Dårlig telefon/Bluetooth-kvalitet! Hva hjelper?

Startet av Pecees, søndag 22. mars 2015, klokken 16:32

« forrige - neste »

Pecees

Lykkelig eier av Tesla  noen uker - for en bil! Har kjørt Leaf noen år; en annen verden selvsagt, unntatt;

- Telefon (iphone5)/Bluetooth: leaf: NULL problemer på to år, tesla; bare styr: skurring, spraking, dårlig lyd hos samtalepartner. I tillegg sparker anlegget ved dårlig dekning, begge forseter (selv uten at telefonen ligger ved lader).

Hjelp! Tips? Gode råd? Reklamasjon?

Det andre savnet; rattvarmer... Men, men...
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

krister461

Noen tips:

- legg telefonen i flaskeholderen eller døren så slipper du spraking
-kjøp vinterpakken neste gang så får du rattvarme

Bonustips: Dropp iPhone ;-)

Tuxedo

Jeg har hatt Sony Android telefoner siden jeg fikk bilen, og kvalitet over bluetooth med f.eks Spotify satt på "extreme quality" er rett og slett fantastisk.  Telefonsamtaler fungerer også som en drøm over bluetooth, uten ulyder.  Med de telefonene jeg har hatt, så har jeg faktisk aldri opplevd interferens til lydanlegget (spraking).

gbzdoc

iPhone skal fungere knirkefritt i Tesla, både til HF og streaming. Synes også lyden er bedre på HF i Tesla enn Leafen. (Vi har begge to så har erfaring fra både inni bilene og snakke med kona når hun kjører.)

Men telefonen bør ikke ligge i hylla under skjermen, da slår den dessverre inn på anlegget. Koppholder, bukse/jakke lomme eller nærmest mulig midtarmlenen når den ligger i "trauet" funker fint. ;-)

Fikk probelemer med ustabil BT ved bytte til iPhone 6. Slettet alle BT instillinger i telefonen, samt paringen i bilene før jeg paret alt på nytt. Har fungert fint siden.

boppus

Hadde du droppet iPhone ville det dekket kostnaden for Vinterpakken ...

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Pecees

Takker! Har en mengde ubrukte Bluetooth profiler, prøver å slette disse og pare på nytt. Prøver dette.

Ingen rattvarmer i vinterpakke på bestillingstidspkt...
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

gbzdoc

Må man dra inn sånne fjollete iPhone vs. Android diskusjoner i en hver sammenheng??

Spiller ingen trille for hverken lydkvalitet eller inteferens, og er dermed ikke noe tema i denne tråden.

hoffa

Sitat fra: gbzdoc på søndag 22. mars 2015, klokken 20:28
Må man dra inn sånne fjollete iPhone vs. Android diskusjoner i en hver sammenheng??

Spiller ingen trille for hverken lydkvalitet eller inteferens, og er dermed ikke noe tema i denne tråden.
Ikke?...kanskje jeg har en dårlig iPhone. Min jobbtelefon (iphone 5) fungerer vesentlig dårligere via blutooth enn min Sony xperia z ultra.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Rødkleiv

Har samme problem som TS med lydkvalitet hos samtalepartner når jeg bruker Iphone (5S) med Tesla Bluetooth. Får klager på at de nesten ikke hører meg, spesielt når bilen er i fart men også delvis når jeg prater fra parkert bil.
Samme telefon fungerer meget bra i andre biler med Bluetooth, så jeg utelukker feil på telefonen. Streaming av musikk i Tesla fungerer for øvrig strålende.

B_Tesla

Jeg hadde helt elendig kvalitet på samtaler da jeg fikk bilen (iPhone 4s var det vel da jeg hadde). Ekko for mottager m.m. Løsningen var helt enkelt å restarte hovedskjermen en gang (Hold begge hjulene på rattet inne en stund). Da var alt fryd og gammen. Har mobilen liggende i lommen stort sett. Inget problem med støy nå heller. Har da iPhone 6 plus
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tuxedo

Er vel ingen som har dratt inn en slik diskusjon?  Har ingen erfaring med iPhone og Tesla, men har som flere andre erfaring med Android og Tesla.  Det er vel bare rett og rimelig at vi opplyser om hvilket operativsystem vi benytter på telefonen.

Øyvind.h

Sitat fra: Tuxedo på søndag 22. mars 2015, klokken 22:36

Er vel ingen som har dratt inn en slik diskusjon?
Du så kanskje ikke de to postene som oppfordret TS til å droppe iPhone.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

gbzdoc

My point exactly. ;-)

Har forøvrig brukt iPhone 4, 5, 5s og 6 i Teslaen. Har kun hatt problemer med 6'ern, som altså løste seg etter å fjerne alle BT paringer og parre alt på nytt. (Mulig noe grums ble med i backup/restore av telefon)

Ellers sier jo de fleste det samme om Android, så telefon spiller nok liten rolle, så lenge den eller bilen ikke har noen defekter.

Best mulig lydkvalitet for streaming stiller derimot noen krav til alle typer telefoner. Stor forskjell opp fra iPhone 4 f.eks.

Øyvind.h

Har iPhone 5s. Fungerer perfekt. Kona har iPhone 6. Fungerer perfekt. Gjelder både samtaler og streaming.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Car-El

Bruker bare Apple sine i-saker, ingen problem.

Prøv å slett blåtann forbindelse og parr dem på nytt. Kan hende det hjelper.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA