Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Olemann, søndag 12. april 2015, klokken 21:05

« forrige - neste »

Olemann

Etter å ha vært involvert i dette tema på Forum, og hørt endel påstander om dette tenkte jeg det var på sin plass med litt fakta :)

Rotet lenge rundt i hodet for å finne andre gode grunner til å mene S85 er altfor treg, men de 8 over er de beste jeg klarte komme på.

Så får vi se da, tror vel dette er første forsøk på avklaring av dette tema? 

thilo

Mangler kanskje:

- NG seter var ikke mulig å bestille i S85D

Det hadde nok vært den største grunn for meg å velge P85D.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

elbilmanne


LFCH

NG setene var hovedgrunnen til at det ble P85D. Selv om de nå har kommet til 85D er jeg allikevel glad det ble P85D. For en bil  :)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kim L

Når jeg først skulle kjøpe en "superbil" så tok jeg det morsomste.Etter 8 år i verdens beste,men kjedeligste bil Toyota Corolla så fortjener jeg dette. Dette er da som dere skjønner litt overgang når jeg henter bil i morra kl 11... Og ja dette var langt over budsjett men man lever bare en gang..... Så dette er min bursdag og julegave til meg selv for resten av livet...

amund

Du glemte valget "jeg ville ha ytelsen til en Lamborghini, utseendet til en Aston Martin, komforten til en Mercedes, plassen til en Transporter, forbruket til en e-Golf til prisen av en middels BMW på driftsbudsjettet av en Kia"

Jeg har ikke P85D, men er fascinert av hvor unik den pakka er!
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

ØyvindO

#7
Liker biler med tendenser til sportslige egenskaper. Ikke noe mer hokus pokus enn det :)

Edit: Gjelder P85, som jeg har. For P85D måtte jeg lagt til: ... Og hadde 200' til overs på konto som jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av

GeirHM

Olemann har det morsomt. Han har tidligere funnet ut at han må kjøre TYVE SEKUNDER før naboen for å komme fram samtidig med ham til podenes hockey-trening. Fordi Olemann kjører BMW i3 mens naboen flotter seg med en Tesla. Nå demonstrerer han absurditetene rundt P85D ved å dokumentere hvordan millioninvesteringene i bil er begrunnet med ønsket om å være konge av hvert lyskryss. Morsomt. Men grunnen til at Tesla er konge av veien er og og forblir fordi den er verdens absolutt eneste familiebil som kan kan ta med hele den utvidete slekta på lang biltur og bruke bare fornybar energi på hele turen.

jazzwheel


RaBalder

Mine to grunner fant jeg ikke:

  • Kortere leveringstid
  • Kraftigere dimensjonert inverter/motor (ikke nødvendigvis for å ta det ut i mer fart, men så for meg at det skulle være enda litt mer drifts-sikkert).

turfsurf


Sitat fra: RaBalder på lørdag 21. mars 2015, klokken 13:26
Mine to grunner fant jeg ikke:

  • Kortere leveringstid
  • Kraftigere dimensjonert inverter/motor (ikke nødvendigvis for å ta det ut i mer fart, men så for meg at det skulle være enda litt mer drifts-sikkert).

Morsomt. En av grunnene jeg til at jeg ikke valgte P85D var den store motoren bak. Håper den nye motoren ikke har de samme svakhetene som den gamle store.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

D.O

Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. mars 2015, klokken 15:14

Sitat fra: RaBalder på lørdag 21. mars 2015, klokken 13:26
Mine to grunner fant jeg ikke:

  • Kortere leveringstid
  • Kraftigere dimensjonert inverter/motor (ikke nødvendigvis for å ta det ut i mer fart, men så for meg at det skulle være enda litt mer drifts-sikkert).

Morsomt. En av grunnene jeg til at jeg ikke valgte P85D var den store motoren bak. Håper den nye motoren ikke har de samme svakhetene som den gamle store.
den nye motoren har allerede stoppet i flere tilfeller i USA, og bare noen mil bruk. Så det ser ut som den bak er den som er mest sikker.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

turfsurf

Sitat fra: D.O på lørdag 21. mars 2015, klokken 18:52
Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. mars 2015, klokken 15:14

Sitat fra: RaBalder på lørdag 21. mars 2015, klokken 13:26
Mine to grunner fant jeg ikke:

  • Kortere leveringstid
  • Kraftigere dimensjonert inverter/motor (ikke nødvendigvis for å ta det ut i mer fart, men så for meg at det skulle være enda litt mer drifts-sikkert).

Morsomt. En av grunnene jeg til at jeg ikke valgte P85D var den store motoren bak. Håper den nye motoren ikke har de samme svakhetene som den gamle store.
den nye motoren har allerede stoppet i flere tilfeller i USA, og bare noen mil bruk. Så det ser ut som den bak er den som er mest sikker.

Ja, har fått med meg det. Satser uansett på at de greier å få til en bedre løsning enn med den store. Det vet vi vel ikke før om ett par år...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

MeTesla

Sitat fra: D.O på lørdag 21. mars 2015, klokken 18:52
Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. mars 2015, klokken 15:14

Sitat fra: RaBalder på lørdag 21. mars 2015, klokken 13:26
Mine to grunner fant jeg ikke:

  • Kortere leveringstid
  • Kraftigere dimensjonert inverter/motor (ikke nødvendigvis for å ta det ut i mer fart, men så for meg at det skulle være enda litt mer drifts-sikkert).

Morsomt. En av grunnene jeg til at jeg ikke valgte P85D var den store motoren bak. Håper den nye motoren ikke har de samme svakhetene som den gamle store.
den nye motoren har allerede stoppet i flere tilfeller i USA, og bare noen mil bruk. Så det ser ut som den bak er den som er mest sikker.

Godt det er to av de og 8 års garanti :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA