Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er lakken dårlig også?

Startet av nien, tirsdag 14. april 2015, klokken 12:26

« forrige - neste »

nien

4 biler i ladekø Kiwi Holmestrand !

Ting tar tid ....

Bra det er Søndag...

Fantastisk at utbygging av ladere sørover fra Drammen henger sååå mye etter...

Urk...

olegregert


Barskog

4 stk AC ladere nede på havna i Holmestrand. Disse kan kanskje avlaste litt?
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

emil

Sitat fra: Barskog på søndag 22. mars 2015, klokken 23:52
4 stk AC ladere nede på havna i Holmestrand. Disse kan kanskje avlaste litt?

De gir i praksis kun avlasting for Zoe og Tesla, pluss folk som eventuellt skal være i Holmestrand over litt lengre tid. For de fleste som bare skal fra Stor-Oslo til sørlandet har de ikke mye å si. Heldigvis er ikke holmestrand nødvendig for min del på turen sørover, jeg kan vente til Tønsberg.

Grelland og Kiwi-lader i Sandefjord vil avlaste litt på strekningen, men det bør komme et par ladere til på strekket gjennom Vestfold og Telemark.

emil

Men for å bruke AC-kontaktene der må du ha en avtale med operatør og RFID kort og det er ikke lett å skaffe den søndagskvelden du står som nummer fire i ladekøen på Kiwi eller laderen er defekt. Det er en schuko oppe på Sundance i tilfelle krise.

emil

Jeg forholder meg bare til informasjonen fra ladekartet. Står riktignok at man kan starte lading med SMS også, men fra Salto sine sider ser det ut som om man må kjøpe klippekort for 300kr først.

60kr/t for saktelading blir i dyreste laget, selv for meg.

Kan selvfølgelig være at de ikke har aktivert betaling enda, men står jeg med nesten tomt batteri på Kiwi tror jeg ikke jeg kjører ned for å sjekke.

Skal du nordover er Grelland 8km unna, går greit i Leaf som ikke har fått VLBW. Sørover er det 25km til Tønsberg/travbanen og det kan gå hvis du ikke har fått LBW. Alternativt kan man be pent om å få hurtiglade i 5 minutter for å komme seg videre hvis de andre har planer om å stå en halvtime hver.

Barskog

De gangene jeg har ladet her på havna i Holmestrand har den startet helt av seg selv, bare plugget i ledningen.
Sist jeg skulle lade på Kiwi Kleivbrottet var det kø. Rullet ned hit og fylte på med 22kw. I dag når jeg passerer havna stod det jammen 2 x ZOE og ladet her. Holdt på å kjøre innom med min jeg òg. Deilig å være eier av en ZOE egentlig :)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA