Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av bno, mandag 13. april 2015, klokken 20:13

« forrige - neste »

bno

Leste om at elbil fra Hyundai kommer neste år. Det leste jeg om her
www.hegnar.no/motor/artikkel541118.ece

1. Noen som vet noe mer om denne bilen?

2. Gikk inn på elbil.no for å se om det sto noe mer der. Der var ikke en slik nyhet nevnt med et ord. Stort sett fant jeg gammelt nytt og en del info av mindre interesse. Noe som et ekko fra andre. Nå er det etter hvert mange ansatte i forenings administrasjon, men det kan virke som disse har hendene fulle når man ikke greier i en slik spisset forening å få frem en slik nyhet tidlig. Spesielt etter som det er slike elbiler som vil konkurrere med ICE vi alle venter på, og kanskje legger på vektskåla ift. kjøpsvurdering nå eller avvente.
Videre at Hyundai uttaler:
"Den koreanske bilprodusenten har ambisjoner om å ta en lederposisjon på miljø frem mot 2020."
Var vi representert der / ble foreningen invitert?

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

timingbeltkiller

En elbil med reklame rekkevidde 250 km er ikke store økningen fra nåværende kortrekkevidde elbiler.
Lover ikke eksempelvis Nissan mer i kommende Leaf?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

bno

Det var stort oppslag om Zoe da den fikk økt reklame rekkevidden til 240 km og at chamelon lader ble tatt bort. Den info står Der enda. Det er bra, men ikke noe fokus på det siste. (Lader som var byttet ut)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

emil

Sitat fra: bno på søndag 22. mars 2015, klokken 09:20
Det var stort oppslag om Zoe da den fikk økt reklame rekkevidden til 240 km og at chamelon lader ble tatt bort. Den info står Der enda. Det er bra, men ikke noe fokus på det siste. (Lader som var byttet ut)

Chamelon laderen er det fortsatt. De har bare endret den så den er mer effektiv på lav effekt (230V 10-16A) siden det er der mesteparten av lading foregår. I tillegg er maks ladeeffekt blitt begrenset til 22kW. Om begrensning av maks ladeeffekt er et resultat av dette, eller for å gjøre enheten mer kompakt eller bare økonomisk motivert er det nok bare Renault som vet og neppe vil offentligjøre.

Ellers gikk jo Hyundai stort ut med hydrogenbiler, og hvis de nå viser (f.eks Toyota) at både hydrogen og batterielektrisk har livets rett kan man håpe at det kommer flere produsenter av batterielektriske biler.

25 mil etter NEDC for en ny bil i dag er ikke veldig imponerende hvis det er det forbruket de legger til grunn.

bno

@emil

1. Rekkevidde fokuset her er jeg enig i, men det kom et oppslag. 
2. Var upresis formulering vs lader ....
3. Fokus vs Toyota er selvsagt interessant i seg selv
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA