "White Zombie history" fra mid 2003 og nedover.
Lexandekselet er vanskelig å se på bildene, du ser bare refleksen i det over batteriene.

Ja da her jeg sett det uten at jeg så det :) Noe i den dur må jeg mekke. Kan man lime de platene?
Jeg tenker at jeg skal lage en halv boxs som jeg trer på toppen av batteriboxsen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ken

Akryl plater kan limes og bøyes. Er ikke Lexan en form for akryl? Må selvsagt poleres til å vise fram din stolthet!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Lexan eller polykarbonat er "nesten skuddsikkert", men ser ut som akryl.
Om du limer en gumilist langs kanten av batteriet, med huller for kabler og ledninger, kan lokket festes med borrelås.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ladefabrikken

Sitat fra: hens på søndag 29. november 2009, klokken 15:40
Lexan eller polykarbonat er "nesten skuddsikkert", men ser ut som akryl.
Om du limer en gumilist langs kanten av batteriet, med huller for kabler og ledninger, kan lokket festes med borrelås.


Det var en god ide å bruke borrelås for å feste låkket  :)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken


I dag var 2ELen på veien for første gang. Fikk på prøveskilt og fikk testet den på veien. :o
50 kmt i 3 gir og 80 kmt i 4 gir. Jeg tror det er litt mer å hente men jeg må justere litt på fartsregulatoren.

Første prøveturen var på 2 mil og hadde ingen problemer, og det var mye igjen på batteriene.  ;D
Har kjørt ca 4 mil i dag og alt fungerer som det skal, det er over all forventnig, jeg er veldig fornøyd.
Det står igjen en god del, men dette er mest små ting som tar tid :(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Imponerende tall fra en bil med motor som  kan svive på et AA batteri
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: 2EL på onsdag 09. desember 2009, klokken 23:26
I dag var 2ELen på veien for første gang.
G R A T U L E R E R ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Kjempebra jobba!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

bosonic

Sitat fra: 2EL på onsdag 09. desember 2009, klokken 23:26

I dag var 2ELen på veien for første gang. Fikk på prøveskilt og fikk testet den på veien. :o
50 kmt i 3 gir og 80 kmt i 4 gir. Jeg tror det er litt mer å hente men jeg må justere litt på fartsregulatoren.

Første prøveturen var på 2 mil og hadde ingen problemer, og det var mye igjen på batteriene.  ;D
Har kjørt ca 4 mil i dag og alt fungerer som det skal, det er over all forventnig, jeg er veldig fornøyd.
Det står igjen en god del, men dette er mest små ting som tar tid :(


Inspirerende å følge med på prosjektet 2EL!

Vet du hvor mye motoren trekker når du kjører i 80kmt?

Har du begrenset maks strøm ut fra Alltrax'en?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ladefabrikken

#88
Sitat fra: bosonic på torsdag 10. desember 2009, klokken 17:28
Sitat fra: 2EL på onsdag 09. desember 2009, klokken 23:26

I dag var 2ELen på veien for første gang. Fikk på prøveskilt og fikk testet den på veien. :o
50 kmt i 3 gir og 80 kmt i 4 gir. Jeg tror det er litt mer å hente men jeg må justere litt på fartsregulatoren.

Første prøveturen var på 2 mil og hadde ingen problemer, og det var mye igjen på batteriene.  ;D
Har kjørt ca 4 mil i dag og alt fungerer som det skal, det er over all forventnig, jeg er veldig fornøyd.
Det står igjen en god del, men dette er mest små ting som tar tid :(


Inspirerende å følge med på prosjektet 2EL!

Vet du hvor mye motoren trekker når du kjører i 80kmt?

Har du begrenset maks strøm ut fra Alltrax'en?

Jeg følte bare med volten da jeg kjørte i 80kmt, men jeg skal ta en titt neste gang jeg skal ut og prøvekjøre den.
Alltraxén kan gi maks 450 A ut.  

Jeg sliter litt med ladingen, celle nr 24 som er den siste i rekka. Når den riktige lade spenningen på 3.6V lenge før resten av batteripakken. Når celle nr 24 når 3.6V slår BMS av ladingen og resten av cellene ligger bare på 3.34V
Lurer på hva som er det smarteste å gjøre? Lade ut celle nr 24 til samme nivå som de andre cellene, og lade opp videre?
Eller å skaffe en lader på 3.6V og lade opp ver enkel celle til 3.6V?

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

#89
Sitat fra: 2EL på torsdag 10. desember 2009, klokken 23:05
Lurer på hva som er det smarteste å gjøre? Lade ut celle nr 24 til samme nivå som de andre cellene, og lade opp videre?
Eller å skaffe en lader på 3.6V og lade opp ver enkel celle til 3.6V?
Tror det blir hipp som happ. Det enkleste, raskeste og billigste er å lade ut cella med høyest spenning for deretter å lade opp hele pakka. En vanlig hovedlyspære burde gå an å bruke.

Sitat fra: bosonic på torsdag 10. desember 2009, klokken 17:24
Kommer du etter El rayo?
Er enda bare på planleggingsstadiet og har ikke fått 2001 Th!nk drivverket til å fungere på garasjegulvet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA