Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Olemann, søndag 12. april 2015, klokken 21:05

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Krishell på søndag 22. mars 2015, klokken 09:33
Det vil aldri kile seg fast. Mulig i svært lav hastighet på ren is. Jeg har rast minst 110stk bakaksler av ymse slag i mitt liv. Løse pinjonger.. lager ras..  sprekte hus i seigherdet jern.. knuste drev..  det ender alltid opp med "fri" :) det er ikke som på tegnefilm. uansett vil det aldri løsne tenner ifra drivlinjen til en tesla. det er ikke som en bakaksel med vinkel på pinjongen.

Det må jo være verdensrekord! Eller så har du ikke den minste peiling på hvordan du skal kjøre en bil, mekaniske belastninger osv. Du er i alle tilfelle en person jeg ikke hadde latt komme innenfor en radius på 10 meter fra min bil.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Krishell

Neppe verdens rekord. en Volvo bakaksel har ikke forandret utseende / innhold fra 70tallet til 1998.  Dvs biler med 50hk kontra turbomaskiner. i 1970 satt det ingen i Gøteborg som trodde disse akselene ville sitte på biler 30år senere.. det er vell kun 1 kardang som tåler slik bruk ofte. Det er Ford 9" med opplagring bak pinjongen. Gjentagelsen dreper bakakseler. Det er jo derfor dagens biler har fjærbelastet clutch. Svinghjul . Sviktstål aksler Etc etc. Nei at du med BMW 850 er litt redd bakakselen din forstår jeg godt. Men nå er jo BMW litt snille med den drivlinjen ( spjellene åpner jo ikke fult før man passerer 3500rpm ).
hvis du er på noe BMW 850 treff en gang skal jeg gjøre ALT for å parkere vedsiden av deg ;) )

BMW850

Har vært på ett par treff ja. Du er hjertelig velkommen til det men om du får ta deg en tur med den er en annen sak ;) På min BMW 850 M73 er det meste overdimensjonert men man klarer selvfølgelig å kjøre istykker ting om man går inn for det!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA