Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 768hk i Tesla Model S P85D - Stemmer dette?

Startet av Hassy, mandag 13. april 2015, klokken 08:34

« forrige - neste »

K S

Hørte nå på P1 en luring som mente elbilførere bør betale det økt kø påfører kollektivreisende i form av økt tid. Passende pris var kr 250 per elbil. Jeg tror snart jeg gir faen og kjøper meg en Tahoe med et monster av en dieselmotor, starter den opp en halv time før jeg kjører og forpester nabolaget, opptar dobbel plass på ferja osv osv. Fy f.... Jeg blir så drittlei!

Redigert:

Link til elendigheten:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/Okonom-foreslar-kostraff-for-elbiler-3708686.html

Powerflux

Haha, det måtte jo komme fra en tegneseriefigur som Steinar Juel. En økonom som har bommet på stort sett alt av prognoser og prediksjoner de siste 10 årene ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Trond.Strom

Så langt jeg har sett har det ikke kommet opp nye skilt på E18 . Veitrafikkloven er ikke forandret så denne +1 reglen er da vel høyst veiledene? Eller er det noe jeg har gått glipp av i lovverket her

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 03. juni 2015, klokken 20:33
Så langt jeg har sett har det ikke kommet opp nye skilt på E18 . Veitrafikkloven er ikke forandret så denne +1 reglen er da vel høyst veiledene? Eller er det noe jeg har gått glipp av i lovverket her

Mellom Sandvika og Filipstad på E18 vest for Oslo har det kommet opp nye underskilt. Det står noe slikt som: "Gjelder ikke EL-motorvogn uten passasjer 07-09 / 14-18"
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Griffel

http://www.budstikka.no/bil/e18-sandvika/elbil/na-30-elbiler-stoppet-i-kontroll-pa-e18/s/5-55-93890
"30 elbiler stoppet i kontroll på E18.
I dag fikk førerne kun muntlig advarsel.

- Det er i dag, men fra i morgen vil vi dele ut forelegg til dem som kjører ulovlig med elbilene, sier operasjonsleder Martin Martinsen ved Asker og Bærum politidistrikt.

Til politiet var det ulike forklaringer på hvorfor kollektivfeltet ble brukt.
Noen kom på elbilforbudet i det de ble vinket inn av politiet. Bilister som kom fra Horten og Buskerund var ikke sikre på hvilken strekning det gjalt, eller hadde ikke fått med seg forbudet. Andre syntes det fløt så godt i kollektivfeltet at de ikke ville lage mer kø for de andre. Det skal også ha vært noen som bare kjører på vanen."

Men altså kun 30 på en strekning hvor det tidliger kjørte 1400 elbiler i de to timene forbudet varer.
eller 60 observerte. Så ca 4% av de som vanligvis kjører der "syndet" ikke værst det heller.

I morgen koster det 4200,-
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Vind

Sitat fra: Griffel på onsdag 03. juni 2015, klokken 21:38
I morgen koster det 4200,-
Og jeg observerte to i dag tidlig - så da har Politiets julebord fått 8 400,- inn på konto  :P

Det må sies at trafikken også i dag gled greit - tipper 4-5 minutes tap av tid ved å kjøre vanlig felt kontra kollektivfelt.  Dette blir nok verre i September.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Enigami

Hehe, de unngår kø i kollektivfeltet, men istedet blir det kø i foreleggutdelingsfeltet...

Jeg kan ikke annet enn si: på tide at elbilene betaler litt skatter de også, så det er egentlig første gang jeg ikke har skikkelig tung og god medfølelse for folk som får forelegg (unntatt fyllekjørere da).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA