Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av Ladefabrikken, fredag 07. august 2009, klokken 17:55

« forrige - neste »

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ladefabrikken

Sitat fra: El rayo på onsdag 30. juni 2010, klokken 18:31
Gleder meg til prøvetur i morgen, Øyvind!

Når passer det med prøvetur for deg? Jeg kommer til å være hjemme stor sett hele dagen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

Tusen takk for prøvetur, Øyvind! Den lille motoren er overraskende sprek; brukte kun 4. gear og holdt fint følge med trafikken.

2EL veier mindre enn det GinELla kommer til å veie  :(
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Vekt reduksjon er en stor  utfordring og viktig for videreutvikligen av elbiler. Rart at vi må tilbake til fremtiden til å oppnå dette.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ladefabrikken

Sitat fra: bosonic på fredag 02. juli 2010, klokken 07:31
Har du målt forbruket på bilen 2EL?

Har ikke målt så veldig mye forbruk enda, men i 80kmt burker amper metere å ligge litt over 150A på flata.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

bosonic

Ok, det blir interessant å se hvor mye kWh den forbruker på mila.
Hva med å  oppsumere konverteringen under "Meg og min elbil" når den er EU godkjent?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ladefabrikken

Sitat fra: bosonic på fredag 02. juli 2010, klokken 09:29
Ok, det blir interessant å se hvor mye kWh den forbruker på mila.
Hva med å  oppsumere konverteringen under "Meg og min elbil" når den er EU godkjent?


Bilen ble EU godkjent i går, så nå er det bare for meg å dra ned til Drammen for å få skiltene. Men jeg får ikke tid til det før neste uke >:(

Ja en oppsumering under meg og min elbil skal helt klart gjøre.
Skal jeg legge den inn på elbilwiki også ;)

I dag fant jeg ut at en innstiling på BMS sto på maxs 20A lade spenning, satt den til 30A og da gikk ladespenningen opp til 24A i steden for 19A som jeg tidligere har ladet den på :) Det vil nok redusere lade tiden betraktlig vil jeg tro. 8)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Sitat fra: El rayo på torsdag 01. juli 2010, klokken 21:25
Tusen takk for prøvetur, Øyvind! Den lille motoren er overraskende sprek; brukte kun 4. gear og holdt fint følge med trafikken.

2EL veier mindre enn det GinELla kommer til å veie  :(

Takk for titten av ditt GinELla prosjekt og stå på videre, dette blir en unik elbil. Morro å prøve Think igjen, fikk veldig lyst på en. Får kjøpe en oppusnings Think og putte inn li-ion batterier i den ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Dj_Devil

Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Ken

Ser at en av det nyeste elbil konversjoner bruker to lynx motorer i serie eller i parallel etter behov, by eller landsvei.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

bosonic

Dette har vært gjort lenge i USA, men mest i forbindelse med dragracing. Zilla Controlleren har denne muligheten.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Gurkelur

Spennande prosjekt! Du kan ikkje seie kva kostnadene er totalt, med bilen og heile pakka? :)
Trondheim, EVT 168

Ladefabrikken

Sitat fra: Ken på søndag 04. juli 2010, klokken 23:58
Ser at en av det nyeste elbil konversjoner bruker to lynx motorer i serie eller i parallel etter behov, by eller landsvei.



Kan du legge inn en link til den elbilen du refererer til. Moro å se hvordan de har gjort det.
Det er riktig som Bosonic sier at dette er gjort leng, og Lynx har hatt en dobbel motor lenge men jeg har aldri sett noen som har brukt den i en bil.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Sitat fra: Gurkelur på mandag 05. juli 2010, klokken 00:39
Spennande prosjekt! Du kan ikkje seie kva kostnadene er totalt, med bilen og heile pakka? :)

Humm total kostnad på prosjektet er noe jeg ikke burde finne ut av  :o Men nå gjør jeg det :P

Elmotor                                           10000kr
Batterier med BMS og lader               37000kr
Kontroler                                          3700kr   
Kabler og reler                                  2000kr
Matrialer til batterikasser og div          3000kr


Tot                                                  55700kr

Dette er sån ca priser men ikke langt unna riktig. Så måtte jeg gjøre mye med bile fordi det var mye mer rust enn det jeg hadde trodd. Så jeg må nok plusse på 20000kr på bremsedeler, ny ramme nytt gulv og andre deler
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA