Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dette skiller vist tesla eierene fra andre bilister

Startet av Trallalala, mandag 13. april 2015, klokken 17:52

« forrige - neste »

Avh

Creep mode ble anbefalt mens jeg ventet på skifte av DU. Mindre slitasje ble det sagt ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

dundun

Høres plausibelt ut det - stor forskjell på rykkstart fra null og rykkstart fra 2kmt.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Øggen

Sitat fra: cstromme på mandag 23. mars 2015, klokken 08:46
Sitat fra: Tuxedo på søndag 22. mars 2015, klokken 13:16
Sitat fra: GOS på søndag 22. mars 2015, klokken 13:03
Sitat fra: Øggen på søndag 22. mars 2015, klokken 12:40
Nei Hill Hold kom lenge etter Creep Mode.

Du har nok rett i det. Hill Hold kom i v5.9.
Men jeg mener å erindre at i 5.9 så kunne jeg slå den av om jeg ville, men det kan jeg ikke nå?
Nei, det har aldri vært mulig å slå den av.

Er du sikker på det? Husker at jeg drev og testet den når den kom, og sverger på at jeg skrudde den av og på igjen.

Ja, skrur du av creep mode, skrur du samtidig av hill hold

boppus

Er det noen grunn til å IKKE bruke krypemodus, da?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

cirys1

Sitat fra: boppus på tirsdag 24. mars 2015, klokken 06:21
Er det noen grunn til å IKKE bruke krypemodus, da?
Bruker mindre strøm.. ?

Øggen

Sitat fra: boppus på tirsdag 24. mars 2015, klokken 06:21
Er det noen grunn til å IKKE bruke krypemodus, da?

Individuellt tror jeg. Enkelte her som IKKE liker at bilen ruller fremover og ligner tradisjonell automatkasse. Jeg har hatt creep aktivert fra dag 1.
Ang forbruk, så tror jeg det er meget liten forskjell.

OleT

Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

boppus

Holder den ikke på bremsen ved hardt trykk på bremsepedal?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

fonberg

Sitat fra: boppus på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:22
Holder den ikke på bremsen ved hardt trykk på bremsepedal?

Den holder vel i ca. ett sekund; hvis bakken er bratt begynner den deretter å sige bakover.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Jejl

Er det forskjell på hvor lav hastighet den regenerer med/uten creep mode? Kangooen jeg kjører på jobben regenererer ned til 1 km/t, mens på Teslaen er det vel ned til ca 10 km/t.
Jeg synes kangooen er lettere å kjøre i køkjøring i lav hastighet siden bremsepedalen normalt ikke trenger å brukes i det hele tatt. Men hvis Teslaen også kan regenerere i lav hastighet så vil jeg teste ut å kjøre uten creep mode.

aness

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:54
Sitat fra: boppus på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:22
Holder den ikke på bremsen ved hardt trykk på bremsepedal?

Den holder vel i ca. ett sekund; hvis bakken er bratt begynner den deretter å sige bakover.

Litt usikker på hva du mener her, men jeg kjører uten creep mode og bilen:


  • står stille hvis jeg holder bremsen inne, uansett
  • ruller bakover etter 1-2 sek hvis jeg slipper bremsen i oppoverbakke
  • ruller framover etter 1-2 sek hvis jeg slipper bremsen i nedoverbake

Selvsagt forutsatt at bilen står i drive/revers, i park står den også stille uansett.

boppus

OK. På en Mercedes jeg hadde var det en funksjon som holdt bremsen "uendelig" lenge dersom jeg trykket hardt på pedalen da bilen sto stille. Som å sette på brekket, bare lettere. Viste "Hold" eller noe slikt i display. Touch gassen og den slipper.
Siden Tesla har endel andre Mercedes komponenter antok jeg at den også hadde denne funksjonen.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA